BW og en til? 1 pp Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Var i mitt eget utdrikningslag på lørdag, og ble sjenket. Hadde ikke tenkt å drikke noe særlig men desverre ble det mye innabors.. Glemte etterhvert å pumpe meg, og nå har jeg netsen ikke melk igjen!! Utdrivningen vil ikke starte.. Selvfølgelig leser jeg nå i ettertid at dette kan skje ved inntak av (mye) alkohol..=/ Men jeg har ofte hatt det slik på kveldene før (utdrivningen ikke starter) siden det er lite melk.. så jeg kan jo håpe at melka øker igjen og at alt går tilbake som normalt. Har dere noen råd?? Jeg har såååååååå lyst til å fortsette å amme.. Jeg drikker ammete og ammer lillegutt ofte. Kan jeg drikke mer en 2 kopper med te til dagen? Kan det hjelpe? Huff det føles så verdens undergang viss jeg må slutte å amme..(selv om jeg vet at det ikke er det..) Jeg syns det er så koselig! å ikke minst lettvint! snufs..
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Huff da, hørtes ikke gøy ut. Håper det ordner seg for deg snart:)
Blomman Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 først: Tillykke med giftermålet Så: Ingen kjeft fra meg ang alkoholen - det har du selv erfart: Trøst: - legg til så ofte du kan - gjerne annehvertime eller oftere på dagtid et par dager, samt gjerne et par ganger på natta mens du øker. Bruk ullinlegg slik at du stimulerer produksjonen og utdrivningsrefksen. Drikk godt hver dag, men ikke drikk mye mer enn det normale (2-3 l vann /væske pr dag er vel passelig). Noen drikker vørterøl m effekt. fenugreek kapsler fåes på helsekost.Få resept på syntocinon nesespray til hjelp på utdrivningsrefksen. Ta gjerne kontakt med ammehjelpen - se www.ammehjelpen.no Lykke til
Expat Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Å fillern... Du trenger å ringe legen din så fort som råd og få Syntocinon nesespray med en gang, ellers er det nok over. Og så må du få deg en ammehjelper i dag (er du i by finnes det kanskje ammepoliklinikk der?) Du trenger hjelp (og ditt eget utdrikkingslag som gikk litt over styr er ikke en pinlig grunn!!!! Det får du ikke så mye skjenn for ) Øking skjer ikke hvis ikke du får ut melken, og hvis du øker med urter nå så får du blokkeringer hvis melken ikke kommer ut. Så finn den ammehjelperen og sprayen! Lykke til!
BW og en til? 1 pp Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2006 Takker for gode råd! Jeg ammet veldig hyppig siden kl. 18 søndags kveld, og dette er inkludert nettene.(mm annenhver time) Jeg har brukt den nesesprayen hele tiden, hadde en i kjøleskapet (i tilfelle krig som jeg pleier å si=)) Den føler jeg har hjulpet litt, for da fikk lillegutt ut noe (hørte han svelge) det pitte lille som var.. Stakars gutten min gråt mye i går, for han var jo sulten=/ Så i natt kjente jeg plutselig utdrivningen igjen! Gjett om jeg smilte stoort der jeg satt i mørket:) Den virker sånn annenhver gang nå.. så det går bedre..Jeg har også fått mer melk, ikke i nærheten av så mye som jeg hadde før men nå er lillegutt ganske fornøyd=O) Det går i hvert fall fremover! Takk for hjelpen folkens!
BW og en til? 1 pp Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2006 Å bare så det er sagt så drikker ikke jeg mer ut dennne ammeperioden! Det lovte jeg meg selv mens det værste stod på=O) Det var første og siste gang. Så nå blir det et alkoholfritt bryllup på meg=O)
petiteM's Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 Kanskje jeg kommer litt sent inn her, men har slitt selv med at melka plutselig "blir borte". For det første - man mister ikke melka!! Produksjonen kan bare bli mindre noen dager pga stress, alkohol osv. For å få opp produksjonen må man bare slappe av, og amme ofte inkl. natt slik du har gjort. Hvis ikke babyen vil ha så ofte, kan man pumpe seg innimellom. Jeg har hatt dårlig utdrivning pga stress, og fra ammepoliklinikken fikk jeg disse rådene: ammete, hvetesuppe/grøt + lecthinin kapsler (noe i havre er bra for melkeprod. + utdrivning, og kapslene gjør at melka "flyter" lettere). Gjør noe hyggelig mens du ammer - hør på musikk, les en bok, se tv....alt som får deg til å slappe av - utdrivningen setter inn når du ikke er anspent i kroppen:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå