Gå til innhold

her er en rar historie som jeg skal dele

Anbefalte innlegg

med dere! En episode jeg hadde glemt, men som jeg kom på akkurat nå, aner ikke hvorfor.

Min sønn ble døpt i gamle Aker kirke i Oslo for mange år siden. Hans navn er etter en av de 4 evangelistene, altså et kristent navn, selv om det er helt tilfeldig da.....bare et navn jeg likte.

Et takvindu i kirken sto på gløtt, og mens jeg sto med ham ved døpefontenen, kom det flyende inn i kirken en helt hvit due, (ikke en sånn grå bydue) Den fløy en runde i kirken før den satte seg på prekestolen. Der satt den til min sønn var døpt, så fløy den ut igjen.

Er ikke det nesten nifst?

Fikk bare lyst til å fortelle det, for av og til skjer det rare ting i livene våre, kanskje tilfeldig dette her, men det ga meg noe å tenke på lenge etterpå. Han har en helt spesiell plass i hjertet mitt, kanskje fordi han er den eneste sønnen min.

Fortsetter under...

Det var liksom litt merkelig ja, presten og alle så jo helt forskrekket ut!

Sønnen min er en usedvanlig snill gutt, men jeg tror vel alle mødre elsker ungene sine, og kanskje det er en litt spesiell greie med en sønn, hva synes du? Jentene mine har jeg på en måte et nærmere, mere prateforhold til. Men nesten alltid når jeg tenker på sønnen min begynner jeg å gråte.... jeg er virkelig ganske skrullete.

Det jeg har merket med ham som er annerledes er at han har varme hender. Sånt har jeg aldri trodd på. Men en gang jeg hadde skikkelig migrene og satt i sofan og gråt, tok han på nakken min. Jeg kjente varmen strålte fra hendene hans, og hodesmertene trakk seg tilbake i løpet av 5 min. Kanskje han blir den nye jesus!!!! hehe

Ja ibland er verkligheten like vakker/vakrere enn dikten. Det kommer ibland en stråle av noe större enn oss og skinner igjennom.

Når jeg hör dette tenker jeg at det var som en spesiell velsignelse av sönnen din, at det kommer gå bra for ham i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...