Gå til innhold

vi har fått bhg plass, men jeg er skeptisk

Anbefalte innlegg

Endelig har vi fått bhg plass til 2åringen vår.

Men den bhg vi har fått plass i har et dårlig rykte. Den er bare 1år gammel og det meste av negative ting jeg har hørt er fra oppstarten.

Men hvordan merker vi egentlig om bhg er god eller dårlig ? mini kan jo ikke fortelle så mye.

Hva skal vi se etter ?

Fortsetter under...

Når en barnehage er helt ny, trenger den et år til å etablere og finne ut hvilke rutiner som fungerer best. Og personalet må bli kjent med hverandre og finne ut hvordan de kan samarbeide på en best mulig måte. Siden barnehagen bare er 1 år gammel, ville jeg tatt de de negative ryktene med en klype salt.

Gutten vår begynte i en helt ny barnehage i fjor høst, og jeg syntes til tider at ikke alt fungerte som det burde. Men jeg har også sett i løpet av dette året at personalet har funnet ut av hva som fungerer og hva som må endres på, og jeg har bare blitt mer og mer fornøyd med barnehagen. Noen av foreldrene har vært veldig negative til barnehagen, men de har heller ikke tatt med i betraktningen at barnehagen er helt ny og derfor trenger tid til å finne ut av ting.

En kan ha mange gode ideer og ha klar en detaljert plan for hvordan en vil gjøre det når en starter noe nytt, men en vet aldri hva som fungerer bra før en har fått prøvd det ut, og en må regne med å endre litt på tingene underveis.

Ble litt langt dette her, men møt opp med åpent sinn og prøv å etablere en god kontakt med personalet på avdelingen til mini - da får dere et godt innblikk i hvilke rutiner de har, og det blir lettere for dere å evt ta opp ting dere er misfornøyd med. Litt vanskelig å si hva dere skal se etter. En merker det stort sett ganske fort hvis det er noe en syns burde vært annerledes.

Lykke til ihvertfall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...