Gå til innhold

KISS- må til lege før man kontakter kiropraktor?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mange uker gutten må være for å få behandling. Han er nå 3 uker, og har mange av symptomene desverre. Hadde vært fint å få savr av noen som har erfaring med dette. Hvor mange behandlinger trengte deres baby f. eks.

Fortsetter under...

Hei,vi er til behandling for kiss. Begynte i uke 3 vi.

Har fått mye bedring nå. Skal på femte og håper det blir den siste behandlinga i dag. Hvilke symptomer har deres baby?

Gutten vår plagdes mye med magen.

Vi kan ikke se noe skjevstilling, men har en hevelse i nakken som han klemte på de første tre behandlingene. Var ikke noe bedring da, men forrige gang, på fredag klemte han på ryggen, og vi har jammen hatt ei flott helg!

Dra med en gang dere, er ikke noe og vente med. Hvor er dere fra?

Vi gikk direkte til kiropraktor med noe vi trodde var kolikk. Det var kiropraktoren som stilte diagnosen (Kiss) på min sønn. Vi hadde bare to behandlinger - de hjalp veldig. Han hadde skjevhet i nakken og "klemt" hodet. Helt umulig å amme. Han hadde også veldig vondt i magen - hard mage. Sov lite også.

Vi mener min gutt fikk Kiss etter en hard fødsel med laaaange pressrier. Han lå lenge i klem. Han er i dag helt fin. Vi har fått en liste hvor vi skal sjekke fremgangen hans. Vi skal f.eks. se om han vokser skjevt eller om han har problemer med å sparke en ball (om han ikke treffer ballen liksom, men sparker ved siden av).

Hei, og takk for svarene.Han er jo tatt med keisersnitt etter at han lå med ansiktet ned, og ville derfor ikke komme ut på vanlig måte. Nå ligger han med hode til venstre side helel tiden, hvis vi ikke legger noe under hodet slik at han må ligge med det til høyre side. Han ligger også ofte i en C form, som jeg har lest var et symtom. Nå har han også fått mye vondt i magen. Vi bor i Oslo. Hvor bor du og hviilken kiropraktor gikk dere da evt til? Har dere vært hos manuell terapaut også?

I tillegg til sugekopper,tang og lang fødsel kom vår også med hode på skakke + med ei hånd, så det er noe av dette som er årsaken til oss også. + at fødselen varte veldig lenge da. Vi bor utenfor trondheim vi. Tror alle kiropraktorer har erfaring med kiss. Hadde jeg vært deg, hadee jeg ringt til flere for og høre hvem somhar time ledig fortest mulig... Vi var så heldige og få time dagen etter når jeg ringte. Mange som får inn avbestillinger.

Vår gutt ligger med høyre kinn ned hele tiden, og gråter hvis vi prøver den andre siden.

Kanskje jeg skal prøve og legge noe under som du?

Det var et tips..

Håper dere får dere en time snart da..

Må få høre hvordan det går.

Annonse

Hei!

Du trenger ikke henvisning fra lege for å komme til kiropraktor, nei.

Dattera vår har fått behandling for KISS fra hun var ca 5 uker. Vært hos fysioterapeut 5 ganger og hos kiropraktor tre ganger. Er noe bedring, men fortsatt ikke bra. Så nå skal vi til manuellterapeut (han har hatt ferie fram til nå) i tillegg til fysioterapeuten. Han er visst veldig flink, så vi får håpe det hjelper bra!

Dattera vår har favorittside, ligger i bananform, har mye magevondt og gulper i bøtter og spann (nå viser det seg at hun har refluks da- og det forklarer jo gulpingen).

Lykke til =o)

Det er dårlig utviklet overgang fra magesekk til spiserør til magesekk, slik at mageinnhold kommer opp igjen. Hos alle spedbarn er dette litt dårlig utviklet, slik at de gulper, men hos noen er det så mye at det er en sykdom og de må ha medisiner.

Jenta vår gulper HEEELE tiden, og har sure oppstøt i ett sett. Det ble påvist at hun hadde refluks på 24-timer ph-måling- hun hadde sonde nedi magen i ett døgn for å måle syra. Det viste seg at hun hadde 317 (!!!!) sure oppstøt i løpet av et døgn! Nå har hun begynt med medisiner, som jeg håper snart vil funke.

Det trneger ikke være refluks babyen din har selvom det er mye gulping- kommer an på hvor mye. Og det er ikke så ofte de blir undersøkt med ph-måling. Jenta vår hadde pustestopp som følge av at hun satt en gulp i halsen når hun sov, og derfor tok de det veldig alvorlig. Ille at det må slike dramatiske ting til for å få hjelp- vi har egentlig visst at det var noe galt hele tiden. På helsesatsjonen har de bare sagt "noen unger er gulpeunger"...

Man trenger ikke henvisning til lege for å komme til manuell terapaut for behandling av KISS. Jeg har omsider funnet ut at det sannsynligvis er KISS syndrom som plager min datter på 1 år. Hun har veldig mange av syptomene som står beskrevet på www.kiss-kidd.no. Skal til manuell terapaut snart heldigvis. Får helt vondt inni meg av at jeg ikke har skjønt det tidligere, men hun er mitt første barn og jeg satte min lit til helsesøster som sa at vi bare skulle se an problemene. Stakkars lille gullet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...