Gå til innhold

Info. om wild yam/ yamsrot?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wild Yam kalles også "naturlig progesteron". Det "skal" visst inneholde "progesteron" slik at progesteronnivået i kroppen blir forhøyet, tror jeg... (Progesteron er viktig for at egget skal klare å feste seg og mensen holdes tilbake.) Av den grunn skal det visst også være viktig at man tar det bare fra EL og fram til mens. Tar man det fra mens og fram til EL, så kan EL bli forhindret/forskjøvet av progesteronet.

Jeg har fått tips om å ta dobbel dose WY i lutealfasen(sto i et kjerringråd på barnimagen.com)

-----------------------------------------------------------------

Om det siste her stemmer vet jeg ikke.

WILD YAM KAPSLER

Jeg fikk anbefalt å ta Wild Yam kapsler. Gjerne dobbel dose. Disse skal tas i perioden etter eggløsning. Det er viktig at du vet nøyaktig når du har eggløsning, ettersom Wild Yam kan motvirke eggløsning dersom det tas i perioden før. Du bør ta kapslene i ca en uke, da kapslene heller ikke skal tas dersom du er gravid! Kan forøvrig si at et sunt kosthold, null røyk, masse vitaminer, og jevn sex også hjelper! Vil anbefale programmet Take Charge of Your Fertility. (TCOYF) Programmet har egen nettside hvor du kan bestille programmet. Koster ca. 30 amerikanske dollar.

Dette stod her inne på barnimagen under kjerringråd :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...