Gå til innhold

Hvor viktig er det å treffe riktig på EL

Anbefalte innlegg

Ser det står så mye om EL her og jeg lurer på hvor viktig det er å treffe akkurat når du får EL? Hvor stor mulighet er det for å bli gravid utenfor denne perioden. Lurer også på om noen vet om holdbarheten reduseres med årene og isåfall hvor mye? Jeg er 30år

Fortsetter under...

Etter det jeg har skjønt kan sædcellene leve i inntil 72 timer, mens egget kan leve i inntil 12 timer. innenfor det tidsrommet må man ha sex for å ha mulighet til å bli gravid. Dersom du bruker el-tester sies det at de viser positiv 12-36 timer før el, så da anbefales det å ha sex 2-3 dager etter positiv test.

Håper dette var til litt hjelp :o)

Vil bare si at du bør ha sex før el også, da venter nemlig svømmerne på egget :o) Sæd kan leve opptil 5 dager i elslim, men det vanligste er 1-3 dager. Elslim kommer som regel før el. Så kjør på før el også, vil jo ikke gå glipp av egget ;o)

Egget kan leve 12-24 timer.....i det meste 2 dager (fikk denne info fra Kirsty-16pp)

Det lureste er å tempe ved siden av eltestingen, for da får du sett når egget slippes i forhold til pos.eltest ;o) Da er det lettere å beregne når man bør kose seg.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...