Gå til innhold

Kan dere være så snill å komme med gode råd? Ang 4 mnd gammel jente

Anbefalte innlegg

Kort fortalt er problemet en urolig, utilfreds 4½ mnd jente som sover dårlig om natta. Har pågått i godt 3 uker.

Får kun MM.

Hun er en stor jente på ca 8500 g og 68 cm. Har fulgt den øverste vektkurve fra hun var 1 mnd.

Tror kanskje det er en tann på tur;kan kjenne litt av "toppen", men ligger under kjøttet. HS sa når hun var her for 14 dager siden at hun ikke trodde det var tenner for da ville de hovne opp...

Jeg har også en teori om at hun mangler mat - vil ha noe mer enn melk. HS rådet meg til å vente til hun blir 6 mnd for hun legger så fint på seg.

Hun har nettopp lært å snu seg fra rygg til mage, og oppdaget føttene som hun putter i munnen. Tror kanskje dette også har "irritert" henne.

HVA VILLE DERE GJORT? HAR DERE GODE RÅD?

Nattesøvnen bør snarest innhentes. Litt iallefall...:-)

Fortsetter under...

Hs er der kun som veiledning.. om du føler hun trenger er mat, så begynner du med grøt, eller middag alt ettersom..

men, gos nattesøvn kan ikke forventes av 1 på 4 mnd.. fikk først sove når hun ble 8 mnd vi..

men poenget mitt er at du må gjøre det du føler er riktig for dere.. og du velger selv om du vil følge hs sin anbefaling, eller ikke.

Takk for svar, Stine.

Jeg forventer ikke nattesøvn hele natta, nei da, jeg er glad og fornøyd hvis hun våkner for å få noe å spise kun 3 ganger om natta. Så synes jeg at jeg får sovet ut.

Men som natta er nå, våkner hun laaangt flere ganger, og er ikke helt til å roe ned igjen.

Men dette med HS, når de anbefaler at vi venter... åh, jeg kunne jo også la være å høre på henne, men det er jo det med de proffe helsefolk - kan ikke helt la være å PRØVE gjøre som de sier. Men det kan være jeg skal la være å være så ydmyk og lydig.

Bla bla bla. Nå skravler jeg bare for å skravle. Takk for svar.

Vil bare nevne at datteren min nettopp fikk sin første tann, og hun var ikke hoven i det hele tatt, kunne ikke senoen tegn til tann, og plutselig var den der om morgenen.Da hadde hun hatt et par urolige netter.

Min var heller ikke hoven med de 2 tennene hun har, sånn at det er sagt. og en ting til, ikke halle hs folk er proffe med god peiling. de også kan ta feil..

hva med å prøve å gi velling en stund å se om det hjelper? personlig mener jeg du ikke har noe å tape på det, tvert imot.. vil du ikke ha en fornøyd baby?

i perioder sov vi såvidt på natten.. våken hver 30-60 min for å få mat..

Annonse

Har du Dentinox i huset? (Fra apoteket, til å smøre på gommene)

Jeg ville prøvd Dentinox først, for det virker godt som det kan være tenner ja. Dersom hun hadde behov for mer mat burde du vel også se tegn til dette på dagtid, ved at hun er mye grinete og misfornøyd?

Gutten min har fått 4 tenner så langt, og jeg merker godt at det er mye verre på natten enn på dagen når nye tenner er på vei. På ham har Dentinox fungert veldig bra i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...