Gå til innhold

Hva trenger vi egentlig?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg skal ta med meg i barnehagen. Tar selvfølgelig med meg et ekstra klesskift, bleier, regntøy og utedress, men hva mer?

Trenger vi dette:

Tutekopp/vannflske

Smi(e)kke

innesko

kluter

våtservietter

frukt til mellommåltid

Vi har ikke fått noen info av vår barnehage.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5656132-hva-trenger-vi-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! kommer litt an på hvilken bhg det er. I den bhg jeg jobber har de med seg drikkeflaske,lunsj,frukt innesko og våtservietter hvis barnet bruker bleie. Hvis de får lunsj i bhg trenger men jo ikke ta med det. Syns det er litt rart dere ikke har fått noe skriv men dere får det gjerne første dag i bhg. En ting som bhg-personalet sitter stor pris på( snakker av erfaring) er at alle ting blir merket :-)

Vi trenger ikke ta med hverken smikke, kluter, våtservietter eller frukt - det holder barnehagen. Vi har kjøpt kjempegode tøfler på alveslottet som er superduper. Vannflaske har jeg ikke tenkt på egentlig, de får melk til lunsj og har ett vannglass stående på badet som de får vann i når de har lyst på. Jeg tror du får høre med barnehagen når dere begynner hva som er vanlig å ha med i akkurat den barnehagen dere skal begynne i.

Merkeligt at dere ikke har fått noe info fra barnehagen, når skal hun begynne? Vi fikk fine lister over ting, som de ønsket vi hadde liggende der. Veldig fornuftig det første du skriver og mht. spørsmålene, så har vi med innesko og smekke, som ligger i barnehagen, hvert barn har sin egen kopp så det er ikke nødvendig med drikkeflaske el.l. Kluter har barnehagen, men vi har selv med bleier. I tillegg til dette har vi:

smokker

solkrem

stellekrem

solhatt

gummistøvler

teppe + dyne/pose til vognen

Om høsten/vinteren er det selvsagt en del flere ting såsom luer, votter etc. Akkurat nå har hun også badedrakt og håndkle liggende, da de bader en del her i varmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...