Gå til innhold

Svak blå strek..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er litt usikker, men jeg tok den samme testen samme dag som forventet mens og den var negativ, to tre dager seinere var den pos. men test streken var svak! Man blir jo liksom ikke bare litt gravid :o) Ta en til for sikkerhets skyld. Men jeg tror den er pos. Gratulerer og lykke til!

Takk for svar! Snakkar du om cb digital no? Den som står gravid med bokstaver i testvinduet altså.. Det var den eg tok nemlig. Synes det var merkelig at det skulle vera strekar på testpinnen.. Tok også ein billigtest, og den var negativ.

De strekene i digital testen skal du ikke tenke på...du skal bare bry deg om hva som popper opp i displayet...så da er du nok ikke gravid. Tok du denne testen før ikm eller etter ikm? Husk på at digital trenger mer hcg for å slå ut positivt.. Det kan jo hende du er en av dem som danner hcg seinere. At det ikke vil vise pos. før etter noen dager.

Det var det eg tenkte, men blei berre litt forvirra av dei teite strekane..

Problemet er at eg ikkje veit når ikm er. Har ikkje fått tr tilbake etter fødsel. Tok ein test i dag, fordi eg veit at siste dag eg kan ha blitt gravid på var 1.juli. I mitt forrige svangerskap testa eg positivt 10.april når første dag i siste mens var 6.mars. Ut i frå dette tenkte eg at om testen ikkje blir positiv no, kan eg ikkje vera gravid. Skal ut i kveld, så eg har lyst til å vera sikker.

Ganske stressande å holda på slik, når eg ikkje veit når ikm er, så eg trur vi skal kutta ut prøvinga fram til eg får tr på besøk igjen. Har hatt massevis av plager dei siste vekene som eg tolker som grav.teikn, men som heilt sikker er ein kjempelang pms frå h.....e :)

Annonse

Hvis du leser pakningsvedlegget så ser du at du ikke skal tolke strekene.. litt av vitsen med de digitale testene det da... På mine har det alltid vært to streker. Både når jeg har vært gravid og når jeg ikke har det. Det kan kanskje være en ide å finne el ved hjelp av temping? Ordn deg en side på fertilityfriend.com :) Så slipper du å teste? når du vet når du har hatt el, eller att du fortsatt ikke har hatt el, er det kanskje lettere å slappe av? og bruke unødvendig mye tester?

Annonse

På cb digital kommer det opp 2 streker omtrent UANSETT om du er gravid eller ikke.. det står forklaring på dette på www.pernille.info

Det er nemlig sånn at de digitale testene inneholder litt av det samme som brukes i eggløsningstestene og sporer dermed LH også.. og dermed kommer det opp 2 streker på de fleste jenter.. (Det gjorde det på meg også da jeg tok en negativ digital CB graviditetstest i 1pp)

Takk for svar alle saman!

Eg måtte lesa bruksanvisninga om igjen no, og eg kan ikkje finna noko om dette der. Kanskje vi har ulike versjonar av testen? Uansett, for å vera sikker, så ringde eg clearblue. Som fleire her har sagt: strekane betyr ingenting!

Hei...

Den digitale testen trenger 50mill/ml hcg for å slå ut, og stav testen trenger 25mill/ml... dette er info fra cb selv... en digital kan kansje hos noen slå ut 3 dager før (tror det var 51% eller noe) men de stav testene er de som har størst sjangse for å slå ut før! Derfor, tester dere før ikm vil jeg råde dere på det aller, aller sterkeste å bruke stav test!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...