Gå til innhold

Hur länge ligger man kvar?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Undrar över hur länge man ligger kvar på sjukhuset efter det att man har fött sin baby? Är det någon begränsad tid eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ca 3 døgn er vanlig, om alt går etter "boka".

Det for at de ser helst at amming mm går greit- Ingenting som ikke tilsier at du ikke får hjem før.

Lykke til:-)

Firebarns mamma med term om 22 dager:-)

Skrevet

Tror det er standard med 5 dager om man tar keisersnitt.

Skrevet

Jeg var hos jordmor for tre uker siden og stilte samme spørsmål til henne. Fikk beskjed om at vanlig fødsel har to liggedøgn og keisersnitt tre. Dersom dette stemmer, synes jeg det er utrolig lite. Hva synes dere?

Skrevet

Hm, svarer selv om du er anonym..

På abc-klinikken fikk jeg beskjed om at der var det vanlig at man ble i 48 timer, mens på føden/sykehushotellet var det vanlig at man ble i 3 netter. Litt ulik praksis altså, selv på ullevåll. Men jeg tenkte at jeg ber om å få bli tre netter dersom jeg synes jeg trenger det (ikke så fullt på hotellet på abc, så kanskje sjanse for at de har plass).

Skrevet

Hej igen! Jag tycker att 3 dagar är för kort stund. Detta är mitt första barn så erfarenheten runt födsel och vård har jag inte. Kan tänka mig ett par dagar till.

Skrevet

Er temmelig sikker på at alle sykehus opererer med 5 døgn for keisersnitt, dette bl.a. fordi man skal ha blodfortynnende sprøyter 3 dager på rad - ETTER fødselen.

Jeg lå i 5 dager på Ullevål for to år siden med førstemann (hastesnitt, men helt uten komplikasjoner)

Skrevet

Hei,

Har også hørt at det er fem netter for keisersnitt- har ivertfall gjalt de jeg kjenner. Tror det er vanskelig å få mer enn tre netter dersom du føder normalt- kanskje en sjanse dersom du skal på et sykehus med god plass. I oslo tror jeg man kan glemme det dersom det ikke er noe helt spesielt- de må jo tross alt prioritere å kunne ta imot så mange som mulig. Kanskje du kan få noen du er trygg på til å komme hjem å hjelpe deg når du kommer hjem fra sykehuset?

Skrevet

Hei,

jeg fødte på Universitetssykehuset i Stavanger.

Det var setefødsel, og den gikk helt greit.

Jeg fikk ligge seks døgn pga. problemer med å få til amming.

Selv om det var helt fullt på avdelingen var de veldig hyggelige og lot meg få bli til jeg følte meg klar til å møte verden utenfor.

Skrevet

hei.

sist jeg visste så var d 4 døgn for førstegangs og 3 for andregangsfødende. keisersnitt 6 døgn,men d endres jo stadig..

Skrevet

På Bærum sykehus kan man velge å bli 3 dager, eller å reise hjem etter 12-24 timer og få hjemmebesøk av jordmor dagen etter.

Skrevet

I brevet jeg fikk fra Rikshospitalet står det at liggetiden for førstegangsfødende er 4 døgn og 3 for andregangs. Sto ikke noe om keisersnitt.

Skrevet

Det kommer jo ann på :)

Selv så fikk jeg nr. to kl 10.22 på formiddagen og ville gjerne dra etter legerunden kl 11 ;)

De gjorde alt de kunne for å holde meg igjen men klarte det ikke lenger enn til kl. 11 dagen etter.

Med kjennskap til amming, en grei form selv og et friskt barn ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være deiligere for enkelte å heller få være hjemme. (jeg hadde en tre år gammel sønn hjemme)

Men det er jo de som er usikre, de som har små litt krevende barn hjemme, de som har problemer med amming osv. osv...at et par dager for dem kan virke lite har jeg full forståelse for.

Ei venninde av meg var der all den tid hun kunne - dette er en del år siden - og det var vel en fem dager tror jeg. Hun satt barnet bort hver natt og passet på å sove og stelle godt med seg selv.

Jeg selv ble som sakt motvillig med på å være et døgn, hadde barnet hos meg og stelte det alene hele tiden og trivdes med å komme hjem igjen.

Vi er forskjellige :)

Skrevet

hei ville bare si at du kan nok ta det helt rolig, du får nok være dær så lenge du føler at du har behov for det. Med første barn var jeg i 4 dager, hadde normal fødsel ingen dramatikk, med nr 2 så reiste jeg hjem etter 7 timer, så det kommer ann på formen din og veldig hvordan du føler deg. De fleste ønsker deg også hjertelig velkommen opp igjen dersom det er noe du lurer på i etterkant. Bare så lenge du ikke er redd for å spørre og fortelle hvordan du føler deg og slikt.

Skrevet

Tror det er standard med 5 dager om man tar keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...