Gå til innhold

Til alle dere som regner dere som eldre og mer modne..

Meesah og HattiFnattene♡

Anbefalte innlegg

Et flott innlegg, med mye bra argumentasjon!

Umodenhet har ikke nødvendigvis med alder å gjøre...

Stor respekt til deg!

Jeg har selv en turbulent fortid, og jeg har latt fortiden min innhente meg noenganger, desverre... Men jeg har også turt å innrømme mine feil, og jeg tror det er veien til et godt liv, å innrømme feil og kunne klare å se at man har og gjør feil.

Ingen er perfekte!

God jul til alle sammen!

Stor klem fra

Fortsetter under...

Gjest MammaTil2 & LynVingen

Har slettes ikke lest den tråden du sikter til, men vet du hva? - jeg synes faktisk det er Umodent å slutte på p-piller for å bli gravid uten samboers samtykke - men det henger ikke sammen med alder. Er du 30 & går bak ryggen på samboeren din, er det en like umoden handling.

Jeg er ikke for den typen generalisering som sier at alle unge mødre - uten unntak - går på fest hver fredag, lørdag og onsdag, mens alle eldre mødre er egoister som kjøper barnas kjærlighet med dyre klær ;) Hver alder har sin sjarm, og jeg skjønner ikke hvorfor dere på død og liv skal sammenligne. Slik jeg ser det, er det fordeler og ulemper uansett om man velger å vente svært lenge før man får barn, eller om man får dem veldig tidlig.

Det å være gode foreldre, handler i mine øyne mer om modenhet enn om alder - og det man sier og gjør, sier mye om hvor moden man er. Når jeg leser innlegget ditt, føler jeg faktisk det som noe negativt å være ung mor. Du synes det er galt at mange ser ned på unge mødre - men synes det er helt greit å ta alle eldre mødre under en kam på den måten? - "som mange eldre gjør" sier du, vel, vet du - jeg tør vedde på at like mange av oss "unge" kan finne på å gjøre akkurat de samme tingene. c",) Så ja, du generaliserer - og det får deg bare til å virke snevsynt.

Dersom det var en god tanke bak innlegget ditt, forsvant den helt og holdent i det du skrev, synes jeg. Selvfølgelig blir jeg irritert når eldre mødre mener seg bedre egnet enn meg - kun fordi de er eldre, men hvorfor skal jeg la det gå videre inn på meg dersom jeg ikke føler meg truffet? Å ramse opp feil, som både yngre og eldre mødre kan gjøre, kommer garantert ikke til å få dem til å forandre mening - så da må det vel være bedre å være "the bigger man" & heve seg over smålighetene. c",)

Nå hører ikke jeg til her inne mer, for jeg fikk gutten min for 6 mnd siden :) Og du har jo selv fått dine små gutter :)

Men av og til så er jeg her inne og leser litt, og dette måtte jeg bare lese. Det var så utrolig bra skrevet ! Syns du er kjempesterk jeg, takk for at du ville dele med oss!

Stor klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...