Gå til innhold

Jeg vil bli gravid!

Anbefalte innlegg

Kanskje noen av dere har dette friskt i minnet?

Vi prøver å bli gravid. Og jeg har forstått det slikt at eggløsning er 2 uker før neste mens. Stemmer?

Hva om man har sex et par dager før eggløsning. Kan man allikevel bli gravid?

Sambo reiser bort på eggløsningdagen og vi ønsker oss barn snart:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5656330-jeg-vil-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

El er vanligvis 14 dager etter menstr første dag. En kan bli gravid om en har sex opptil 5 dager før el pga sædcellene kan overleve så lenge. Men, som sagt, dette er slik det vanligvis er - ikke nødvendigvis slik for alle. Kan kanskje derfor være lurt å ta en el-test. Lykke til:o))))

Å skjønner deg godt. Sitter her med 2 ukers gammel baby. Stemmer det hun skrev over her... men vi damer er forskjellig. jeg har ikke eggeløsning før rett før mens, og blir alltid satt 2 uker tilbake på ul. så vanskelig å vite. Dere får bare prøve, og går det så går det....

lykke til;)

Da vi var "prøvere" husker jeg at jeg leste at man skulle ha samleie fra 8-10 dager etter første dag av menstruasjon. Den 14. dagen er vanligvis eggløsning, hvis du har en syklus på 28 dager, som er normalen. Så siden svømmerne kan leve mange dager etter samleie, så kan man gå i gang i god tid før EL. Lykke til! Finnes forresten eget forum for prøvere inne på BIM, mange gode tips å hente der;

http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/242

Varierer veldig dette med eggløsning..noen har eggløsning(EL) så tidlig som 10 dager etter første mensdag i forrige mens. Jeg kjøpte en EL test på apoteket for morro skyld, og jeg ble gravid på første forsøk!!Da har du full kontroll på når EL er. Det sies at hvis du har sex like før EL kan sædcellene leve opptil et par døgn, og da er det visstnok større sjanse for jente. Hvis du blir befruktet akkurat rundt EL er det størst sjanse for gutt. Vet ikke om det var pga EL testen jeg ble gravid på første forsøk, men ifølge testen hadde vi sex ved EL. og vi fikk en gutt:) Litt utenom tema dette med kjønn, men ville bare føye det til:-)Så hvis han reiser er det jo bare til å ha sex like før, sædcellene kan som sagt overleve til du får eggløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...