Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Jeg driver og trener på at lillegutt skal ta flaska, det er jammen meg ikke enkelt. Gir kun mm og pumper slanter flere ganger for dagen for å ha noe på flaska. Han har ennå ikke tatt flaska (3 mnd), men merker han er ekstra sulten på kvelden og ønsker å gi han pumpamelk. Men jeg sliter med svært stiv nakke og øm rygg etter denne lumpinga og koker og vasker flere ganger for dagen. Melka blir kastet etter oppvarming når han ikke tar den. Jeg vil fortsette å prøve med flaske, men er det noe særlig å gi mme så jeg slipper å pumpe dagen lang? Får ut lite i gangen også Mener kun å gi mme når jeg prøver med flaska, snakk om 20-30 ml og deretter pupp, bare for å få han til å ta den. Dersom han tar den vil jeg begynne å pumpe en gang for dagen og ikke gi mme så lenge jeg selv har nok melk. Ammehjelper?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Send inn spm ditt her så får du ordentlig svar http://www.ammehjelpen.no/ammespm.asp
Expat Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Først, hva slags sutter har du forsøkt? Hvilke størrelser? Vidder? Mener du at du prøver flaska hele dagen lang? Eller hver dag? Og at det er du som forsøker? Har du en pappa for hånden? Tar du mer enn 50ml i flaska når du prøver? Bruker du mme er det egentlig best å bruke HA-mme, det får du på apoteket. Da utsetter du ikke barnet for unødvendige kumelkproteiner. De kan gi allergier og annet man gjerne ønsker å unngå hvis man kan.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Det aller lureste er å ikke klusse med naturen dersom dere ikke trenger det. Puppene og babyene er laget for selvregulering, og det er når man begynner å tenke for mye og klusse til dette fine samspillet at det blir trøbbel... De aller fleste opplever kvelden som litt problematisk og med lite melk, men det er en grunn til det - sjekk linken! Der står det så fint! http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå