Gå til innhold

Kjære Loise


Mi tesoro *220307* *101109*

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om du temper enda?

Jeg temper fortsatt, men det er vell egentlig bare for ren nysgjerrighet tror jeg... Det har jo blitt en vane også da :)

 

Har ikm i dag. Når jeg logger på her på denne siden så kommer det opp "din svangerskapsuke: 4". Burde den ikke skiftet til uke 5 i dag siden ikm er i dag? Eller skifter jeg uke i morgen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mi tesoro *290307*

 

Jeg temper ikke fortsatt. Det er jo faktisk gått 3uker siden jeg testet positivt, så jeg har sluttet med tempingen for lenge siden. Jeg tempet for gøyt noen dager etter ikm og fikk skyhøy temp *smiler* så da ble jeg så betrygget at jeg sluttet å tempe helt..

 

Jeg har ikke helt skjønt hva BIM siden baserer ukeskiftene på... Jeg skifter uke på mandager ut i fra siste mensens første dag.. Jeg hadde siste mensen mandag 29mai.. og så har jeg bare telt derfra..Så mandagen uken etterpå var jeg 1+0 uke på vei.. osv.. Dette stemmer relativt bra med terminkalkulatoren på babyverden.. Der får jeg opp et lite avvik på 2 dager.. Så kanskje BIM egentlig skifter for meg på onsdager??? Fordi jeg har lagt inn babyverden sin termindato på BIM.. og den er kanskje da 2 dager senere.. Jaja,,

Terminen er det no ingen som kan si helt med 100% sikkerhet uansett..

 

Hvordan er formen da Mi tesoro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. kom på en ting:

Norske terminplanleggere legger vel 40+2 til grunn når de teller til termin.. så det er sikkert derfor jeg får 2 dager "feil"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg også inne på babyverden og beregnet termin utfra når jeg hadde el. Så da ble terminen flyttet fram en dag til 28 mars. Så nå når jeg logger på så står det at jeg er i 5. svangerskapsuke. Tror det blir riktig.

 

Jeg har tempet i det siste bare for å se - og den har steget litt hver dag siden jeg fikk positiv test :)

 

Er veldig redd for blødninger/spontanabort, for jeg kjenner murringer i magen så og si hele dagen, og av og til bittelitt i korsryggen. Men prøver å tenke positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei maddemor,,

Neida,, man skal ikke ta tempen når man er gravid.. Noen av oss har tempet når vi var prøvere for å få hjelp til å finne ut av syklusen vår,, og dermed lettere treffe eggløsningen.. Og så hender det at vi for morro skyld fortsetter tempingen litt mens vi er gravide også.. Men det er bare for morro..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Mi tesoro

 

Du trenger IKKE være bekymret.. Tempen går opp og ned den,, den holder seg ikke stabil selv om du er gravid.. Så så lenge tempen ikke forsvinner langt ned under coverline,, så kan du slappe helt av...:0) Jeg syns tempen din ser helt normal ut..

 

http://www.fertilityfriend.com/home/1214d5

 

Som du ser av min kurve så gikk min temp ned litt etter ikm også,, men så gikk den opp igjen. Så jeg tror din temp kommer til å stige igjen snart. sånn som min gjorde..

 

Håper dette beroliget deg, for jeg tror IKKE du har noe å bekymre deg for..

 

Masse klemmer fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. murringer i magen er normalt og det kommer du til å ha i ukesvis.. Det er livmoren som vokser seg større og større.. for å gi plass til den voksende spiren... Jeg merket dette best i min første graviditet.. var jo så glad for å bli kvitt mensen, men så satt jeg jo igjen som gravid med mensen"ubehaget".... så da var det liksom ikke så stas å være kvitt mensen likevel-- *ler*

 

Bare spør igjen hvis det er mere du lurer på.. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig glad for svaret ditt! Jeg har vært en tur i byen og vært veldig begymret hele tiden. Men nå tror jeg at jeg skal klare å slappe litt mer av... Tenkte at jeg ikke skulle tempe i morgen, for å slappe litt av, men tror jeg temper likevell jeg, for å ha litt kontroll.

 

Håper veldig at tempen min stiger igjen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg at tempen din stiger i morgen sånn at du ikke bekymrer deg så mye.. men så lenge den ikke går veldig langt ned så er alt i sin skjønneste orden !!!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det,, hvis den går under coverlinjen så er det et dårlig tegn.. Men tempen din kan gå enda litt ned uten at det betyr at du mister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der ja... Alt er helt normalt.. Godt at du kan senke skuldrene litt nå... Kos deg videre med graviditeten.. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...