Pink78 Skrevet 17. juli 2006 #1 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg er 28 år og har et barn på 10 år. Er nå gift med en annen enn barnefar. Vi ønsker barn. Jeg sluttet med prevansjon for ca 2 år siden (hormonspiral). Da intet har skjedd har mannen min nå tatt sædprøve, som viste god kvalitet og ikke noe galt. Selv har jeg kun tatt fertiltest kjøpt på apoteket som ga resultatet "fertil". Jeg har regelmessig mens og har hatt det i alle år. Vi har nå kontaktet privatklinikk, som kan hjelpe etter sommeren. Men jeg er redd for å få beskjeden om at noe er galt med meg.. Nå denne måneden har jeg vært konstant kvalm men oppegående. Venter mens den 26 juli. Kan jeg være gravid likevel? Eller er det for tidlig å bli kvalm? Husker ikke når det startet med førstemann.. Jeg har hatt en hard og stresset periode det siste året med jobb, både psykisk og fysisk. Er nå sykmeldt og fikk beskjed av legen at det kunne være nok. Tips og gode råd? Mvh Pink78 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5659562-hei-ny-her-og-tar-gjerne-imot-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 17. juli 2006 #2 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei på deg og velkommen til oss. Flott at alt er bra med din mann. Men disse fertilitetstestene du får på apoteket er egentlig ingenting verd dessverre. Det kan være mange faktorer som gjør at du ikke blir gravid som ikke kommer fram på en slik test. Forstår godt at du er redd for at det kan være noe galt med deg men i dag er de så flinke at høyst sansynelig kan du evt få hjelp. Sånne generelle råd som du sikkert har hørt før er at dere begge bør ta mulitivitaminer og tran/omega3 Zink og selen er spesielt viktig for ham og folat for deg. Bruk gjerne el tester for å finne el hvis du ikke allerede gjør det. Ha sex annenhver dag rundt el. For mye sex vil redusere sædkvaliteten. Kvalmen kan jo forklares på flere måter... men vi kan jo håpe at du er gravid selvom det kanskje er litt tidlig for kvalme... men man skal aldri si aldri Lykke til framover Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5659562-hei-ny-her-og-tar-gjerne-imot-tips/#findComment-5661494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pink78 Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juli 2006 Takk takk.. Jeg krysser armer og ben jeg.. hehe Selv om det er trist å lese om alle som sliter og prøver å bli gravide her, er det likevel en stor trøst. Når man ser rundt seg kan man lett få inntrykk at "alle andre" får klaff med en gang. En ting er hvertfall sikkert.. Når jeg leser hvordan alle her håper og prøver, ja da er dere alle allerede gode mødre :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5659562-hei-ny-her-og-tar-gjerne-imot-tips/#findComment-5673807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå