Gå til innhold

hvilken grøt blir anbefalt å begynne med? hun er snart 5 mnd.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ikke helt hva de heter, men det er iallefall de blå grøtene til nestle som man starter med. Vi begynte med risgrøt som man blander med enten mm eller mme, og den syntes jenta mi var veldig god. Hun likte ikke havregrøten, men dette er jo en smakssak da! Prøv deg frem du! Men fra nestle er det iallefall havregrøt, risgrøt og maisgrøt fant jeg nå ut, so du kan velge mellom! Dette er alle fine startgrøter! Lykke til =)

Selv brukte jeg maisgrøt, blandes med melk. Synes den var god selv også, mild mot magen til gutten min.

Havre gjør magen hans hard, det kan være svært individuelt, men ville bare nevne det! Lykke til:)

tusen takk for svar!!!

jeg bor på landet, så her er det ikke så mye å velge mellom.... men det står på denne pakken at den skal blandes med vann. går det an å blande med mm hvis en vil, eller??? jeg fullammer så det er vel strengt tatt ikke nødvendig? hva med sånn fruktmos? og pleier babyer å bli harde i magen altså? dette er vår første, så vi er ganske grønne....

Du kan ha i litt fruktmos i grøten:) Da smaker den litt bedre. Hvis du gir mm samtidig med grøten er det ikke nødvendig å blande den med melk også. Når man begynner med annen mat enn mm er det en del babyer som blir harde i magen. Fruktmos kan hjelpe, sviskesaft, malt mm. Alt dette kan blandes i grøten:)

Hei.

Havre skal være løsende på magen, det er hvete man kan bli hard i magen av. :o)

Den havregrøten du har kjøpt (regner med det er den til 4 mnd) smaker litt "tamt", så hvis bebisen ikke liker den kan du tilsette fruktmos. Pærepurè er i hvertfall populært her. :o)

Annonse

takk =) okei, så alt dette kan blandes i grøten ja... genialt!!! gleder meg til hun skal begynne å spise.. hihi.. men jeg tenkte i utgangspunktet å vente til hun blir 6 mnd siden jeg har nok melk, og hun legger fint på seg.

Tror det er anbefalt å starte med mais eller risgrøt disse grøtene inneholder ikke gluten. Gluten er visst ganske tøfft for tarmene til de små. men skal også innføres etterhvert mens du fortsatt ammer. mais og risgrøten skal også blandes med mm/mme noe som gjør det lettere for babyen å kjenne igjen. Du kan også starte med most potet m litt mm/mme i. Babyen min gulpet opp all grøten første gangen han fikk 2ts med glutenholdig grøt. Men det viktigste er bare å gå sakte frem. Lykke til

det er flest fordeler med å bo på landet, men en av ulempene er at det er lite utvalg når det gjelder det meste.... men jeg prøver så får jeg se. til deg Livmor: da kan jeg fortsette å smile når jeg ser nicket ditt ;)

jaja mensen, her var det livmor...... hihi....

Les anebefalingene om fast føde på www.ammehjelpen.no - amming fra a-å - fast føde.

Kjempelurt å sjekke ut slike ting før en starter. (Man kan faktisk starte med glutengrøt - for de første smakene er jo så små.)

lykke til med grøtstart. - gutten på 6 mnd her har smakt på nestles sin hvetegrøt med havre i en uke nå - noen teskjeer hver kveld. (Første smak gjorde vi på dag - i tilfelle reasjoner - så slipper man det på natta!)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...