Gå til innhold

Flere timers biltur...

Anbefalte innlegg

Har ei venninde som skal gifte seg på vestlandet. Bor i oslo og sa ja til å komme for flere måneder siden, men å sitte i bil lenge er ikke akkurat behagelig for tiden, dessuten er det ikke så enkelt å skulle være sosial og sitte oppreist i mange timer heller.. 30 uker på vei og bekkenløsning..Har så dårlig samvittighet for jeg vurderer å bli hjemme, og hun ble kjempeskuffa når jeg sa at jeg ikke lenger er helt sikker på at jeg kommer. Uff, hva ville du gjort i en sånn situasjon? Er det egoistisk å ikke ville bli med..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5657428-flere-timers-biltur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette valget er ikke lett nei...ingen muliheter for å fly bort, for å slippe alle timene i bil..? Hatt en tempur pute eller annet som hjelper deg når du sitter...?

Det er ikke egoistisk å ikke bli med. Det er bare du som vet om du orker å være med. Ikke kjekt å skuffe andre, men nå må du ta hensyn til deg selv.Men hvis du orker blir det sikkert et lyspunkt i tilværelsen for deg og.. (noen ting er liksom verd å ofre litt ekstra smerte på for psyken sin del, men en må selv avgjøre hva de tingene er.. ingen andre har noe med det)

Lykke til med valget

Nei, det er ikke egoistisk! Det er å ta nødvendig hensyn til egen helse. Langvarig sitting er svært belastende og du kan risikere å bli mye verre resten av svangerskapet. En ting er å holde ut igjennom reise og selskap, det kan du kanskje klare hvis du presser deg, men det er ikke verdt å ta sjansen på å bli mye, mye verre enn du er nå. Ville ikke gjort det hvis jeg var deg, men det er fordi jeg selv opplevde å bli veldig mye verre etter å ha prøvd omtrent det samme som deg, det kan jo gå bra med deg likevel. Uansett, lykke til samme hva du velger.

Jeg er i samme situasjon som deg. dette er mitt 3. svangerskap med bekken løsning jeg har erfart hvor vondt det kan bli jeg gikk på krykker til elstemanns 2års dag og det vil jeg ikke oppleve igjenn. jeg skulle egentli i min vennines bryllup i uke 30 men jeg tar ikke sjangsen. hun ble forferdelig skuffet og rammset opp alle HUN kjente som hadde bekkenløsnin og DE hadde reist både hit og dit. jeg skjønner at hun ble skuffet jeg er også skuffet men, bekkenløsning er ikke til å spøke med vi skal fungere etter fødselen også!

å sitte lenge til bords og i bil..anbefales ikke..du kan få kynnere og føde for tidlig..ta hensyn til deg selv..og si at du dessverre må melde avbud.. jeg har selv BL så jeg har no problem med å skjønne hvordan du har det... Mitt syn er at det ikke er egosistisk..du vil jo egentlig dra..men helsa går forran..

NEI DET ER IKKE EGOISTISK. Jeg var på 1 times biltur i går og måtte bare legge meg etterpå. Har ennå vondt etter den bilturen. Ta hensyn til deg selv. Det er ikke sikkert at du møter forståelse for ditt valg, men det er ditt valg å ta og du MÅ ta hensyn til deg selv.

De som aldri har vært plaget av bekkenløsning har ingen ide om hvordan det arter seg og vil ikke forstå at selv den minste feil bevegelse kan utløse smerter i lang tid. Jeg skal selv i bryllup i midten av august. Jeg har sagt fra til brudeparet at jeg skal være med på det jeg selv orker og går hjem når jeg synes det er nok for meg. De ble litt irriterte helt til jeg forklarte hvorfor og hva som er konsekvensene for meg hvis jeg presser meg for langt.

Annonse

HEi.

Ser dilemmaet ditt.

Allikevel kan du vurdere flytur. Og ordne med hotellovernatting, slik at du kan gå når det passer deg tidlig samme kveld og dra på morgenkvisten på retur med flyet...

Du må jo selv vurdere hvor viktig arrangementetet er og hvor viktig din vennine er for deg, samt hvor mye du klarer selv. LYkke til!

Har ingenting med egoisme å gjøre, mener jeg! Er i samme situasjon selv. Bor i Telemark, og ei venninne skal gifte seg i bergen 3 uker før jeg har termin. Jeg håpet virkelig å kunne være der, men det går nok ikke. Bilturen er et slit i seg selv allerede nå, men også det å skulle delta i bryllupet i såpass mange timer. For det blir endel timer med sitting og venting etc uansett om man drar tidlig.. Og flytur kan jeg bare glemme, for flyselskapene vil ikke ha gravide opp i fly 4 uker før man har termin så... Ikke er det anbefalt av helsemessige grunner heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...