Gå til innhold

Anbefalte innlegg

min datter er 6 mnd, og får grøt til lunch og kvelds. er ikke begeistret for middag, så det blir bare et par små tugger av det. men kan jeg begynne å gi brødskive med f.eks leverpostei til frokost?

I tillegg virker det som hun har snudd døgnet, spiser hver 3. eller 4. time om natten (ammer), men om dagen kan det godt gå 6 timer...hvordan kan man snu det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5656013-n%C3%A5r-begynne-med-br%C3%B8dskive/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte med brødskive rett før poden var 7 mnd, men kunne gjerne begynt før. Han var heller ikke særlig begeistret for middag, men han elsker brød med leverpostei:) Begynn med bittesmå biter (og goood tid!) så går det nok fint:)

Når det gjelder maten kan du jo prøve å gi henne mat oftere om dagen (hver3. til 4. time) selv om hun ikke sier at hun er sulten. Kanskje hun fyller opp magen bedre for natta og ikke våkner så ofte? Vet ikke altså, men kan jo være verdt et forsøk:)

Min gutt begynte med brød når han var 6mnd. Gikk kjempegreit. I begynnelsen gav jeg små biter som var myknet i melk.

For å snu døgnet vil jeg tipse om at barn sover myyyye bedre med litt grøt i magen. Min gutt sov hele natten (ga mme) tidlig, men etter to uker med grøt som kvelds sov han leeeenge i tillegg. Gi det litt tid med kveldsgrøt så går det seg til.

Ellers kan du gi mme istedenfor mm om kvelden for å ikke gi pupp om natten. Mange som gjør dette for å avvenne med nattepupp, men kanskje jenta di fremdeles er litt ung.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...