Gå til innhold

Hva gjør dere når babyene viser STOOR interesse for middagen til voksne?

Anbefalte innlegg

Lillegutt sitter som regel (hvis han ikke sover) i vippestolen sin når vi spiser middag eller andre måltider. Dette fungerer kjempe fint under alle måltider unntatt middagen. Da gråter han ofte å styrer på helt til han får komme ut av stolen og opp på fanget. Men selv om han sitter på fanget vårt når vi spiser roer han seg aldri helt ned. Det er tydelig at han vil smake! Jeg ga han en stor bit av en grønnsak, bare så han skulle få smake, og da smattet han veldig fornøyd og smilte igjen.

Men er det ikke litt tidlig å begynne med middag nå da? Han er snart 5 mnd.

Vi gir han maisgrøt til kvelds (fullporsjon) blandet med mm, og ellers mm til alle måltider. Han legger godt på seg men våkner hver 2-3 time hele nettene (var derfor vi begynte med grøt for ca 2 uker siden)

Hva hadde DU gjort??

Fortsetter under...

La han få smake på middagen. Dere er heldige som har et barn som viser interesse for middag. Vi andre må nesten tvinge barna våre til å like middager. Han sitter vel ikke bare i stolen sin og ser dere spiser vel? Jeg hadde gitt han mange smaksprøver:)

lar småen smake, nå er min 10 mnd da men han har fått smakt middag siden han var 3-4 mnd..er jo ikke snakk om de største mengdene han får i seg=) når det skal sies så er middagen favoritt måltidet her i huset=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...