Gå til innhold

De trenger mer mat når de våkner tidlig!

Anbefalte innlegg

Dere jenter som klager over at barnet deres plutselig våkner tidlig:

I 90% av tilfellene viser det seg at barnet trenger mer mat på dagtid og kveldstid. Å amme et barn på 9mnd er sikkert helt greit det, men det trenger allikevel mer fast føde enn melk. Gir du barnet ditt grøt til kvelds, vil det sove lenger enn om du bare gir melk.

Dette gjelder ikke dere alle. Noe gir mye mat men barnet sover ikke lenge allikevel. Noen plages med tenner, sommervarme osv. Husk også på at noen barn liker ikke å sove.

Blir helt oppgitt over noen av innleggene her. Jeg er på ingen måte en supermor, men jeg tar meg faktisk tid til å lese en fagbok på området.

Og jeg har forstått såpass at babyer trenger mer mat med alderen.

Fortsetter under...

Synes det er rart at du har lest fagbøker og påstår at barn kan fullammes til de er et år.For det kan de nemlig ikke.

Jernlagrene de har fra fødselen begynner og tømmes før det.Så de skal ha fast føde fra 6 mnd.

Nå blir det diskutert om man faktisk kan fullamme til 9 mnd,men anbefalingene fra WHO er enda 6 mnd...

Helt enig.... det er som regel ikke mer komplisert enn det. Det er som du sier ikke oppskriften for alle, min sønn feks har ikke "sovehjerte", det kan komme av at han ikke har gode soverutiner, eller at han bare er som meg - sover lett og våkner fort.... jeg vet ikke.

Men det å tro at amming er nok for en som er mer enn 6 mnd gammel, er jo feil. Mange bør rådføre seg med helsestasjonen.

Brød og grøt er kjempe bra å gi - det metter godt, og brød er som regel veldig populært :-)

Annonse

Åja, da så.

Jeg synes ikke det er så rart at mange førstegangsforeldre blir litt usikre, jeg da. Selv om man leser bøker og rådfører seg med fagpersonell. Jeg ble ikke så veldig mye klokere av det. Jeg ble klokest av å lytte til barnet mitt og TROSSE bøker og fagpersonell. Og hvilke bøker leser du? De lærde strides, hvem skal du tro på? Hvem vet best? Er våre kilder oppdaterte på nyeste forskning, f.eks?

Det er ikke så lett alltid. Ingen kan vite alt heller. Og for noen så er det jo ikke maten som er problemet alltid og hva er det da? I en gitt situasjon kan det være veldig vanskelig å vite akkurat hva som er rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...