Gå til innhold

Nettopp ordnet time hos jordmor, men det var jo så voldsomt seint?!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg var på min første svangerskapskontroll i uke 7! Nå er jeg i uke 11! Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner eller lignende, men synes det var lenge å vente på neste møte med faglærte! Det blir den 31. august, og da blir det ikke kontroll en gang, bare informasjonsmøte sammen med andre gravide!

 

Er ikke dette ganske lenge til? Må alle dere andre vente like lenge? I tillegg til dette så har jeg fått min første ordinære ultralyd i uke 20, synes dette også var seint jeg!

 

Håper på litt innspill fra dere jenter! :o)

Er foresten i Trondheim jeg har fått time til alt, skal på midtbyen helsestasjon til jordmor og St.Olavs hospital til ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 11 uker i dag og har også bare vært på en kontroll hos legen. Da jeg ringte jordmora fikk jeg ikke time før i oktober, og da er jeg 24 uker. Syntes det var veldig seint, men hun sa at det var slik de pleide å gjøre det. Har fått time til ultralyd i uke 19...altfor lenge å vente synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte jordmor når jeg var bare 5 uker på vei.. Jeg kunne tidligst få time i september når jeg er 16 uker på vei og det var da de pleide å gi annengangsfødende sin første time derigården,, så da ble det slik..

Legetimen blir i denne uken (da er jeg 7+4 påvei) så jeg syns det er lenge å vente fra 7+4 hos lege til 16+0 til jordmor..

 

Jeg kommer til å spørre om en ekstra legekontroll ca i uke 12-13.. For jeg ønsker tett oppfølgning pga akutt svangerskapsforgiftning sist, og jeg er redd for å få dette igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat...!! Det var rimelig lenge ja! Litt godt med kontrollene også, da har man liksom mer å skryte om til familien og sånn! :o) Synd det blir så lenge og vente, men man kan jo se på det på en positiv måte da! Kanskje det som regel alltid går så fint i det tidsrommet fra første kontroll til andre kontroll at det sjelden er behov? Sikkert det som er grunnen til at det ikke er oftere!! :o) Da får vi bare nyte at vi er kommet så langt som vi er og kose oss med resten til ultralyd og kontroll!!

 

Setter pris på fler innspill:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ny praksis nå, ikke så ofte kontroller som før, Har ikke time til jm før 25 august jeg synes det er lenge men men. Trøster meg med at jeg skal på ul neste uke og sjekke om alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er ny her, er ca 8+3. Jeg har ikke fått legetime før 4 sep og da er jeg 15+3. Jeg var på helsehuset for å være sikker på at jeg var gravid. tok bare en test og gikk, fikk da denne timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått legetime på onsdag denne uke, da er jeg 5+1...

Men så er jeg jo førstegangs da.... Kan jo ha noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det er en "fordel" at det ikke er så mange kontroller, så lenge svangerskapet forløper normalt. Jeg kommer til å bestille første legetime rundt uke 12-14, og så tenkte jeg å ringe jordmora så jeg får time der 6 uker etterpå det eller noe.

(Men her er heller problemet at de setter opp for mange undersøkelser, JM her har lite og gjøre, så hun er ivrig på undersøkelser. Men jeg liker henne ikke, så vil helst slippe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pelle Kanin og Pølsa + Spire :o)

 

Utrolig dumt at du har et slikt forhold til jordmora di, men ville bare minne deg på at du trenger ikke å gå til jordmor! Du velger selv om du skal gå til jordmor eller lege på kontroller! Noen velger jordmor/lege annehver gang, andre kun jordmor, andre kun lege! Eneste forskjellen på jordmor og lege er at jordmor er spesialist, men i bunn og grunn kan de det samme og de gjør det samme! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hadde første legetime når jeg var 12 uker på vei, første time til jordmor når jeg var 16 uker på vei og ultralyd i uke 20.

 

Dette er helt normalt. Lege/jm får jo ikke gjordt så mye før man er litt på vei da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er klar over det, og vet om mange som har kuttet henne ut. (Hun har ikke mange "fan" rundt her) Problemet er bare at legen jeg har alltid har så lang ventetid, slik at jeg nesten alltid blir sittende en halvtime-time før jeg kommer inn, og da tar det så lang tid. Spesielt siden jeg må ha barnevakt imens... Og jeg bytter ikke lege, for hun er eneste kvinnelige lege...

 

Så her er det liksom å velge mellom to onder..

 

Men forrige gang nektet jeg å gå til overtidskontroll hos henne, den tok jeg hos legen, for da var jeg så lei av henne og måten hun gjorde ting på... (Men nå var jeg til mange kontroller forrige gang pga foranliggende morkake, så var i gjennomsnitt til kontroll annenhver uke hele tiden fra 12.uke)

 

Jeg håper alt er normalt denne gangen, da slipper jeg jo unna med færre kontroller, og da skal jeg nok holde ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke harr første kontroll enda, er i uke 8. Fikk beskjed om å ringe vanlig lege for første kontrollen siden de ikke hadde tid, men når jeg dro til legen sa hun at jeg måtte ta dette på helsestasjonen og da får jeg bare vente da. Må ringe de når jeg er i uke 12 og forhåpentligvis få time den uken en gang. Er ikke superfornøyd med situasjonen, spesielt siden det er min første graviditet men sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min første legetime, men den er ikke før 22.aug. Syns det er lenge å vente... Er 11+2 ved den første kontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...