Gå til innhold

Diskusjon... Hvor lenge skal man vente etter SA/MA?

Leontine

Anbefalte innlegg

Ser på innleggene på sidene her for oss som har mistet i SA eller MA at det er mange meninger om man skal begynne å prøve igjen med en gang, eller vente. Selv mistet jeg i mars, og ble gravid igjen uten mens i mellom. Dessverre gikk det galt den gangen også, mistet igjen i slutten av mai. Nå har vi bestemt oss for å vente til høsten før vi prøver igjen.

Hører så mye forskjellig; alt fra at kroppen må få ro og komme seg etter å ha mistet, til at det er bare å sette igang. Hva mener dere? Hvilke råd har dere fått fra legen deres?

Fastlegen min vil at jeg venter minst tre perioder, men gynkologen min sa det var bare å sette igang. Hvem skal man høre på?

Fortsetter under...

Jeg har mistet 3 ganger i MA Jeg har ventet over 2 mens og flere, og allti fått forskjellige svar av legen. No skal vi få utredning, men vi gir gass uansett. Den ene gangen ventet vi i nesten 1 år, og gikk gale allikevel. noen blir gravid m en gang igjen og det går bra. Tror det er veldig individuelt..

Håper den sitter på oss alle neste gang..

Ja, hvem skal man høre på? Etter å ha fått like forskjellige svar som deg, har jeg bestemt meg for bare å høre på meg selv! Jeg mistet i MA i uke 13 i begynnelsen av juni. Jeg var på sykehuset flere ganger (til ny lege hver gang naturligvis) og spurgte alle, hvor lenge jeg måtte vente før ny prøving. Lege nr. 1 sa 3 måneder (mens) for at kroppen skulel ordne opp. Lege nr. 2 sa 2 måneder ca. slik at psyken skulle komme i orden. Lege nr. 3 sa at det var bare å sette igang så snart blødningen var slutt. Jeg har valgt å følge lege nr. 3 - synes han hadde den mest greie forklaring; nemlig at kroppen blir ikke gravid før den er klar, og det kan variere fra kvinne til kvinne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...