Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en nedre grense for å begynne tror jeg. Mener å ha hørt minst 8 uker gammel og minimum 4 kg. Litt usikker på akkurat det, men det lønner seg å sjekke før man begynner. Det er en fordel om de kan holde hodet sitt en del selv.

Vi begynte da gutten vår var 3 mnd. Det var tidlig nok for oss ihvertfall. Da var han såpass stor at han hadde glede av det. Det kan være ganske slitsomt for en liten kropp. Vår gutt elsket det, og blir fortsatt helt vill når han får lov å bade:) Anbefaler deg absolutt å prøve!

Bor ikke selv i Trondheim, så vet ingenting om kurs der, men du kan ringe Norges Livredningsselskap og høre med dem ihvertfall:)

Babysvømming er morsomme greier! Vi begynte da tøtta var 3 måneder. Og det er en veldig grei alder å begynne i.

Bor i Trondheim selv, og med fare for å drive reklame så vil jeg anbefale Steve sin svømmeskole (Trondheim Dolphins). Bare søk på Trondheim Dolphins så får du nummeret.

For tiden er det i bassenget på revmatismehuset (like ved sykehuset). Det er grupper med 6-8 unger i ca samme alder. Masse sang og lek og etter hvert dykking og slikt. Betaler ca 100 kr gangen, og det som er greit er at man kan flexe litt. Kan man ikke komme på mandag kl 4 ei uke, så kan man komme på torsdag isteden!

Pause nå i sommer, men starter opp i august.

Det er kurs også på Pirbadet vet jeg og har hørt mange som er kjempefornøyd her også. Men det er visst litt mindre sang og lek her. Man er mer på egen hånd.(Og visstnok litt dyrere her også)

vi begynte da tulla var 3 mnd. Instruktøren hos oss fortalte at det ikke var noe grense når bebisen kunne begynne på svømming. En bruker vanlig sunn fornuft. En sender ikke akkurat en bebis som er født 3 mnd før tiden på svømming med det første. Videre ble vi fortalt at bebiser kunne begynne før de var 6 uker, men mor ikke kan komme uti før hun har vært på 6 ukers kontroll og fått konstatert at alt står bra til der nede. Bassenget en svømmer i er oppvarma, ikke under 35 grader. De har bodd i vann i 9 mnd så vann er godt for de. Da vi begynte var det 2 stykker som var helt nyfødte nesten. De fløt rundt og hadde bare kontakt med pappaene sine uti vannet. Jeg vet ikke om bebis svømming i tr heim, men gå inn på www.delfinen.no

Her kan du i allefall lese litt om svømmingen. Det er kjempekjekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...