Gå til innhold

Hel porsjon med grøt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min sønn fikk så mye melk han ville etter en porsjon med grøt. I begynnelsen foretrakk han melk, men det gikk ikke mange dagene før vi kuttet ganske ned på melken. Etter en stund tok han bare noen få slurker for å slukke tørsten.

Overgangen fra melk til grøt gikk litt raskere en du bruker.

Dag 1 = En skje

Dag 2= to skjeer

Osv.

Mot slutten av uken hadde vi 7 skjeer - noe som tilsvarete en hel porsjon hos oss. Men også her ble grøtmengden økt ganske raskt.

Gi også litt frukt så får ikke Dennis hard mage.

Vi begynte med grøt når gutten min var 4mnd.

Tja, vet ikke om jeg ville gått så fort fram da. Mange små barn får litt vondt i magen til å begynne med, uansett om de liker grøten eller ikke. Ihvertfall lurt å begynne med grøten på dagtid for å se hvordan det går, sånn at ikke hele natta blir ødelagt av mageknip.

Det høres jo fornuftig nok ut. Synes også det høres mye ut første gangen, men regner med den lille sier fra når hun er mett. Men jeg vil også starte prøvingen på dagtid.

(Fikk en prøveporsjon i posten en gang, og spiste den selv *småflau*, og vil si det mettet ganske mye i MIN mage...)

Annonse

Da er det vel på tide med STOR porsjon på poden da, tipper han blir glad da ja :o) Hvilken frukt er best å gi da? skal jeg ha det i grøten da, eller kan jeg gi han litt sviskesaft på dagen kanskje? Han får så mye melk han orker etter grøten da, eller lager jo 200ml da, tar litt i grøten og resten får han på flaska etterpå.

Annonse

Du kan godt blande litt sviskesaft i grøten:) Hvis han blir hard i magen kan du også blande i malt for å løse opp. Du kan bruke fersken,aprikos, mango... Banan KAN forresten gi hard mage. Jeg kjøper glass jeg da (er ikke flink og lager selv) eller sånne Frutti-beger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...