Mamsen med lillemor i magen Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 fra hvilken uke har barnet gode sjanser for aa overleve? Og ikke ha problemer med helse eller utvkling?
PrincessElisabeth Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 har hørt at de kan overleve , eller har gode sjanser til å overleve i uke 24 men at det er 27 uker som er den "delelinja" på hva som er sikreste...selvfølgelig, jo lenger i magen jo bedre
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 etter alle triste historier jeg har lest så tenker jeg faktisk at jeg nesten ikke tror det før jeg sitter med barnet i armene.. litt hardt sagt, men jeg har lært at livet er skjørt, så skjørt. Men jeg har også gledeshistorier, bla kjenner jeg en skjønn jente som var født i uke 25 med ingen varige men. Flott jente! Men det sies vel at 24 er den magiske uken og derfra øker sjansen mer og mer og mer for hver dag som går.
moder3 Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Det står i svangerskapsboken at en er inne i den sikre perioden når en har passert 7 mnd.. Selv fødte jeg i uke 34 sist gang. Det ble ingen videre store komplikasjoner, men vi måtte tilbringe tre "lange" uker på sykehus med datra mi, i kuvøse førdte døgn, så på varmeseng de følgende netter, med konstant tilsyn av sykepleiere på kuvøseavdelinga. Men hun er 100% frisk som andre to-åringer i dag=) Har jo i grunn vært som andre spebarn siden hun ble utskrevet fra sykehuset, men den gang var jeg overrasket over at det var så mye "ekstra" bare for at hun ble født 6 uker for tidlig, dvs bare 3 uker prematur, da det ikke reknes som prematur fødsel etter uke 37..
ludda Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Hei sportyjenny..Babyen kan overleve fra tidligst uke 23.Uke 26 er den uken babyen er i følge teorien levedykdig.Uke 34 er det gode sjanser for at babyen vil overleve å ikke ha problemer med helse å utvikling.Utvikling vil ligge litt etter andre selfølgelig men ungen vil være frisk.Nervesystem å alt er ferdig i uke 34 å etter det er det bare vekst igjen.Det er jo vanskelig å si for babyene er jo også forskjellige.Uansett er de jo for tidlig født.
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2006 Tusen takk for alle svar, setter stor pris paa det! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå