Gå til innhold

Blødning- igjen!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er i uke 14, med mitt andre barn. Hadde en sterk blødning i 11 uke (ferskt blod)og litt småblødning etterpå (ikke ferskt blod), men har vært på ultralyd og alt var OK. Så startet jeg å blø forrige onsdag og blør enda (ikke ferskt blod, men helt mørkt, nesten brunt). Hva i all verden er dette? Imorgen skal jeg ringe legen igjen og evt. be om en ultralyd igjen, men finnes det noen som har vært eller er i samme situasjon?

Hilsen litt nervøs mamma

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5661235-bl%C3%B8dning-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, skjønner at du er nervøs, har selv hatt 2 blødninger allerede, en i uke 13 og en i uke 14. Nå er jeg i uke 15. Var til ultralyd begge gangene, og alt var normalt, men det er lurt å sjekke opp alle blødninger uansett. Når blødning har gått over til brunt er den iallefall i ferd med å stoppe, og det er et godt tegn tror jeg. Så lenge du ikke har smerter i forkant av blødningen tror jeg ikke det er noe farlig, det er iallefall det jeg har blitt fortalt. Lykke til hos legen i morgen :-)

Kjære du!

Forstår godt at du er en litt nervøs mamma. Har opplevd akkurat det samme! Vi venter vårt første barn. Ble skikkelig skremt. Trodde ikke legen ville finne liv når jeg ble sjekket, men liv var det! I massevis:0) Får kjempegod oppfølging av sykehuset nå. Får komme til sjekk. Føler oss trygge på at dette skjer med noen, uten at det har noe å si for babyen!!

Lykke til!

Hei dere!

Takk skal dere ha. Det føles bedre når man hører om andre som er i samme situasjon. Jeg var ikke hos legen idag, men snakket med både jordmor og gynekolog som begge sa at dette helt sikkert bare er blod som ligger igjen fra den sterke blødningen jeg hadde for tre uker siden. De sa at det ofte er blod som ikke er kommet ut og at dette godt kan komme til å skape utflod i mange uker etterpå og med opphold innimellom...rart, men slik er det visst. Så lenge man ikke kjenner smerter, kan man visst være sikker på at alt er vel.

Så heldig du er som får tett oppfølging fra sykehuset. Jeg var hos privat gynekolog de to gangene jeg var på ultralyd, og da jeg ringte dit idag, var det sommerstegt. Det var alle andre leger i området også. Så ringte jeg tilbake til legen min og spurte om han visste om noen som var åpne, men der fikk jeg bare svar om at "Nei, det vet vi ikke...du må bare fortsette å ringe rundt". Så da ringte jeg legevakten og fikk snakke med noen der og senere på gynekologisk polikinikk. Der var de veldig søte og sa jeg bare må ringe tilbake...Dette er på Bærum Sykehus.

Vel, håper utfloden stopper opp snart, så jeg kan nyte svangerskapet, som jeg gjorde sist gang.

Lykke til til dere også!

Det var jammen godt at du fikk hjelp ved Bærum sykehus da! En må bare stå på å få den hjelpen man har krav på. Jeg for min del fikk den første blødningen mens jeg var på ferie, men ringte 113 og fikk komme til med en gang ved legesenteret i Grong. Der var det hyggelige legesekretærer og lege, og legen sendte meg til ultralyd ved sykehuset i Namsos for å være sikker. Veldig flinke der også :-) Har heldigvis ikke hatt flere enn 2 blødninger, men har fortsatt angst for å begynne å blø igjen. Selv om det nødvendigvis ikke tilsier at noe er galt. Har en søster som har blødd litt gjennom sine 2 første svangerskap, og når hun skulle ha sistemann blødde hun verre enn mens-blødning fra uke 8-12, men det gikk bra, men var til ultralyd 1 gang i uka. Så selv om en blør masse, så er det ikke sikkert det er noe likevel, håper dette er til trøst for deg iallefall :-) Håper du kan nyte svangerskapet ditt som forrige gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...