Gå til innhold

Noen som har ei god bok å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest mange bøker nå i sommer, gjør ikke så mye annet enn å sitte i en stol og slappe av, pga bekkenløsning og hjertebank. - Men nå er jeg gått tom for lesestoff. - Er det noen som har ei god bok å anbefale?

Selv anbefaler jeg virkelig "Frelseren" av Jo nesbø, den er jeg nettopp ferdig med, og var utrolig spennende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les "hjerter i chilli" En kjempe søt lett bok som jeg leste ut på to dager.

Skrevet

Likte også godt 'Frelseren' og de andre av Nesbø, så kanskje disse faller i smak? Anbefaler 'Vindens skygge' av Carlos Ruiz Zafon, den er kjempebra!! 'En bønn for Owen Meany' av John Irving er også veldig god!

Skrevet

Jeg har flere :-)

favoritt forfatteren min er Paulo Coehlo. Og de beste bøkene der syntes jeg er:

11 minutes

Veronica decides to die.

Zahir

Ellers har du, Geisha som jeg syntes var veldig bra, leste den for mange år siden.

Kommer litt an på hvilken kategori du vil ha. Har selv lest 6 bøker snart siden jeg gikk ut i permisjon.

Drageflygeren var også ganske fin og rørende. Den leste jeg nå for noen uker siden.

Lykke til, håper du bestemmer den for 11 minutter, det er min desidert favoritt bok :-)

Skrevet

Ja!!!

Geisha er favoritt boken min. Klarte ikke å legge den fra meg. Jeg leser vindens skygge nå

Skrevet

har du lest harry potter bøkene?? jeg begynte etter film nr 3 kom ut, og har lest alle bøkene nå, de var jo bare utroli bra!

ellers har jeg nettopp lest "da vinci koden", en bok man ikke kan legge fra seg...så nå skal jeg begynne på "engler og demoner", som er en annen bok av dan brown!

er også blitt anbefalt "berliner poplene"!

Skrevet

Hvis du er glad i krim så anbefaler jeg veldig bøkene Unni Lindell har skrevet om Cato Isaksen. Holder på med den siste nå; orkestergraven. De andre heter slangebæreren, drømmefangeren, sørgekåpen og nattsøsteren. Også kommer det en ny til høsten. Hun er utrolig flink til å skrive fengende så du ikke klarer å legge fra deg boka før du vet hvem morderen er.

Skrevet

Dersom du liker spenning og historie, etc., så skal du prøve bøkene av Diana Gabaldon. Er en serie på 5-6 bøker, nr. 1 heter Under Jegermånen. Tjukke, gode bøker som jeg koser meg skikkelig med.

Skrevet

Anbefaler også Unni Lindell og bøkene om Cato Isaksen - leste ut "Orkestergraven" i går og den var glimrende! Syns alle bøkene om Cato Isaksen er glimrende!

Så også at "11 minutter" av Paulo Choelo var anbefalt - jeg er utrolig enig! En nydelig bok! En av mine favoritter.

Skrevet

Alice Hoffmann skriver bra, og John Irving. Så at "Bienes hemmelige liv" er i pocket nå, den er fin.

Skrevet

Labyrinten.

Leste den nettopp på engelsk, og synes den er bra!

Skrevet

Jeg er fryktelig selektiv når det kommer til bøker. Har lest Trekkoppfuglen nå nylig... den syntes jeg var rar. Leste ut Lost boka på to dager... søppel! Nå leser jeg Anna-Kat. Hærland sin bok... tidvis morsom. Dersom du liker krim så anbefaler jeg alle Jo Nesbø sine bøker. Han skriver så utolig godt og man blir liksom revet med inn i handlingen. Liza Marklund skriver på tilsvarende måte så hennes bøker vil jeg også anbefale. Anne Holt er også utrolig dyktig. (Klarer ikke Unni Lindell).

Ellers så er det jo deilig med lett literatur i sommervarmen og da vil jeg anbefale Bridget Jones bøkene. Har lest begge et par ganger tidligere og vurderer å lese de en gang til hvis det skulle trengs. Holder på å pløye meg gjennom hele bokhylla nå for å ha noe å lese på.

Anbefaler alle DaVinci tilhengere å lese Madonna gåten av Knut Nærum. Den var morsom!!

Skrevet

Hei!

Henning Mankell sine bøker er også kjempebra og spennende! Har nettopp lest Kennedys hjerne. Sterk bok! Skal begynne på Zahir av Coelho. Godt å lese noe annet enn pensumlitteratur:)

Skrevet

Du bør lese My sisters keeper.....den er kjempebra...men på engelsk da..

Skrevet

hei, enig med hun andre om at vindens skygge er bra. Men jeg syntes at første halvdel var ganske kjedelig. Du må orke å lese det, for den blir kjempespennende i sliste halvdel!

Skrevet

Anne B. Ragdes "Berlinerpoplene" og "Eremittkrepsene" anbefales sterkt! Lettlest, underholdende og tankevekkende på samme tid!

Skrevet

Jeg har lest meg gjennom så og si alle bøkene av Terry Pratchett hittil i svangerskapet. De er kjempemorsomme og burde vel passe til folk som liker Harry Potter. Ellers har jeg lest og likt The Historian av Anna Kostova, men jeg vet ikke om den har kommet på norsk ennå. Den var veldig spennende og handler om jakten på Vlad Tepes (drakula) og er mer realistisk enn DaVinci-koden. For øyeblikket leser jeg Jonathan Strange & Mr. Norell som jeg vet finnes på norsk. Den er på nesten 800 sider så da har man jo lesestoff i et par uker.

Skrevet

Hundehoved eller Hundehodet heter den vel på norsk av Morten Ramsland. Har kommet i norsk oversettelse for ikke så lenge siden.

Halvbroren, Maskeblomstfamilien og Oscar Wildes heis av Lars S. Christensen hvis du ikke har lest de.

Dokumenter vedrørende spilleren Rubashov av Carl Johan Vallgren.

Doppler av Erlen Loe.

.....tror jeg stopper her kunne fortsatt i det uendelige :)

God leselyst!

Skrevet

Takk til alle sammen! Ser flere har nevnt bøker jeg har lest nå, så jeg tørr absolutt stole på anbefalingene deres, da jeg tror vi har samme smak!

Skrevet

Jeg kan anbefale en deilig sommerbok, som du leser ut på et par dager -Eller kanskje en hvis du er kjapp? "Appelsinpiken" av Jostein Gaarder. Den rørte i hele hjertet mitt, og selvom det er en ungdomsbok er den fin for oss som skal bli mammaer -Synes jeg.

Ellers synes jeg "mannen som elsket Yngve" er fin..

Skrevet

Mitt absolutte lesehøydepunkt på veldig lenge var Vikram Seths "A Suitable Boy" ("En passende ung mann"). Men den er på 1500 s. så det er ikke sikkert du har tid før terminen...

Jeg er en lesehest av dimensjoner. Mamma fortalte meg akkurat at hun lurte litt da jeg leste Ernest Hemmingway da jeg var 11 år. Men akkurat nå klarer jeg ikke å lese bøker som utfordrer meg følelsesmessig. Blir helt ødelagt av det! Gråter og gråter og klarer ikke å legge det bort. Stakkars mannen min som må leve med denne hormonbomben! Han har en engels tålmodighet. Jeg må derfor holde meg til bøker jeg vet er "trygge". "Drageløperen" var ikke det for meg. Så jeg tar gjerne i mot anbefalinger på følelsesmessige "trygge" bøker. Paradoksalt nok er ikke mord noen hindring... He he, må le litt av meg selv.

Skrevet

Enig med de som anbefaler Vindenes Skygge, Berlinerpoplene, Da Vinci og Harry Potter.

Selv er jeg skvetten for krim så jeg anbefaler gjerne Folket på Innhaug av Anne Karin Elstad - en triologi fra nordmøre, tatt av vinden av Margareth Mitchell - som i den berømte filmen, lang, men underholdende og lettlest og veldig anderledes fra filmen, alle Marian Keyes bøkene - lettleste bøker med mye å velge i pocket, anbefaler spesielt The Other Side of the Story og Sushi for Beginners, men de finnes på norsk og altså.

Gulldronning, Perledronning av Margareth Skjelbred er bare helt nydelig skrevet og PS I love You av Cecilia Ahern - finnes og på norsk. Bare så bra!

Lykke til med å få tiden til å gå.

Skrevet

Balansekunst av Rohinton Mistry.

Ellers er Berlinerpoplene nevnt flere ganger her - den var fin, og såklart Paulo Coelho. Men Henning Mankell anbefales også igjen her :)

(så han var nevnt over her også!)

Skrevet

Rettestedet av Val Macdermid tror jeg hun het. Det er en sann krim historie fra England. Hadde boken med meg på bryllupsreisen for noen år siden og jeg klarte bare ikke å legge boken fra meg. Den er utrolig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...