Gjest Skrevet 19. august 2006 #26 Del Skrevet 19. august 2006 hei hei fint å høre at det går fint! jeg har sluttet å amme helt nå, jeg føler at det går mye bedre med flaske han sover lenger er mere blid og jeg kan reise å handle uten at pappan ringer etter 5 minutter å sier at han er sulten igjen...også har jeg mere overskudd til hu andre. jeg har ikke vært på helsestasjon siden jeg slutta, men jeg var på 6 ukers kontroll hos legen igår, og legen min er utdannet barnelege, han sa at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet for det. det blir like sunne å friske barn av det, og den morsmelkerstatningen som finnes idag har alt de trenger sa han. jeg har en veldig koslig lege men så har jeg hatt samme lege hele livet også da.... jeg også fikk akupunktur tilslutt jeg sa ja til alt på slutten, ville ikke ha noe egentlig jegfor jeg er livredd stikk, men da det var gått 18 timer trudde jeg ikke jeg skulle klareå få ut den ungen var så sinnsykt sliten. men da de skulle sette en nål i hode på meg nekta jeg fikk tre i ryggen og en øverst i rumpesprekken, tok også imot epidural og da holdt det på i fire timer til så det var nok lurt trur jeg... akkurat nå er jeg helt alene i huset, første gang på ni uker utrolig deilig igrunn... vi skal i bryllup idag så atle kjører ungene til svigermor nå, veldig spent på hvordan det vil gå, har bestemt meg for å holde meg edru sånn i tilfelle han lille skulle bli veldig vanskelig. men hvis det går bra idag så trur jeg ikke det er så veldig lenge til jeg tar meg en tur ut! hvordan har storesøster tatt det med å måtte dele mamma da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-5983520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 19. august 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 19. august 2006 hei igjen... Joda hele greiene med storesøster er et kapitel for seg selv... første dagen da babyen kom til verden gikk alt veldig bra, og det var stor stas.... men nå går det greit på den måten at det er greit med babyen og at hun mener det blir mer mer moro når babyen blir større.... men det som er problemet er at hun er veldig sint på meg hele tiden... hun har syke hissige tak hele tiden, sier i mot alt jeg gjør og sier og prøver å stikke av hver gang jeg er alene med henne.... Hun er veldig sint på meg for det blir jo noen timer i døgnet som går med på å puppe babyen og da får ikke hun den oppmerksomheten hun trenger fra meg ! Kjempe trist egentlig men vi mp bare fortsette å prøve... hun løper stadig vekk fra meg og hyler at jeg hater deg din dumme mamme og sånn..... og jeg vil dø og sånn....og det er jo ille... men det går seg vell til... hun er jo i en litt vanskelig alder nå da... Jeg skulle ta henne med meg alene på kino i ettermiddag også gå på kafe men hun nekter å bli med meg og da blir alt litt vanskelig... men satser på at det går greit etterhvert... Blir spennende for dere å se hvordan det går i når dere skal i bryllup i dag da... men det går sikkert veldig fint... så lenge han tar flaske greit så går nok det veldig greit !Men er sikkert veldig greit å være edru bare sånn i tilfelle alt skulle skjære seg..... er litt misunnelig på typen som skal ut i dag da.... heheh... han skal på byen med noen kamerater.... litt overrasket over meg selv egentlig i forhold til det... Etter sist fødsel ville jeg bare være hjemme og kose meg babyen og slappe av... mens nå har jeg vært i full fart siden to timer etter fødselen og kunne irkelig tenke meg å finne på noe sosialt igjen,..... he hehe.. folk tror jeg er gal !Bare litt redd for å kjede meg for mye ! hehe Men dere må kose dere masse i bryllup i dag da også håper jeg at lillegutt er snill og rolig så dere får hatt det bra... han klarer seg nok veldig bra hos svigermor, tenker jeg ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-5984235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. august 2006 #28 Del Skrevet 21. august 2006 Hei hei! Det gikk veldig fint med han lille på lørdag, han hadde bare vært skikklig sinna en gang da hu var litt treig me flaska.... Veldig greit å ha prøvd så vet jeg at jeg kan gjøre ting uten å sitte å være kjempe bekymra for hvordan det går,må inrømme at jeg var litt nervøs for hvordan det skulle gå ja... Det har vært omvendt med meg denne gang, for forrige gang hadde jeg kjempe trang for å komme meg ut av huset, jeg var ute da hu var 4 uker sist. Nå har det snart gått ni, men jeg hadde det ikke no gøy for jeg satt bare å tenkte på hvordan det gikk hjemme den gangen, så det er vel derfor jeg ikke har følt at jeg må finne på no enda. Men nå kjenner jeg at jrg må komme meg ut en tur snart. Hu lille tulla mi er også blitt veldig sutrete å sinna etter at hu blei storesøster, men hu er også veldig stolt og elsker å vise han frem og hjelper til med alt. Men hu tåler veldig mye mindre nå begynner å sutre for ingen ting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6005705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 21. august 2006 Forfatter #29 Del Skrevet 21. august 2006 Hei ! Så bra at det gikk fint da... men skjønner veldig godt hva du mener med at det er litt vanskelig å ha tankene andre steder enn på den lille hjemme når en er ute når de er så små...... Er nok bare jeg som har litt hetta etter å komme meg ut å gjøre noe... blir påvirket av samboeren som begynte student tilværelsen sin igjen i dag og har bestemt seg for at selv om han ikke har så mye til felles med 90 % av klassen ( som alle er under 20 år og syns barn er noen ekle skapninger ) så skal han være sosial og prøve å finne på ting med de... Han begynte på skolen igjen i dag og nå har de fest på skolen..... litt misunnelig for at han flyr ut og koser seg mens jeg sitter hjemme men men....... Ja det er nok stas for de å bli storesøstre også men vi sliter litt med at hun vår er veldig sint på meg for at jeg må ta meg så mye av babyen... men vi prøver å gjøre det sånn at pappaen tar en mer aktiv del i den lille når hun ikke skal mates slik at jeg kan ta meg av storesøster.... men det er ikke alltid like litt.... blir ofte med det at det er jeg som sitter å holder på lille Linnea mens jeg hele tiden må avvise storesøster og si at jeg kommer snart eller senere eller noe......men det går seg sikkert til etterhvert tenker jeg...... håper det ! syns litt synd i storesøster også for det er en voldsom omvending for henne også......og jeg ser at hun er mye lei seg men men.....Vi får gjøre det beste utav det ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6016101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. august 2006 #30 Del Skrevet 25. august 2006 hei hei.... nå føler jeg virkelig at jeg begynner å få litt overskudd igjen, det er så deilig å ikke være sliten hele tiden.Jeg har vært alene hjemme noen dager nå, atle måtte en tur til danmark og det gikk veldig greit gruet meg litt fordi hu store har vært så krevende i det siste. hu sutrer jo en del også må a ALLTID på do når jeg mater han lille,og da trenger hun hjelp det er nok et triks for å få mammas oppmerksomhet men jeg må jo bare hjelpe til hvis ikke kommer det jo i trusa... men jeg lurte på en ting ,hvor farlig er det egentlig å legge babyer på magen? Da jeg ble født fikk jo mamma beskjed om å legge meg på magen, da søstra mi ble født fikk hun beskjed om å legge hun på siden og da minste søstra mi ble født skulle hu ligge på ryggen.. Du skjønner når han lille sliter med å få sove sovner han med en gang jeg legger han på magen og får jo nesten ikke sove selv da må sjekke at han puster hele tiden,litt panikk man får jo høre hele tiden at babyer SKAL ligge på rygg... imorgen skal jeg ha med han lille på "harrytur" til sverige er litt spent på hvordan han takler det da men han sover jo alltid i bil så vi håper det går greit, får nok litt avlastning for jeg skal ha med to venniner og hu ene har ikke barn selv og elsker babyer... Det er nok litt lurt å finne på noe aleine med storesøster ja. snuppa mi er kjempe fornøyd hvis bare vi to reiser på butikken. føler seg litt stor når jeg sier at bare hu kan være med for broren din er så liten.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6061977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 28. august 2006 Forfatter #31 Del Skrevet 28. august 2006 Hei.... Ja gleder meg til jeg får litt overskudd igjen... er egentlig ganske sliten av at lille Linnea har en rar døgnrytme... hun sover jo aldri mer enn 3 timer i strekk og ofte på natten bruker jeg gjerne 3 timer på å få henne til å sove igjen... litt slitsomt... hun er veldig plaget med luftsmerter og det kan jo være snakk om kolikk... søsteren hadde det fra fødselen av... men får bare vente å se.... Kjenner veldig til det du sier om at storesøster alltid må på do når jeg mater lille linnea..... men min største er jo snart 4 år og kan egentlig gå på do selv men blir plutselig veldig hjelpesløs når jeg er opptatt... men det går seg nok til etterhvert ! Det med babyer på mage er jo mye diskutert.... nyere forskning fra sikkre kilder viser det at faren for krybbedød øker ved å la babyen ligge på magen eller på siden... det anbefales derfor at babyer skal ligge på ryggen.. hun min også elsker å ligge på magen men jeg tørr ikke å la henne gjøre det pga det de undersøkelsene har vist.... men sikkert bare jeg som er litt paranoid... vi har jo overlevd og vi lå nok mest på magen... men er nok noe med det at det kan føre til krybbedød..... men du kan jo prøve deg litt frem og se hva du gjør... Han lille din får jo morsmelkserstattning, ikke sant ? når begynte han å få det og hvor mye får han ? hun lille min har begynt å få litt i tilegg til pupp... hun blir tilbydd pupp først men hun blir ikke skikkelig mett av det så da får hun en flaske etterpå hvis hun ikke er fornøyd... da får hun 60 ml ( blir ca 70 noe sånt når det er blandet )... Hva fyller du dagene dine hjemme med da ? syns dagen går så fort jeg... når jeg er ferdig med husarbeid og klesvask og alt og da sitter å ammer og gynger på lille linnea for å få ut luft av henne, er jo dagen plutselig nesten ferdig.. får håpe det bedrer seg etterhvert så jeg kommer meg litt mer ut... men hun er jo bare snart 3 uker og skal ha permisjon i 10 mnd så det går nok greit.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6105148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 28. august 2006 Forfatter #32 Del Skrevet 28. august 2006 En ting til.... har du msn forresten ? kunne jo vært koselig å pratet der inne av og til også..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6105160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. august 2006 #33 Del Skrevet 29. august 2006 hei hei.. Har du prøvd noe som heter minifom som fås kjøpt på apoteket mot luftsmerter har brukt det på begge mine det hjelper blir en helt annen unge koster mellom 80-90kr. Han lille får nå bare morsmelkerstatning og har fått det siden han var 6-7 uker gammel er veldig førnøyd nå er han bare oppe en gang sånn cirka kl 4. og jeg legger han en gang mellom sju og ni. det er jo ikke no tvil om at han blir mye mer mett av det, da jeg ammet var han oppe 3-4 ganger i løpet av natta. Det der med sove på magen er vansklig får ikke veldig ro selv når han gjør det men det virker som han liker det best sover bedre og lengre når han gjør det. Men jeg trur jo heller ikke at forskninga er feil ,men jeg trur ikke det er så farlig som de skal ha det til vi har jo overlevd . Jeg trur vi får for mye informasjon og for mye fakta nå det er lett å blihelt tulling av å vite så mye som vi gjør idag trur jeg.... Dagene mine går også fort syns ikke jeg gjør noe annet enn å rydde å vaske klær+ han lille, så er det fullt skjema hele dagen det. Er blitt sjuk nå trur ikke jeg tålte å sitte så lenge i aircondition i bilen som jeg gjorde på lørdag er kjempe forkjøla og har feber hatt det siden søndag. så nå sitter jeg bare under dyna på sofan å ser på tv med han lille på fanget, han er litt forkjøla han også... jeg har msn men det skjedde no greier med den så jeg kommer ikke inn må lage ny skal si ifra når jeg har ordna det er litt treig med sånt jeg ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6112217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 29. august 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 29. august 2006 Ja har prøvd miniform og sukkervann.... virker som det tar det litt... helt utrolig at en unge kan prompe så mye Var å kjøpte lammeskinn til henne i går og det gjorde henne faktisk roligere.... tror hun syns det var veldig deilig å sove på.... så det var litt deilig.... Hun får jo pupp også men det blir jo mindre og mindre så tror ikke akkurat at det metter henne noe... nå får hun en liten flaske erstattning ca hver 4 time....men tror vi må begynne å øke mengden for hun har ikke vært helt fornøyd de to siste dagene... Bruker du malt ekstrakt i melken ? har oppi en te skje for dagen og det regulerer magen kjempe fint det også.... Men du kan jo sikkert la han sove på magen hvis du føler deg trygg med det..... jeg tror ikke det er så veldig farlig hvis en ikke er veldig disponert for det... men det er jo litt skummelt også,,,,, Ja helt utrolig så fort dagene går... hvilken helsestasjon går du på forresten ? er de ålreite der ? var å veide lille mor på vår helsestasjon som er Klyve... helsesøsteren der var så frekk og jævlig... ble helt satt ut... da vi dro fra sykehuset spurte jeg om Linnea hadde øyebetennelse for det rant sånn av øynene... de mente at vi skulle vente og at det ville gi seg.. i tilegg spurte jeg om hun hadde trøske for tungen hennes er hvit.. fikk bekjed om at det ikke var noe.. men på helsestasjonen så helesøsteren på tungen hennes og regelrett kjeftet på oss for å ikke ha tatt henne til legen med dette og at det var veldig dumt av oss... legen bare fnyste av det og sa at vi kunne kjøpe noe resepfritt på apoteket......Blir irritert jeg.. de skal jo liksom hjelpe og vi skal kunne komme til de.. hun mente også at jeg burde amme henne selv om hun ikke ble mett for da måtte jeg bare amme henne mer... og da satt jeg å ammet ca 15 timer i døgnet.. kan jo ikke amme mer enn det vell ? huff.... Gi meg en lyd når du har fikset deg msn da, så kan vi prate litt der også ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6112559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. september 2006 #35 Del Skrevet 8. september 2006 Hei hei...! Har vært uten data litt over en uke den kræsja helt... jeg bruker malt ekstrakt noen ganger hvis han er hard i magen... vi går på solum helsestajon er veldig fornøyd, men jeg har hørt at hu andre helsesøstra der ikke er så grei... var påbarselgruppe igår. var ikke på det med første man for jeg trur egentlig ikke jeg er helt typen, men tenkte jeg kunne gi det en sjanse nå da.det virket jo litt årleit. er du med på no sånt? hvordan går det amminga nå? han lille har heldigvis slutta å ville sove på magen nå! jeg hadde også et litt uheldig møte med helsepersonell i helgavar på legevakta med han lille for han hadde så stygg hoste, det hørte ut som en forkjøla gammel mann da han hosta, så etter to døgn uten søvn reiste jeg ned. og den soppen av en lege sa: han ser jo bra ut han, han hoster jo ikke nå! jeg sa :nei ikke akkurat nå nei men hele tiden ellers men selvfølgelig ikke akkurat når jeg skal vise det.... han hørte bare så vidt på lungene hans å sa du kan jo få litt hostesaft men jeg hører ikke no pån... DUST!!! han kikka ikke i ørene hans engang, ikke det at jeg trur han hadde øreverk men jeg trudde de gjorde det vær gang... jeg er ikke akkurat typen som løper til legen for ingenting så da er det så på trynet å ikke bli trodd når man først er der... Har begynt å slanke meg nå har klart meg helt fint siden mandag uten noen utskjelser og trena og gått tur. har ikke sett no på vekta enda men det er så deilig å føle at jeg er igang... Skal ha på meg bunaden min i mai!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6241089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 18. september 2006 Forfatter #36 Del Skrevet 18. september 2006 Hei på deg !! var litt treg å svare her ja... har faktisk hatt data problemer jeg også..... hvordan går det med lillegutt ? her går alt veldig bra... litt bekymret for at lillemor spiser så mye... har sluttet å amme henne nå og følger anvisningenene på nan pakken om hvor mye hun kan få... der står det at maks hun kan få frem til hun er 3 mnd er 160 ml, 5-6 ganger daglig..... hun er allerede oppe i det og kommer garantert til å ville ha mer før den tid.... hun spiser masse og er blitt utrolig stor... skuttet å amme henne for jeg hadde ikke så mye melk eller nok næring i melken så hun ble helt vill hver gang jeg skulle amme henne og hun sugde i seg så mye luft at hun skrek i felere timer etterpå.... sluttet å amme og hun fikk nesten ingen luftplager.... deilig.... ellers er hun veldig snill og rolig når hun ikke er sulten da.... herregud de legene på legevakten her borte er ikke tamme.. er så mange dårlige leger der borte... helt utrolig... også så irriterende når de ikke kan høre på foreldrene som kjenner barna sine... arg ! skjønner godt at du ble irritert og han burde tatt en fullstendig skjekk,...... Så flott at du har begynt å slanke deg... skulle jo gjøre det med engang lillenmor ble født jeg men det går dårlig.. har istedenfor fått en sinnsyk matlyst og har lagt på meg sinnsykt mange kilo...... klarer liksom ikke helt å la sjokoladene ligge.,,.. de er så gode blitt....er du flink å gå tur da ? har planer om lange trilleturer hver dag men kommer meg nesten aldri ut pga alt husarbeidet... helt sykt... må vell bare ta meg tid ? trener du hjemme eller på treningsstudio ? jeg pleide å trene på elixia før og var egentlig veldig fornøyd med det.. men så fikk de plutselig så mange medlemmer at det var aldri mulig å komme til på noen apparater lengre... varmet opp pgså stod jeg i kø i timer for å få alle apparatene jeg skulle bruke... ble drittlei og sur og meldte meg ut... men har veldig lyst å begynne å trene igjen...... har dere hatt barnedåp eller ? vi har enda ikke fått fødselsattesten så får ikke gjort noenting.....ville gjerne hatt det før jul men ting tar jo sånn tid... ¨vår forrige datter er døpt men vi har begynt å lukte litt på dette med navnefest.... ble litt lei alt det kristelige alle måtte sverge til forrige gang og blir liksom litt humbug siden vi ikke er kristne selv om vi er med i statskirken....og det ble snakket nesten bare om barns synder etc... huff det hørtes fælt ut.. har et venne par som hadde navnefest der barnet ble feiret og familien ble feiret... de hadde hatt det kjempe koslig.... hun forrige datteren vår ble døpt pga tradisjoner og pga bla bestemoren min og hennes kristne tro... nå er hun død og ingen i våre familer er spesielt kristne så føler ikke at det blir feil,.. også kan vi få ordnet det før jul,.... vi får tenke litt på det.. samboeren er veldig interessert men jeg har litt problemer med å slippe tradisjonen med dåp da..... vet ikke helt jeg.... også litt feil for meg at en blir døpt mens den neste ikke blir det.... ville gjerne hatt på meg bunaden min i mai jeg også men tror jeg kan gi opp det for jeg har samme bunads skjorten enda som jeg hadde som tynn 14 åring og det er 2 års ventetid i bergen på å få laget ny..... hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6354712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. september 2006 #37 Del Skrevet 22. september 2006 hei hei... jeg trur ikke du skal tenke på at du gir a for mye mat i forhold til det som står på pakka det gjør jeg også ha n skal ha 700-800 ml i døgnet jeg gir 1000-1200ml, han er også kjempe stor nesten 7kg og 64cm på 3mnd kontrollen(bruker collett). helsesøster var kjempe fornøyd med han, stor og sterk gutt sa hun... Hvordan føler du deg etter at du sluttet å amme jeg fikk så mye mer energi jeg.... jeg er ganske flink til å gå tur har satt et mål på 2-3 ganger i uka og det klarer jeg som regel å få til,er på tur alle sammen hver søndag men det blir ikke så veldig trim for det går i hu lille sitt tempo også griller vi som regel pølser men det er koslig da, hu er kjempe flink til å gå, vi går i 1-2timer og hu er bare 2,5 år. men når du lokker den jenta med pølser trur jeg du kan få a til å gjøre hva som helst:) Har lurt litt på de trilleturene til turistforeningen på tirsdagene det er jo helt gratis, men jeg kjenner jo ingen andre som går så det blir liksom ikke til at jeg får meg til å møte opp.. Jeg trener på nautilus på gulset, trives veldig godt særlig hvis jeg er der på formiddagen for da er det nesten ikke folk. også har jeg da også fri tilgang til svømmehallen i åpningstida dens prøver å få svømt på fredagene det er så deilig å svømme for jeg blir ikke sånn utslitt som jeg blir av å trene... vi hadde barndåp 3sept jeg er ikke helt fan av det men min kjære vant diskusjonen sist og da måtte vi nå også følte jeg. Liker ikke å stå i kirken å si at vi skal oppdra barnet i den kristne tro når det ikke kommer til å skje. Jeg var faktisk i en navnfest for et år siden og det var veldig årleit det. Jeg sto selv til konfirmasjon borgelig og syns humanetisk forbund er veldig bra, deler igrunn det livsynet mye mer enn det kristne er litt mer normalt på en måte.... kan nok slite med den bunaden jeg også, da jeg var 15 spilte jeg både håndball og fotball og med treninger og kamper ble det nesten trening hver dag... men jeg har virkelig lyst å få det til.. den datan vår er helt død den nå er hos mamma for å betale regninger nå og for å kikke om jeg kan finne en rimelig laptop på nettet, går jo ikke ann å ikke ha data... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6407502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥@nette med prinsessene♥ Skrevet 28. september 2006 Forfatter #38 Del Skrevet 28. september 2006 Hei på deg !! Siden sist har vi vært på seks ukers kontroll.... da veide lillemor 4,3 kg og var 53,5 cm lang... så hun er blitt en stor fin jente.... alt var i orden... Bortsett fra at hun har tette tårekanaler så hun hra blanke øyne og mye puss der hele tiden... men jeg masserer tårekanalene hele tiden og virker som det begynner å roe seg.... spurte med 1 mann hva som var forskjell på colett og nan.. fikk beskjed at det ikke var forskjell... men etter at du sa at du brukte colett ville jeg se på det.. ser jo der at den er tilsatt omega 3, noe som er kjempe viktig for utviklingen av bla hjernen.... vår lille snuppe vil jo ikke ta tran, så hun får d vitamin dråper... så defor er jo colett et bedre alternativ for oss... Kjøpte en pakke i går og hun har begynt å få det fra i dag av.... eneste jeg tenker på er at de anbefalte dosene der er en del lavere enn de er hos nan men jeg gir henne bare det hun vil ha av mat uavhengi av pakken.. kan jo ikke sulte henne akkurat.... prøver å få til trilleturer jeg også men har alltid så mye jeg skal... og nå har storesøster vært syk i noen dager og da går planene fort i vasken.... har enda ikke bstemt oss angående barnedåp / navnefest..... ikke lett det derre.... vil jo egentlig dåpe Linnea siden storesøsteren er døpt men far vil gjerne ha navnefest... Måtte ringe til folkeregisteret å mase etter fødselsattest for den har vi enda ikke fått... da min kjære samboer ringte påstod de at de hadde sendt den for en mnd siden og at da mptte den ha blitt borte i posten....men uansett så ba samboeren de om å sende en ny.. men det kunne de desverre ikke gjøre før jeg ringte for han stod ikke oppført som barnets far.... hallo ? sykehuset telemark hadde bare sendt fødselsmeldingen og ikke farskapsaatesten han skrev under til folkeregisteret... nå må vi igjennom masse papir runder g ordne alt for at han skal stå oppført som barnets far, selv om han har skrevet under.... skikkelig ille... tenk hvis noe skulle ha skjedd da... da hadde ikke han hatt noen rettigheter... da hadde ungen gått i fosterhjem fremfor at han fikk omsorgen... ille.... Dataen vår funker greit nå og når typen akkurat har kjøpt en lap top til så er det ikke noe problem.. nå har vi to !han måtte han en skikkelig en til skolen for de krevde visst rimelig spenstige greier.... Tenkte litt på nautilus jeg også men er ikke mye vits i for meg for jeg nekter å svømme sånn som jeg ser ut nå... må ned minst 30 kilo før jeg viser meg i en badedrakt.. har lagt masse på meg... og tenk at jeg for bare noen år siden før jeg fikk barn var 75 kilo ? herlighet.... nå er jeg snart det dobbelte... det var kanskje litt drøyt da men veier mye nå... huff.... men ender nok opp m å trene på elixia igjen for er glad i de gruppe timene med spinning også er det så bra for å gå ned i vekt... også er jeg kjent der og da er det litt lettere å komme i gang.....men syns det er så flaut..... og kjipt å trene alene.... har sett de tirsdags turene ja men har hørt fra en nabo at det bare var en husmor klubb for de litt eldre med barn.. men har ikke tenkt noe mer på det... er litt sær hun naboen min også så stoler ikke på det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5655026-noen-fra-telemark-her/page/2/#findComment-6481383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå