Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kjente du liv første gang? Jeg er i uke 19 og venter enda....det er min første, har hørt en kjenner det lettere med nr 2... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente det rundt uke 19 (min første), men var usikker på om det egentlig var spark eller innbilning. Har lest at noen ikke kjenner det før uke 24, så du kjenner det nok når som helst (håper du ikke må vente i 5 uker).

Dei som har vært gravid før vet hva de skal kjenne etter og dermed kjenner det tidligere.

Skrevet

Jeg tror jeg kjenner noen bobler i magen av og til, og blir mer og mer sikker på at det er spark... Men det skjer jo så mye rart inni der... Hehe... Kjente en ganske tydelig boble da jeg var hos fysioterapauten i sta, ble nesten rørt. Hehe... skal ikke så mye til fortiden. Men kanskje det bare var litt luft?!

Skrevet

Jeg er i 24. uka nå og kjenner spark og romstering daglig. Kjempe moro! Gled deg =)

I første sv.skap kjente jeg det rundt uke 16, og nå faktisk rundt uke 14. Det er jo ganske tidlig, men jeg er sikker på at det var babyen begge gangene =)

Skrevet

I første svangerskap rundt uke 16,og nå rundt uke 14.

Er nå 20+3,og her er det full fres nå:o)

Skrevet

Hei :)

ska du ha jente/gutt?

Hvor bor du?

Skrevet

Første graviditet kjente jeg liv i uke 14. Men regelmessig ble det først like før ordinær UL - dvs ca uke 18. Jeg hadde framoverliggende livmor, morkake på baksida, svai rygg og knøttet lå langt framme = lettere å kjenne liv. Denne gangen kjente jeg de første boblene i uke 13, men det har gått dagevis mellom hver boble. Nå er jeg i uke 17 og det er enda ikke blitt daglig.

Skrevet

Jeg kjennte liv i ca i uke 18, var litt usikker i begynnelsen. Er nå 21+3 og kjenner liv hver dag, kjenner det godt fra utsiden også.Kjempe gøy:)Morkaken ligger forann, så kjenner noen spark bedre enn andre.

Skrevet

jeg kjente første boblen i uke 12.... så tok det laaaaaang tid før jeg kjente litt i uke 15-16...... nå er jeg 18+4, og jeg kjenner litt av og til, men ennå ikke hver dag...... også er jeg ikke helt sikker på at det er bebisen jeg kjenner heller, kanskje det er noe annet????

Skrevet

Hei! Først...dette er jo VELDIG forskjellig fra person til person! =)

Jeg er selv førstegangs og kjente lemus i uke 13....etter uke 16 har jeg kjent og sett dultene hver dag..er nå i uke 23 og har en aktiv krabat i magen...;) Så bare å glede seg!=) (Jordmor sier dette var tidlig...=) Så bare gled deg!=)

Skrevet

baby24:

Jeg venter jente :)

Bor utenfor Bergen.

Du da?

Skrevet

Å heldige dere som allerede kjenner spark etc:) Jeg gleder meg !!! Venter spent:)

Skrevet

min første dette her, jeg kjente da jeg var 15 uker på vei, skjente den sikre bevegelsen, hadde kjent bobler lenge da...men vi har vært heldige og har kjent alt tidlig, kjente førstegangen utenfra i uke 18.Nå kjenner vi begge liv daglig, har gjort det noen uker, er 26 (27 ifølge bim).

Da jeg var på ultralyd fikk jeg vite at alt lå tilrette slik at jeg skulle kunne kjenne det tidlig.

Ikke stress med å kjenne bevegelser, det kommer når du minst venter det, og til å begynne med er det kanskje en gang og så går det flere dager før du kjenner neste.

Da jeg kjente det første gangen var jeg ikke helt sikker, var sikker på at jeg hadde kjent noe, men ville bare få en bevegelse til slik jeg var sikker ;)

Det er bra at folk legger inn slike innlegg, man glemmer så lett hvor heldig man er for å kjenne den lille når man kjenner det hver dag :)

Lykke til, sparkene kommer snart, når du minst venter det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...