Gå til innhold

sånn ble jeg gravid......om noen vil se

Anbefalte innlegg

Jeg har levd livet 100 prosent normalt

Har hatt full kontroll på når el og ikm var det eneste,

har ikke brukt

-temping

-el tester

-hostesaft

har hatt sex når vi har følt for det....

ellers så er jeg røyker,fester normalt i helgene,spiser det jeg vil og har et sunt forhold til det å få barn.

mener folk fikk barn for mange 100 år siden,og de hadde ingen av de hjelpemidlene vi har i dag.

så derfor stress ned med prøveperioder,tenk på noe annet en lang stund så tror jeg nok kroppen er mer mottakelig for en spire som klorer seg fast......som den har gjort hos meg!!!

Dette er bare min teori.Lev normalt

Fortsetter under...

vell

jeg har sykluser på alt fra 21 dager til 30 ++ så hvordan skal jeg finne el uten å teste?

Ikke alle som kan ha full kontroll på dette.

noen er mer fruktbare enn andre, enkelte må tenke over hva de spiser ect.

Får også bedskjed om det av legene sine.

For alle er ikke dette å få barn "bare noe som skjer"

gud jeg blir så provosert

ikke for og irritere men jeg holder med anonym!

selv har vi prøvd i over ett år men før så hadde de ikke de hjelpemidlene vi har i dag og det var sikkert de som ikke hadde regelmessig syklus da også!

ja det er de som ikke kan spise alt men det er ikke bare når de skal bli gravide da kansje! ikke vet jeg men! før hadde de ikke hjelpemidler men de fikk jo ett helt fotball lag også da! hihi

Men det er bra at folk ikke ser likt på alt og er uenige om ting!

det er sunt det!

det er ikke meningen og såre eller gjøre noen sure og sinte!

vel de hadde kjærring råd som salive og sikkert en del andre ting også.

jeg vet ikke helt hva du mente med

"ja det er de som ikke kan spise alt men det er ikke bare når de skal bli gravide da "

er det vekt du tenker på?

For personlig har jeg ikke no problem med vekten, kan spise det meste uten å ha no problem, men trener også regelmessig.

men uansett så er det stygt tenk.

men kan jo har vært alergier du tenke på da, ikke vet jeg, skal ikke legge ord i munnen på deg.

Ja, det er fint med forskjelige meninger.

men jeg har altid med, at har man ikke no positift å komme med så behøver man ikke å si det.

tror ikke det finnes en sliter, som ikke vet at man ikke skal stresse med det, eller har hørt det 100 ganger før.

Å da er det utorlig frustrene å høre der her inne også

Annonse

Det var jo ikke alle som vart gravide før heller!!! Å at enkelte er så heldige at de blir gravide uten verken temping, el-tester og lignende vil jo ikke dermed si at alle blir det om de kutter ut dette. Ganske teit å tro noe slikt, men det viser egentlig hvor lite forståelse som vanker rundt dette emnet. For de som ikke har problemer med å bli gravid klarer nok aldri å sette seg inn i det heller!

Jeg er hovedinnlegger

mener absolutt ikke å såre noen på noen måte,har selv vært en sliter om det er det en kaller det.jeg og samboer har ikke brukt noen form for prevensjon på over 4 år.vi var enige om at klaffet det så var det bare kjekt...vil da ikke akkuratt si at jeg ble gravid på et vips.....

men som sagt jeg tror at kroppen er mer og mindre fruktbar i perioder,og mener absolutt at jo mer en stresser med saken jo vanskligere er det absolutt.

ser jo bare på mange som har prøvd i mange år uten å lykkes,de adopterer til slutt og faktisk mange av de blir gravide i ettertid.Nettopp fordi de ikke stresset med å bli gravide. Mener hvertfall at jeg har et poeng der.

Dumt at noen skulle ta seg nær av innlegget,men folk har forskjellige meninger sånn er det bare

Nå synes jeg virkelig det får være nok med disse stress ned innlegene, tredje fra anonym på to dager. Er du ute etter å såre oss med vilje? Nå er det slik at de fleste blir gravid innen 4 mnd med prøving, men 1 av 6 par sliter med infertilitet, slik er det bare. Så kan du vær så snill å slutte å fyre oppunder og la oss som sliter våre ifred?? Kommer til å si ifra til moderator om det kommer flere slike! Det er så unødvendig når du vet at det sårer oss og irriterer oss.

Selv lever jeg normalt, jeg har tatt meg en røyk på fest, drikker vin, trener, er sosial, koser meg med venner og katt og mann, jeg har nettopp fått drømmejobben, blitt forfremmet faktisk, økonomien er bedre...dette er min første tempe syklus. Så hvordan mener du at jeg skal stresse ned nøyaktig!! Er slike kommentarer som du kommer med som er stressende, for dette får vi hele tiden høre fra familie og venner. SÅ SLUTT!!!!!

Ærlig talt jenter!

Nå synes jeg hormonene svinger veldig her inne!

Nå er jeg IKKE ute eter å fyre opp noe mer under denne saken, men om noen mener at det å ikke stresse var resepten for de så må jo de få dele den ideen med oss....

Jeg selv stresser masse med babylaging og det tror jeg mange av dere vet, men det er vel heller ikke til å stikke under en stol at stress KAN føre til manglende EL og det er kanskje det hovedinnlegger hadde i tanken? jeg vet ikke jeg altså, men jeg tror egentlig at hovedinnlegger bare ville fortelle hva som funket for henne og ikke mente å såre noen her inne:)

Nå er det klart at dersom man egentlig ikke prøver veldig hardt med å få barn, så stresser man jo heller ikke, men dersom man virkelig prøver veldig hardt så blir det stressende enten du vil eller ikke (dessverre...)

Selv om man stresser noe fryktelig så trenger det ikke å være årsaken til infertilitet da...

Jeg får bare sende en gratulasjon til deg hovedinnlegger og så får jeg håpe at spiren snart fester seg hos oss andre også, uansett hvor mye vi stresser med tanken:)

Hei,

Ville egentlig bare si gratulerer.

Jeg er en av de som sliter med å bli gravid, og opplever nok at "stress ned innlegg" provoserer meg litt. Men det er jo i bunn og grunn min egen feil siden jeg lar med provosere.

Men du skrev at man ser at kvinner som velger å adoptere ofte blir gravide når man har bestemt seg, dette stemmer ikke. For det første betyr det jo ikke mindre stress å adoptere (annen type stress kanskje, men prosessen er ikke uten stress). Videre er det slik at det ikke er en statistisk sammenheng mellom det å bestemme seg for å adoptere og det å bli gravid. Det skjer ja, men dette er mer tilfeldigheter enn noe annet. Finnes jo også mange som adopterer og ikke blir gravide, og de hører man mer sjelden om.

jeg synes også at dette var litt provosrende.... alle vi som har prøvd lenge er ikke akkurat dumme... vi vet at man ikke skal stresse.... men i tillegg til litt testing og temping så lever d flste av oss et helt normalt liv... og dette er jo stedet vi bruker for å bli kvitt denne eventuelle stressen, å kunne skive om det her... det betyr ikke at vi prater like mye om det til alle vi møter.. jobb, familie osv.... mange har også vært uheldige med sa eller sykdommer som gjør at de kanskje bare har eggløsning en sjelden gang... selvfølgelig vil de ha oversikt når det endelig klaffer med EL!!! skjønner at du ikke ville såre noen men det gjorde du... og det var et unødvendig inlegg på en side som dette.... det er et utrolig følsomt emne så man bør tenke på hva man sier... vi får nok av dumme og uvitende kommentarer fra venner og familie som ikke helt forstår hva vi går igennom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...