Gå til innhold

Når er det tidligeste man kan ta UL?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan ofte se noe fra 5+ uker, men jeg har valgt å vente til jeg er 6+4 for å være tilnærmet sikker på å se noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne75:

Får du ultralyd når du er 6+4? Noen spes grunner til det?

 

Jeg har også veldig lyst på tidlig ultralyd for å se om alt er ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde exu i november i fjor, så jeg vil (og må) vite hvor spira har gjemt seg denne gangen. Men jeg er på ferie på den tiden og endte med å ta det på en privat klinikk. Var allikevel 150 kr i rabatt fordi det var en nødvendig UL i forbindelse med graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk se det ved UL da jeg var 5+6 og da jeg var 6+1 - så det er mulig så tidlig...

 

Men... be i tilfelle klinikken om å bruke et apparat med "god oppløsning" eller hva de nå kaller det.

Jeg var på sykehuset da jeg var 5+6 og legen som først undersøkte meg ga beskjed om at det dessverre bare var en tom fostersekk....

Blodprøven min viste imidlertid at alt skulle være ok - så to timere senere fikk jeg ny UL med en annen lege. Hun brukte et annet apparat - som var mere moderne - og fant både fosteret og hjerteslagene med en gang...

Gjett om vi var glade da!!

 

Derfor - ikke bli bekymret dersom de finner fosteret , men ikke kan se hjertet. Det er veldig tidlig - og ¨på det tidspunktet er spiren din ca 2mm lang... kan derfor være vanskelig å se dersom den ligger litt vanskelig til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...