Gå til innhold

HJELP! Biting - hvordan få slutt på det??

Anbefalte innlegg

Gutten min på snart 3 år er så fæl til å bite! Har prøvd det meste for å få en slutt på det, men likevel fortsetter han. Han biter andre barn når de f.eks krangler om en leke, han kan også bite meg hvis han er trøtt/sint etc. og ikke får det som han vil.

Noen som har opplevd dette og kan gi noen gode råd??

Fortsetter under...

Har du prøvd å ta han bort fra situasjonen som "straff", for eksempel gå hjem fra lekeplassen eller på en annen måte gjøre slutt på den aktiviteten han holder på med? Jeg ville vært streng.

Går utifra at jeg ikke trenger å nevne at du bør ha en prat med ham om å dele leker osv, det har du sikkert prøvd. Hva med at han kan velge et par leker han skal dele, og ha resten for seg selv? De er egoistiske fra naturens side i den alderen...

Hehe. kjenner til det problemet ja.

Har akkurat lært mini at det er vondt å bli bitt.

Har strevd et par månder med å få en slutt på det.

Alt var prøvd, ( ta han ut av leik, fjerne "goder", sitte i trappa o.s.v)

Kom så til å tenke på hva jeg gjorde med storebror som snart er 9 (på samme alder)

Jeg beit tilbake, og det fungerte utmerket. Siden har ingen av dem bitt hverken meg eller noen andre.

Hei...

Hehehe... Har vært borti det ja...

Jeg beit tilbake, men ikke hardt, bare sånn at kjenner at det ikke er noe godt.. Han sluttet med det.=o)

Stakker, tenker tilbake nå, synes litt synd på han da.=o)

Kan si at han ble forfjamset, at MAMMA beit tilbake.

Jeg har også en som til tider biter, men jeg har aldri våget å bite tilbake...jeg tør ikke bite så hardt at det gjør vondt og hvis jeg biter og det ikke gjør vondt gjør jeg det jo bare vondt verre -da forstår han ikke at biting kan være vondt... Men nå biter han ikke andre unger da...og det er sjelden han biter oss voksne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...