Gå til innhold

skal til legen på torsdag,hva kan jeg forvente meg?


m@mmami@ venter nr 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg skal imorgen.. er spent.. men er redd jeg ikke kan forvente så mye.. er bare 4+3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir du veid, tatt blodprøver av, de måler blodtrykket og etterpå er det masse spørsmål og prat:o) Du fyller ut helsekortet, får en del informasjon! Jeg hadde vært på tidlig ultralyd så jeg salpp gu, men hvis du ikke har vært på det så tar de en gu for å se at alt står bra til med den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen da jeg var i 7. uke. Da var det på vekta, blodprøver og måling av blodtrykk, som nevnt over her. Legen fylte ut det som kunne fylles ut på helsekortet. Han spurte litt om livsstil, og jeg hadde fin mulighet til å spørre om saker og ting.

 

Jeg var ikke på GU, for han mente det ikke var noen vits så tidlig. Tror det praktiseres litt forskjellig der, men har inntrykk av at færre og færre leger tar GU på første kontroll, med mindre det er lenge siden du tok celleprøve fra livmora (det skal gjøres hvert 3.år).

 

Legen fylte også ut skjema for bestilling av ultralyd rundt uke 18.

 

Vil råde deg til å spørre om alt du lurer på :o) Og kanskje finne ut på forhånd om du har lyst til å gå mer til jordmor enn til lege, for så å finne ut hvordan tilbud kommunen din har i forhold til svangerskapskontroll hos henholdsvis lege og jordmor. Jeg sa til legen at jeg gjerne ville til jordmor, og han mente det burde jeg absolutt. Så nå skal jeg på min første time hos jordmor i slutten av august; da er jeg i 16. uke :o)

 

Men før det skal jeg en tur til lege i uke 12; da har det kommet svar på blodprøver, jeg skal muligens ta GU og kanskje, forhåpentligvis, få høre fosterlyd :o)

 

Lykke til hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ta med urinprøve, og lever den med en gang du kommer. Da får de ofte gjort noen tester med en gang (f.eks urinveisinfeksjon).

Jeg tok blodprøver og fikk svar i posten 1 uke senere. Tok ingen gu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...