Gå til innhold

Diskusjon... Hvor lenge skal man vente etter SA/MA?

Leontine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på innleggene på sidene her for oss som har mistet i SA eller MA at det er mange meninger om man skal begynne å prøve igjen med en gang, eller vente. Selv mistet jeg i mars, og ble gravid igjen uten mens i mellom. Dessverre gikk det galt den gangen også, mistet igjen i slutten av mai. Nå har vi bestemt oss for å vente til høsten før vi prøver igjen.

Hører så mye forskjellig; alt fra at kroppen må få ro og komme seg etter å ha mistet, til at det er bare å sette igang. Hva mener dere? Hvilke råd har dere fått fra legen deres?

Fastlegen min vil at jeg venter minst tre perioder, men gynkologen min sa det var bare å sette igang. Hvem skal man høre på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffamei:) Som du vet så aner jo ikke jeg heller men måtte bare sende deg en liten klem:)

Kjolen var kjempefin forresten, så veldig sånn"gifte seg på stranda" ut!

Skrevet

Jeg har mistet 3 ganger i MA Jeg har ventet over 2 mens og flere, og allti fått forskjellige svar av legen. No skal vi få utredning, men vi gir gass uansett. Den ene gangen ventet vi i nesten 1 år, og gikk gale allikevel. noen blir gravid m en gang igjen og det går bra. Tror det er veldig individuelt..

Håper den sitter på oss alle neste gang..

Skrevet

Ja, hvem skal man høre på? Etter å ha fått like forskjellige svar som deg, har jeg bestemt meg for bare å høre på meg selv! Jeg mistet i MA i uke 13 i begynnelsen av juni. Jeg var på sykehuset flere ganger (til ny lege hver gang naturligvis) og spurgte alle, hvor lenge jeg måtte vente før ny prøving. Lege nr. 1 sa 3 måneder (mens) for at kroppen skulel ordne opp. Lege nr. 2 sa 2 måneder ca. slik at psyken skulle komme i orden. Lege nr. 3 sa at det var bare å sette igang så snart blødningen var slutt. Jeg har valgt å følge lege nr. 3 - synes han hadde den mest greie forklaring; nemlig at kroppen blir ikke gravid før den er klar, og det kan variere fra kvinne til kvinne.

Skrevet

Det spørs litt på om man har hatt utskrapning......

Har man hatt det, anbefales det å vente 2-3 måneder, fordi slimhinnen er veldig skjør og det er dårlig feste for et foster......En tykk slimhinne er det beste, og det er den ikke etter utskrapning.........

Skrevet

jo hei j har fått beskjed om begge deller j og. Har ei venninna som også fikk høre begge delene og ho venta ikke og i dag har di en sønn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...