Gå til innhold

Langtidsamming...for eller imot, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt for langtidsamming, synes det virker som en vakker, sunn og naturlig del av mor-barn-relasjonen. I går ble jeg overrumplet av ei som mente å amme når ungene er to år er barnemishandling, uten at hun egentlig kunne redegjøre hvorfor. noe med at det ikke var bra bare...

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnemishandling??!!???? man kan da vel ikke si slikt! Uvitenhet er stor ute blant folk.

Nei langtidsamming er både bra og sunnt. Ikke ufarlig, unyttig eller mishandlende.

Skrevet

Så lenge begge parter (over 9mnd alder) er for er jeg for!

Barn over 4år har ingen helsemessige fordeler av å amme, forresten.

Skrevet

Jeg er for langtidsamming, men mor må ønske det selv.

Morsmelk er bra for helsa, og pupp er bra for sjela... Litt satt på spissen, da. Det er så klart ikke avgjørende, men jeg ser hva amming nå gjør for min "lille" Martine på 18 mnd. Hun vil ha pupp når hun er sulten og tørst, og det får hun dersom det ikke er planlagt mat om få minutter. Men når hun er trist eller slår seg eller er trøtt er det helt avgjørende med litt pupp om mamma er der! Og om andre gråter (babyer som store unger og voksne) vil hun at jeg skal amme dem... For det er jo den ultimate trøst synes hun.

Skrevet

Ja, ikke sant? Jeg flirer og ler masse av henne om dagen. Det kommer mer og mer av både ord og fakter!

Skrevet

Sååå herlig!!! Utrolig søtt!!! Håper de dråpene som er i puppen min blir der leeenge!!!

Skrevet

Pregnanta: Bare vent... plutselig har du en puppegal liten jente ved brystet du også! Jeg fikk det til slutt.

Nå er jeg forresten hjemme igjen, sender mail til deg og Blomman!

Skrevet

ååååå- gleder meg til mail fra deg. Oppdaga at du var litt i farta iggjen her inne nå fjummsi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...