Gå til innhold

Når fortelle???


Crazyyyyyyyy:)

Anbefalte innlegg

Hei! Når er det vanlig å fortelle folk at man er gravid? Jeg har etter mine beregninger termin 18mars 07, så jeg er vel da i uke 6. Skal til legen på onsdag så da får jeg vel bekreftet en termin.

Har fortalt foreldrene mine om barnebarnet da:) Men når er det vanlig og offentliggjøre det???? Er så redd for at jeg mister spiren siden det er så tidlig enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi har fortalt det til nærmeste familie (er i uke 8) men venter med jobben og venner etc til uke 12. Tror det er vanlig, da er alt mye mer sikkert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var åpen om det fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Det er større sjanser for å få tvillinger enn at man mister.Så jeg har tatt det med knusende ro.Dessuten tror jeg det er til barnets beste at jeg ikke går å bekymrer meg.Så må sorgen komme den dagen den kommer, hvis den kommer.Jeg tar IKKE sorger på forskudd!!!!

 

Jeg synes det er godt å ha noen rundt meg som vet om dette i tilfelle det skulle gå galt.Og ikke måtte fortelle at jeg har vært gravid i samme slengen. Men det er meg:)

Er i dag 10+6.Venter selfølgelig på de magiske 12 som alle andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til foreldre og søsken. Og så har jeg sladra til bestevenninna mi :)

Jeg er i dag 6+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Tulla84! :o) Vi har valgt å være åpne om dette! Det er viktig for meg at skulle uhellet være ute, så vet de jeg kjenner om det sitedenfor at jeg må fortelle folk det senere! Jeg er en veldig åpen person, så for meg å holde en graviditet hemmelig blir helt feil! Både de første 12 ukene, og tiden etterpå hvis det skulle skje noe...

 

Desuten er det så befriende å være åpen om det, det føles faktisk mer realistisk da!! :o)

Og som du sier Tulla84, så er jo sjansen større for at alt er fint enn at det skal gå galt! Jeg er i min 11. uke nå, to uker igjen til jeg hopper over på 2. semester, jeg har ikke blødd, hatt unormale smerter,jeg har en god del symptomer o.l. så jeg føler at det her går bare fint! Men alt kan skje, jeg kan jo bli påkjørt av en buss neste gang jeg går ut døra;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:) Jeg er veldig gira på å fortelle det til alle jeg møter, men samboeren min vil vi skal vente en stund enda. Han er så redd for åt noe går galt!!! Men jeg sa det til mine foreldre og den ene svigerinna mi for jeg MÅ bare ha noen å prate med!!:) Syns det er litt greit å ha noen i nærheten som jeg kan snakke med om alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer til å vente med å si det til 12 uker. (Men vi har sagt det til min søster, og mannens bror) Men hadde forsåvidt ikke gjort noe å fortalt det til resten av den nærmeste familien nå (8uker), men min manns familie har overhodet ikke evne til å holde noe hemmelig, uansett om de vet det er strengt hemmelig, så derfor venter vi til 12.uke.

 

Hvis det mor formodning skulle gå galt, ville vi jo sagt det til venner og familie uansett, men har man gjort det offisielt før den tid, måtte vi gått og sagt til alle og enhver at det gikk galt, og det ønsker jeg ikke å ta "sjansen" på. Men jeg går jo ut ifra at alt går greit, har ingen tro på at det skal gå galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...