Gå til innhold

Lengden på lutealfasen

Anbefalte innlegg

.... eller hva det nå heter....

Jeg hadde positiv el-test for 3 og 4. juli... Regnet meg da frem til at jeg hadde el på 5. juli... Men kan jo også ha vært på kvelden 4. juli...

Tenker da på om jeg kan ha for kort periode for at egget skal kunne feste seg?

Noen som vet noe....

Er jo ihvertfall helt merkelig om ikke eggene mine blir befruktet, da vi har sex veldig ofte og koser oss masse rundt el... Med kosing mener jeg alt fra bare smeiking og å være god mot hverandre til at vi senere på dagen/kvelden evt. ender opp med sex og utløsning...

Begynner å bli skikkelig lei dette her nå, og har lyst på resultater...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655564-lengden-p%C3%A5-lutealfasen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper ikke å kose om det ikke ender i samleie! Måtte bare kommentere det siden du skriver at det eventuelt ender i utløsning... :-)

Du sier ikke noe om når du fikk mensen, så hvor lang er lutealfasen din? Alt fra 10 - 18 dager er ok.

Hvis du etter et år med samleie på dagen med positiv el -test og de to påfølgende dagene ikke er gravid, bør du kontakte lege. Faktisk tidligere også hvis du temper og vet at du har truffet EL. Da er det nemlig en 4-6 månders "garanti" hvis dere er friske og har friske egg/sædceller. Dere kan jo starte med at han tar en sædprøve? Det er jo rimelig enkelt, og i 30% av barnløse tilfeller der det de som er problemet. Han må henvises av fastlegen.

Masse lykke til! :-)

Hei Marianne....

Må le litt av at du sikkert lo når du leste om utløsningen... Det jeg mente var jo at man blir tipset om ikke å ha flere enn e utløsning hver dag evt. annenhver dag, så ikke kvaliteten blir dårlig... Derfor koser vi masse og "sparer" sædcellene....

Jeg fikk mensen idag, på dag 29.... Så jeg har da 28 dagers syklus med mens, og det er da 13-14 dager siden el... Men jeg stusser litt på at jeg da venter 28 dager med mens om det er mindre enn 14 dager siden el (Mener da selv at jeg tidligst kan ha hatt EL 4. juli)

Jeg har vært i kontakt med lege, og skal dit igjen etter ferien i slutten av august...

Leste i et innlegg her inne som Kirsty-16pp hadde svart på (hun kan så mye). Hun sa at det ikke gjorde noe om man koste seg hver dag, fordi sæden ble ikke så mye svekket. Det var fortsatt mange gode svømmere tilstede. Det er vist gjort en undersøkelse på dette - hvor mannfolk leverte inn sædprøver hver dag. Har prøvd å finne igjen innlegget, slik at du får det ordrett, men det var ikke lett. Får håpe Kirsty leser dette så kan hun fylle inn det jeg har glemt :o)

Fant det :

--------------------------

Noen tror at hvis man har sex hver dag så blir der for lite sæd igjen, så man må spare på kruttet liksom. Men mange spesialister er uenig og sier at man må gjerne ha sex hver dag!

Jeg las nettopp en artikkel på fub sin hjemme side at der var gjort en studie hvor menn leverte sædprøve hver dag... (så de tømte seg hver dag). Sæden gikk litt ned, men ikke mye. Hvis en mann hadde 100 mill sædceller, så gikk den ned til 80 mill, men ikke mindre selv om han tømte seg hver dag, så derfor var konklusjonen at der vil alltid være nok celler til å befrukte et egg :-)

kirsty-16pp

---------------------------

Hei emblamamma

Det var godt å høre... Da tenker jeg vi planlegger ekstra mye kosing og sørger for en utløsning hver gang jeg... hehe

Det som kan være fint denne perioden er at vi går inn i ferie fra 28. juli.... Det betyr vel at vi kan få til litt tid og hverandre litt mer enn etpar timer på kvelden... Vi skal på Europatur med bil... Bl.a feire samboers bursdag på fin restaurant i Paris....

Og jeg satser på at ikke tanta kommer på besøk igjen i ferien, men at hu tar 9mnd. ferie "langt pokker i voll".

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...