Gå til innhold

Dere som vet kjønnet, har dere tenkt på navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

helt enig- kom igjen jenter :o) har ikke vært på ul enda, så jeg vet ikke kjønn.... men tror kanskje det blir Elias eller Sofian/Sofus om det blir gutt..... jentenavn er det verre med..... :o)

har du navnet til prinsessa klart?

Fine navn :o) det blir mange jentenavn her etterhvert da, siden nesten hele des klubben venter jenter ;o)

jeg skal på ul 25 juli- og jeg kan nesten ikke vente- jeg vil også se at alt bra og kanskje slappe av litt med alle bekymringene mine ;o)

også håper vi å se om det blir gutt eller jente da!!!!

Annonse

Vi vet ikke hva det blir enda (men jeg føler sterkt at det blir en gutt;), så navnene vi har funnet er: Sebastian=gutt, Madelene eller Victoria om det blir jente. He he..begge de svenske prinsessene;)

Annonse

Var på UL fredag forrige uke, men vet ikke kjønn, for mannen min vil ikke vite det på forhånd. Vi syntes begge vi kunne se en liten gutt. Jeg spurte jm om hun tydelig kunne se kjønnet og hun svarte "Åh jaa..!" Hun var bombesikker og det tyder vel kanskje på at det ligger en liten gutt der. Mannen min sa at vi nok ikke trengte kjøpe noe rosa og da kommenterte jm at blått gikk da til begge kjønn...

Dersom vi skulle få en jente var vi enige om navnet Aurora, men synes det har gått litt inflasjon i det navnet nå. Johanne er et fint alternativ. Det vil i så fall bli oppkalling ettersom flere kvinner i min mors slekt har dette navnet enten som første eller andre fornavn (inkl mamma og mormor). Svigermor heter forøvrig Anne, så da blir det på en måte oppkalling fra begge sider.

Guttenavn er det verre med. Jeg vil gjerne ha Jakob, selv om det nok er en av bibelnavnene som florerer for tiden. Mannen min er fast bestemt på Ola Rasmus. Jeg forstår ikke hans forkjærlighet for doble fornavn da vi begge selv "sliter" med dette. Jeg synes det i så fall kunne holde med Rasmus. Det fineste med dette navnet er selve betydningen. Det er den norske varianten av det latinske Erasmus som betyr "verdt å elske" og det er jeg sikker på at dette barnet blir.

Alternative guttenavn er Eirik (eg litt for likt farens), Henrik, Sigurd, Vemund, Vetle.

Hva synes dere om navnene våre, spesielt Rasmus. Dette er ikke så vanlig for tiden. Vi vil helst ikke ha noe ti på topp navn.

Jeg skal forresten til ny UL i uke 28 ettersom morkaka lå veldig lavt. Skal forsøke å overtale mannen til da, for jeg dør snart av nysgjerrighet.

lille prinsessa skal hete maja.... vet ikke helt om det blir med i,j eller y enda men det finner vi vel ut av... :)

vi har også tenkt på celine eller michelle men blir nok maja.... vi har allerede begynt og kalle hun for det så... :)

Vi skal ha en gutt, og er enig om navn. Men vi har bestemt oss for å holde det hemmelig så lenge.. Har opplevd før at vårt navn er blitt "stjålet", og vil ikke at dette skal skje. Ikke av dere selvfølgelig, men av venner å kjente. Liker litt spesielle navn, og da er det litt kjedelig å ha likedan som ungene til venninnene mine..

Du som ville ha Rasmus- Det synes jeg er kjempefint. Alle har hørt navnet, men det er ikke så mye brukt. Kjenner en gutt som heter det, og han er kjempesøt..

Dere er nysgjerrige, ja...? *fnis*

Er enig i at det er fryktelig morsomt å høre hvilke navn dere andre tenker på, så her kommer våre navn (Vi kan ombestemme oss underveis, hihi.. ikke helt enkelt dette med navn..)

Hvis jente: Kaia. (Men de siste dagene har jeg tenkt veldig på Mathilde og Martine, men har ikke fått drøftet disse med sambo enda, for han har så talentløse vakter på sykehuset for tiden.....)

Hvis gutt: Sebastian. Vi tenkte også litt på Adam, men jeg blir ikke helt fortrolig med det på en måte.. Minsten på seks insisterer på at det må bli Harry Potter.

ha ha ha *ler godt*- synes dere absolutt burde gå for Harry Potter jeg ;o) synes jeg ser oppropet i skolegården første skoledag :o) ho ho ho- nå ler jeg så jeg nesten triller av stolen her!!!!!!

*tar meg sammen nå*

Rasmus er kjempe fint, og ikke et veldig poppis navn!!!

Enig m deg mensana, vi tenkte også på Adam, men blir ikke helt fortrolig med det vi heller, selv om det er et kjempefint navn! Jeg selv er utrolig glad i navnet Sebastian, men mannen sier nei!

Ikke lett dette med navn altså... Mathea er et fint jentenavn.....

hei,så bra at vi får høre navnene mensana;)

hihihi....harry potter ja;)

kjempefine navn derer vurderer;) hadde tenkt på sebastian og sander vi hvis d hadde blitt gutt:)

alle jentenavnene deres er fine, martine er ekstra fint synes jeg..hehe

vi bestemte oss for jentenavn før jeg ble gravid,skal kalle opp etter min døde mamma! hun hadde bursdag 9 desember,og jeg har termin den 12des,så d er litt merkelig..hihi:)så jeg skjønte at det måtte bare bli jente på oss!

ha en super dag!

klem

Mathea er nydelig..

Jeg er visst litt svak for navn som begynner på M.

Men guttenavn på M er så vanlige, liksom: Markus, Mathias, Magnus etc...... Barnehagene og skolene her kryr av gutter med disse navnene..

Sebastian er et kjempesøtt navn som vi liker veldig godt begge to. Det med Harry Potter må vi ta opp til diskusjon når babyen er kommet, tror jeg... foreløpig er poden så bestemt på at det blir en Harry Potter at vi ikke har noe annet valg enn å jatte med, samtidig som vi forsiktig foreslår andre alternativer. (som selvsagt blir forkastet av seksåringen med en gang, hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...