Gå til innhold

Barnevogn med to tette barn

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan gjør man det når man får to barn som er tette i alder og den eldste fortsatt trenger vogn når den yngste kommer?

Kjøper man en vogn til? Så blir det vanskelig hvis mor/far er alene og skal trille begge barna på en gang?

Kjøper man tvillingvogn? Det blir jo upraktisk hvis den ene skal sove i vogn i barnehagen og man har babyen hjemme.

Har man tre vogner, to enkle og en tvilling? Det tar jo plass.

Jeg bor i Danmark og her synes jeg de har en fin tradisjon med at barna sover ute på dagtid i dypvogn til de er 2-3 år gamle. Sånn vil jeg gjerne ha det, men så må man jo kjøpe en tvillingdypvogn og en tvillingsportsvogn for at begge skal kunne sove samtidig, men så den ene skal kunne sove og den andre sitte opp samtidig. Gode tips mottas med takk!!

Finnes det tvillingvogner hvor man kan ha både en stor søsken og en nyfødt baby? Dvs. vogn med to bagger som kan tas ut.

Jeg er i planleggingsfasen, men tenker på mye rart allerede. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5659084-barnevogn-med-to-tette-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har ikke to barn enda..., men har allikevel noen tanker om dette. Jeg hadde nok hatt en tvillingvogn sånn at jeg kunne komme meg ut med begge barna alene. Det finnes mange vogner hvor babyen kan ligge i bag mens den eldste har sportsvognsdel. Finnes både med softbag eller hardbag, alt etter hvilken vogn dere velger. Hadde i tillegg hatt en vogn til babyen og en trille/sportsvogn til eldstemann.., så ja.., hadde nok hatt 3 vogner ja.. Så jeg håper ikke dere bor trangt.. hi hi...

Sjekk ut blant annet:

www.emmaljunga.no

http://www.teutonia.no/teamS4.htm

www.easywalker.no

Takk skal du ha for svar! :-) Og takk for linker!

Det må nok bli slik du sier. Vi har ikke så god plass nå, men jeg håper vi bor et stort nok sted når vi forhåpentligvis får barn nummer to. Heldigvis kan vi i hvertfall arve sportsvogn regner jeg med.

Her i huset har vi 3 vogner ja. Egentlig 4 faktisk hvis jeg regner med paraplytrillen som står stappet langt bak i boden...

En duovogn vi bruker bagdelen på til minstemann (har søskenbrett til denne hvis storebror skal være med for mindre turer)

En sportsvogn som eldstemann har når han er på tur alene, eller så pleier vi å ta med denne med softbag i dersom vi reiser med bil på heldagsbesøk til familie osv. Da kan begge bruke den etter behov, men ikke samtidig bare... Eldstemann trenger den jo kun til luren sin i halvannen times tid.

En tvillingvogn som er helt uunnværlig når jeg (eller mannen min da...) er alene med begge, eller hvis vi skal på lang tur og begge må sove osv.

Mine gutter er 3 mnd og 23 mnd, altså 20 mnd mellom. Jeg hadde sikkert klart meg uten 3 vogner, men sånn det er nå så har vi alle alternativer og det er veldig kjekt syns jeg! Så slipper den ene å risikere å være vognløs eller å bruke søskenvogna med bare en i, det syns jeg er veldig tungvint.

Her hos oss har vi det ganske likt som hos Fråsk.

Lurte veldig på hvordan vi skulle gjøre det når vi fikk to små med 15 mnd mellorom mellom. Storesøster hadde en Teutonia Mistral som vi beholdte, slik at hun hadde egen sportsvogn som hun kan sove i(de er nå 6 mnd og 21 mnd).

Så på Teutonia Alu og Emmaljunga Cerox som søskenvogner, men bestemte oss for å ikke pengene i søskenvogn, men heller en egen vogn til lillesnupp og heller en rimeligere søskenvogn. Kjøpte en GT Safari siden den var til halv pris(samme vogn som fråsk har:-) men hadde kjøpt en Carena hvis den ikke hadde vært på tilbud. Lillesnupp har nå en Teutonia Spirit S3.

Nå som vi har brukt vognenen våre i en god stund er vi veldig fornøyde med hvordan vi gjorde det. Jeg bruker ikke tvillignvogna så mye(den kan brukes med en softbag som babyen sover i) men pappaen bruker den litt når han går tur med begge. Går vi begge to tur, tar vi en vogn hver(eller han tar tvillingvogna, jeg gidder ikke for Spiriten er så mye bedre:-) Jeg er ikke så mye rundt med begge to at jeg trenger en vogn som storesøster sitter i, er stort sett i nærområdet med begge alene og da går hun heller. Så jeg er glad vi la pengene i en vogn til hver, og vi gjør også som fråsk at vi tar med en vogn og paraplytrille når vi er på tur. Storesøsøster sover jo bare et par timer på dagtid i vogn.

Langt dette, men tenkt deg om hvilket behov du har. Ser noen som bare bruker tvillingvogn, så det er jo forskjellig hva man foretrekker. Jeg liker som sagt å trille Spiriten, så gjør nesten bare det, men pappaen bruker tvillingvogna mer. De har aldri sovet sammen i den, og dret var en ting jeg lurte på før lillesnupp kom...så det gjør vi ikke.

Håper du finner ut av det:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...