Gå til innhold

Tror jeg er gravid men for tidlig med en test, tar foster skade av p-pillebruk over en 3 ukers periode frem til neste pillefrie uke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer for kan jo være falsk alarm og...Vet at en helst skal ligge unna p-piller under en graviditet. Noen forslag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke tatt pillene dersom jeg hadde mistanker om at jeg var gravid. Ta en tur til legen og ta blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, er evt bare 1 uke på vei eller noe. De kan vel ikke se noe så tidlig vel? Hadde diare på slutten av brettet og hadde samleie rett før den pillefrie uka, tenkte meg ikke om før jeg leste i brosjyren så altfor sent. Er jo ikke sikkert jeg er gravid eller da, ikke lyst til å jage opp mann her eller hvis det er falsk alarm. Huff, dette ble bare rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ikke ann å se det så tidlig nei. Dersom du hadde samleie rett før den pillefrie uka, tror jeg ikke du er gravid. Siden jeg nå vet litt mer om situasjonen din, hadde jeg fortsatt på pillene og tatt en ny test om en liten uke. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille inni deg har ikke no forbindelse direkte via en blodåre ennå. Den får all næring av "det gule legemet" eller eggeplomma. Så du trenger ikke bekymre deg for at den skal ta skade av no, kroppens egen måte og beskytte på før vi vet det liksom.

Men om du mistenker sterkt så hadde jeg kanskje kuttet ut p-piller til du var sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som med alkohol så kan det jo skje at man bruker pillene etter at man er gravid fordi man rett og slett ikke vet det enda. Jeg har en veninne som ble gravid mens hun gikk på p-piller og oppdaget det ikke før hun var over 4 mnd på vei!! Alt gikk bare fint, men det er jo selvsagt ikke å anbefale;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må ta flere p-piller om gangen for at det skal bli like mye hormoner som i angrepillen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, skal til legen fredag men er fortsatt usikker på om jeg skal begynne på brettet mitt her. Blir evt bare 2 p-piller da, men er jo ikke sikkert jeg er gravid. Huff, denne luringen gjør meg sprøøøø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...