Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, nå hadde jeg endelig funnet en måte å trene på som gikk greit i forhold til kynnerne mine, men nå streiker bekkenet! Er i uke 30 og har vært plaget med kynnere siden uke 15. Er ikke noen toppidrettsutøver, men føler meg så mye bedre når jeg får trent vertfall et par ganger i uka. Å gå på tredemølle med stigning + vekttrening har gått bra, men de siste ukene har jeg altså fått mer og mer vondt i bekkenet. Trente i dag tidlig og har "lista meg rundt" resten av dagen med kjempevondt. Har ikke ordentlig bekkenløsning altså, får bare vondt når jeg trakker mye rundt, gjør tungt husarbeid o.l. Noen andre med bekkenplager som har prøvd andre måter å trene på? Er det for eksempel bedre å sykle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte, ingen treningsnarkoman, men trener til vanlig 2-3 ganger i uka. Nå kan jeg ikke gjøre stort pga bekkenet, er til å bli gal av !! Det jeg kan gjøre er å ta noen øvelser sittende, trener rygg og armer med strikk mens jeg sitter på stol. Veldig kjedelig, men bedre enn ingenting.

Skrevet

Hei jenter:) Er instruktør på treningssenter..

Dere kan prøve å sykle..bare sørg for at setet er mykt og godt.. kjenn etter hvordan det er,for noen er det ypperlig.. jeg har selv bekken trøbbel og har nå kun gått over til styrke med strikker(kinesis hvis dere vet hva det er) og svømming.. for meg fungerer det utmerket..

For noen er det å GÅ i vann også ypperlig.. vann trening er supert i det store og det hele.. kanskje det finnes vann trening for gravid der dere bor?

Man får mye mer trening i vann enn man tror.. jeg er vandt til skikkelig hardkjør på timene mine og trodde svømming var for pinglete for meg,men det er det absolutt IKKE.. Kjempe bra og nesten ikke belastning i det hele tatt;)

Lykke til.. hold det gående så lenge som mulig det er mitt råd:)Men er det vondt så stopp..

Skrevet

Takk for svar! Har akkurat vært på ferie og brukte bassenget masse da. Kjempedeilig! Får satse på bedre badetemperaturer i sjøen etterhvert... Må bare prøve å holde seg i litt aktivitet, frustrerende å bli sittende og "råtne" den siste tida...

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at den eneste form for trening jeg skal prøve meg på nå må være i vann - og jeg må få en instruktør til å vise meg øvelser. Fysioterapeuten min ville ikke gå gjennom øvelsene ordentlig uten at vi var i vann i tilfelle jeg kom til å gjøre dem feil hvis jeg drar i basseng på egen hånd.

Vannet skal visstnok hjelpe slik at belastningen på leddene ikke blir så tungt som ellers, og man skal lettere trene kun muskler slik jeg forsto det.

Skrevet

Det stemmer det Dennis28:)

Skrevet

Sykling og vannaktiviteter (svømming) er den beste treningen for bekkenet.....har jeg hørt!! Men du er bare nødt til å prøve deg fram. Får du vondt da også, skal du la det være. Bekkenløsning er jo som en forstuing, jo mer du belaster, jo verre blir det. Legen kan henvise deg til en fysioterapeut, da får du riktig veiledning og trening og selvsagt behandling. I noen tilfeller kan det være bekkenlåsning som skaper smerter også, time hos kiropraktor vil løse det kjapt. Lykke til;o)

Skrevet

har gått til kiropraktor for bekkenløsningen .kjempe god virkning!!!!!!!!!ifra å nesten ikke kunne gå ifra 4 mnd,gravid, har jeg så og si ingenting vondt lengre.han sa det hjalp godt for noen,mens lite for andre spørs hvor problemet sitter.men det er jo verdt å forsøke!?bekkenløsning kan jo bli et problem etter fødselen og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...