mamma->Martine Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 jeg har 7 dager igjen til termin i dag, i går ogi dag har d kommet slim..helt blankt og tykt. har hatt d to ganger før også men d er lenge siden. nevnte t for legen min i dag, og han sa bare at d er fordi d åpner seg, og at fødselen snart kommer til å starte. kan jeg tro på d?? vil ikke bli skuffet liksom.. har mens smerter på en måte men ikke mere.. kan d bare starte uten forvarsel? hjeeelp...blir gal av å gå slik å lure. håper på raske svar..tihi:)
*Luna å Thea sin mamma* Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Tja, det er nok helt sikkert fordi det holder på å åpne seg å gjør seg klart til fødsel, men at det skjer snart er jo faen så individuelt! (Lett for legen å si det, er jo ikke han/hun som er gravid å kjempe spent de siste ukene!!) Jeg opplevde det samme når jeg gikk med Luna, fikk konstantert 2 cm åpning i starten på mai, men gikk på overtid å ble satt igang 30mai... Så det er fryktelig forskjellig=) MEn når det skjer så vet du det sikkert! Å ja, den kan starte sånn "lyn fra klar himmel" eller hva bestemor ville kalt det! Men den kan også begynne "murrende" i mange uker før! Ikke så mye hjelp i dette svaret sikkert, men... Er jo nesten umulig å si!=)
Sigbeth Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Det er nok ikke noe galt, vil tro at slimproppen din har gått. Det trenger jo ikke bety at fødsel er nært forestående, men et modningstegn er det jo - ett steg nærmere!
mamma->Martine Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2006 men legn min sa at etter at slimproppen er gått tar d bare ca 4 uker til fødselen starter...maks en uke... men her inne på bim høres d jo ut som den kan gå uker føre...legen min sa d var feil...hva skal jeg tro på a???
mamma->Martine Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2006 4 dagert mente jeg..ble litt feil..hehe
Sigbeth Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Det kan du si. har bare hørt at det kan gå uker melom slimpropp og fødsel. Hvor legen har disse min-max tallene fra kan man spørre om - har ikke hørt om dette selv
Lykke og glede Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 Siden min slimpropp har gått etappevis siden 26.juni, har jeg utnevnt meg selv som "slimproppekspert"...:-) Neida, tuller bare, men jeg er et levende bevis på at det kan ta lang tid fra den går til noe skjer. Men en slimpropp er ikke en slimpropp, mengde, farge osv spiller inn. Jeg har en teori om at dersom det er blod i den er man nærmere fødsel enn om det bare kommer blankt slim...Men dette kan sikkert også variere. Helt ærlig så syns jeg hele den fo..anna proppen er noe herk! Man blir jo bare forvirret og lurt av den. Hmm, dette ble et merkelig innlegg, men jeg er litt preget av ventetiden...:-)
Brummeline3barnsmor Skrevet 17. juli 2006 #8 Skrevet 17. juli 2006 Slimproppen min gikk i uke 31...å jeg er nå 35+4 å har ennda ikke født!
Dailis Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 Min slimpropp gikk me dnr to to uker før termin, dette ble konstantert av jordmor ved undersøkelse, jeg hadde og ett par cm åpning. Og gutten kom en uke over termin... Men tror ikke det er det vanligste. Men jeg synes det kommer mer slim når det begynner å modnes jeg da, selv om det ikke er den berømte proppen.
0406 Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Min slimpropp gikk 1 1/2 døgn før riene startet men har hørt noen som kan gå 2 uker etter den har gått også men er vel mest vanlig at man føder innen 1 uke etter den er gått. Du har nok pia de innen 1 uke regner jeg med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå