Gå til innhold

Noen fra Telemark her ?

♥@nette med prinsessene♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurte på det jeg da ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Bor i Skien jeg også... er egentlig fra Bergen men har bodd i skien i 3 år nå.... hvor gammel er du og når har du termin ? har termin i midten av august...... Har en jente på snart 4 år fra før...

Skrevet

hei jeg er 23. har ei jente på 2. fikk en liten gutt 21 juni i år. hvor gammel er du? fra bergen, hvorfor skien? du er ikke så langt fra termin nå du da vet du hva det blir eller?

Skrevet

Hei igjen....

Vi vet ennå ikke om det blir gutt eller jente.... men det ser ut som om at vi kanskje får vite noe i neste uke... var hos jordmor før helgen og hun mente at symfyse målet var så lavt og at jeg hadde lagt på meg så lite ( ca 3-4 kg nå og sist la jeg på meg 30 uten å spise noe.... )så hun var redd det var noe galt med babyen... hun har derfor bestilt UL i neste uke privat og hun ville gjerne da at legen skulle ta seg tid å se kjønnet for å se sammenheng med vekten på babyen... men har hatt et komplisert svangerskap og 4 UL tidligere og der har de tippet jente en gang og gutt en gang... og usikker de andre....blir spennende dette... Gratulerer med det lille gullet ditt da... du koser deg vell masse hjemme nå da....

Endte opp i lille Skien fordi at samboeren min for 3 år siden fikk jobb på hydro på Herøya.... men han har sluttet der nå får å gå videre på høyskolen så han har enda 3 år igjen på skolen som han skal ta her... så blir ihvertfall her i 3 år til.... også er han egentlig fra sandefjord så da er vi nærmere hans familie......

Bare håper at den lille kommer snart,..... besvimer snart i denne varmen !!! Og med mange ekstra kilo er det veldig ille... enda ikke blitt kvitt de 30 jeg fikk på meg for snart fire år siden....

:)

Skrevet

Er forresten 25 år.....

Skrevet

ja jeg syns virkelig syndpå alle som er gravide nå i denne varmen. jeg la kun på meg en kilo forrige gang(17 denne gang) og ble veldig syk på slutten svangerskasforgiftning, men babyen hadde det bra hele tia,eneste var at hu var litt lita. håper det ikke er noe galt med deg,eller babyen din, man trenger jo ikke å gå opp så mye når man har litt å gå på fra før

Skrevet

Hei igjen...

Nei det er sant det derre med vekten... skal ikke klage for har faktisk enda ikke klart å miste de 30 kiloen fra forrige svangerskap som var for fire år siden... og det er ikke fordi jeg ikke har prøvd... skal sjekke ut forbrenning og stoffskiftet etter fødselen... etter å ha trent hver eneste dag flere timer på elixia i et år og jeg bare har lagt på meg, lurer legen på om det er noe som gjør det.... er også veldig nøye med hva jeg spiser og hvor mye... men han snakker om at feilen er at jeg spiser for lite.... eller for sjeldent.... spiser gjerne bare 1 eller to ganger for dagen og da kan en jo ikke holde forbrenningen i gang.... men skal begynne å sjekke det og bli flink etter at babyen har kommet og gå masse turer med den fine vognene vår som kostet alt for mye penger ! heheheheh

Hvordan går det med deg og den lille ? blomstrer søsken kjærligheten eller er det mye sjalusi ? tror vår lille tulle kommer til å bli ganske sjalu.... Skal på ny UL på tirsdag så får da vite hva som eventuelt er galt med babyen og også muligens kjønn hvis de denne gangen klarer å se det... har så lyst å vite.......

var faktisk til kontroll i uke 20 for hadde da svangerskapsforgiftning.... men BT har stabilisert seg og har mindre proteiner i urinen men har nå fått uvi og problemer med nyrene... Men bare håper at den lille kommer snart... men Jordmoren mente jeg måtte regne med å gå over tiden siden babyen var liten.... Virker på meg som hun måler feil eller noe for for meg virker denne babyen veldig stor... men får vell vite på tirsdag.... huff... lenge til :)

Skrevet

det går greit me han lille sliter litt med amminga da, trodde virkelig jeg skulle få det til denne gangen men det sliter meg helt ut, så jeg vurderer sterkt å slutte det gikk jo veldig bra å ikke amme sist, og hu har faktisk aldri vært syk på de 2 åra hu har levd.snuppa mi er faktisk overaskkende grei og ikke sjalu i det hele tatt, men jeg går bare å venter på det,hu har utrolig mye temprament så det kommer vel etterhvert...

Skrevet

Ja ikke lett med den ammingen heller nei.... Huff.... hadde lite melk sist så har vell sikkert det denne gangen også... begynte med tilegg når hun var 6 uker.....

Nytt siden sist er at vi har vært på UL for å sjekke de lave symfyse målene... der fikk vi vite at vi venter en liten jente.... nå ble jenten vi har fra før veldig glad for hun hadde nemlig bestilt en lillesøster og ville ikke gi seg på det at hvis dte ble gutt skulle vi bytte han på Down Town..... He he he... og få pengene tilbake ! Ikke helt skjønt forskjell på ting nei.... Hun var ca 2.8 kg og siden det ikke ser ut som hun kommer med det første ( 11 dager til termin ) så klarer hun nok å vokse seg til rundt 3,5 kg eller noe sånt ( forrige var 3,3 og 51 cm lang )... akkurat passe det da... Vi har bestemt at hun skal hete Linnea Sofie og vi gleder oss veldig....

Hvor i skien bor du ? hadde forresten lite fostervann så legene snakker om å sette fødselen igang hvis jeg mister mer.... samme som skjedde sist !!blir spennende !

Skrevet

så fint navn! det var fint å høre det står bra til inni der.

keg hadde også lite melk sist da ga jeg opp etter to uker, de begynte å gi henne tilegg allerede på sykehuset fordi jeg var så syk, men denne gang har jeg mye melk men det er faktisk bare slitsomt så jeg holder på å trappe ned nå.

han lille har fått et virus i halsen og har ikke stemme igjen ,var hos lege igår som sa han ville se det litt ann et par dager før eventuell medisinering, veldig slitsomt for han har det ikke no greit og får ikke sove no særlig.

siden babyen er såpass stor hadde det vel ikke gjort noe å satt igang snart du byner vel å bli temmelig sliten av å være gravid i sommervarmen? snuppa mi var bare 2700 da de tok a ut...

hva driver du me når du ikke er kjempe gravid?

vi bor i steinsrudsvingene er egentlig fra gulset, dere da hvor bor dere?

Skrevet

Huff det er slitsomt når de er syke og ikke sover....... Joda de kan nok sette i gang fødselen men de ville vente i håp om at hun kom ut av seg selv... noe med at de ikke ville stresse babyen unødvendig..... ble satt i gang sist også og da gikk det veldig fort..... og nesten veldig galt for hun hadde problemer med å puste.....men får bare vente å se....vil gjerne ha henne ut så snart som mulig for det er varmt dette her :)

Vi bor på Nenset... Jobber på sykehjemmet på Gulset annen hver helg til vanlig... for går på skole.. er ferdig med 2 år på sykepleien og skal ha permisjon før jeg går i gang med det tredje og siste året !!!! Derfor vi timet termin til august sånn at jeg skulle rekke alle eksamener og alt... gleder meg litt til på kose meg hjemme i 10 mnd... etter det må jeg jobbe frem til skolen begynner igjen i auust til neste år :)

Skrevet

Forresten hva er det du gjør på når du ikke er hjemme i fødselspermisjon da ? Har du jenten din i barnehage eller ?

GUD ! I DAG ER DET VARMT !!! Styrer med å male huset også.... heheh... må ta i et tak for stakkars mannen min er jo student han også og vi har jo ikke noen inntekt i sommer fra lånekassen så han har hatt 2 fulle jobber i hele sommer og nå de neste 4 dagene skal han ha jobber.... ser ikke noe til han men håper jeg får tak i han hvis det kommer baby :)

Skrevet

Heisann så det var Skiuens folk her:)

Lyst til å være med på treff eller??

Mye koseligere med flere folk:)

Kommer forresten fra Sundjordet, men bor på klyve, er 21 (22) når babyen kommer.

Har lagt inn et forslag om treff i Grenland på treff sidene,

kan ikke de som har lyst til å være med gå inn på treff sidene og melde sin interresse så er det litt lettere å se hvem som vil :)

Håper mange har lyst siden vi ikke har fått til noe ordentlig treff her.

kos og klem

Skrevet

jeg jobber i kiosk/cafe som mat ansvarlig ( gjett hvorfor jeg har en del kilo for mye da :) jobber mandag til fredag 7 til 15, men trur jeg vil finne noe annet etter perm. for hvordan i all verden skal jeg rekke å levere to barn i barnehage før kl 7 om mårran det går ikke det. også er jeg ekstra hjelp i en interiørbutikk. har heller ikke lyst å jobbe fullt me 2 små. kunne tenkt meg 60 -70% eller no har mye erfaring fra butikk såburde vel klare å få meg noe annet.

ser ikke noe særlig til min kjære heller om dagen har akkurat blitt butikksjef så han har en del å gjøre på jobb om dagen. Og når han er hjemme bygger han veranda ser ikke ut til at den blir ferdig i år litt for mye på en gang... men idag har han tatt me seg snuppa vår ut en tur så jeg skal få slappa a litt ihvertfall.

vi har hu største i barnehage og hu har en uke igjen av ferien derifra og jeg gleder meg til den uka er over kansje jeg får tatt igjen litt søvn da, mannen min har bare hatt noen få dager me ferie siden han byttet jobb hadde han i krav på noe ferie....

egentlig veldig koslig å få kontakt me noen sånn som dette har aldri gjort det før jeg...

Skrevet

Helt enig at det er koselig å få kontakt med noen på denne måten.... Også er det veldig hyggelig å finne noen å prate med som faktisk har unger... selv om samboeren min er 29 i November er han faktisk den første i vennegjengen sin ( som forresten hører til i Bergen og som vi aldri ser ) som har barn og jeg er den første av alle vennene i min gjeng som har fått... de fleste av vennene våre er i bergen og vi ser de skjeldent eller omtrendt aldri......

Har jo truffet mange gjennom skolen men de fleste der er 19 - 20 år og bor hjemme og syns barn er rare og tanken på å ha bare en kjæreste er forkastelig for de så har liksom ikke så mye til felles med de på en måte.... og det samme er det med samboeren min sine student venner... de kan ikke skjønne hvorfor han vil ha unger og bare en dame.... blir liksom litt forskjell... så savner å ha kontakt med noen som i følge meg har beina litt mer plantet på jorden og i det som er det virkelige liv for oss.... for vi stortrives og er kjempe glad for å ha barn....

Hva er det dere gjør på fritiden da ? er dere mye ute på byen og sånn ? Vi er blitt litt sløve med å komme oss ut etter at jeg ble gravid... Dvs min kjære har av og til noen turer ut med kompisene men vi liker å gå ut å gjøre ting sammen... dette ble litt vanskelig når jeg ble gravid for jeg spydde ca 15 ganger hver dag de første 6 mnd... så var ikke så utpreget sosial da :)

Ja noen kilo for mye.... huff.... har enda ikke gått av meg de kiloene som jeg fikk ved forrige svangerskap......fikk på meg ca 30 kilo ekstra da og 10 etter fødselen påga at jeg var syk endel.... så de 40 kiloene har kommet og aldri gått igjen.... veide rundt 75 kilo før men det begynner å bli mange år siden nå.... nå skriker vekten når jeg går på og har veldig maneg kilo for mange.... har ikke et veldig usunt kosthold egentlig men har liten forbrenning og spiser bare et par mpltider om dagen og da helst om kvelden.... og der ligger vell mye av problemet... og i tilegg til det blir det oftere gotteri på kveldstid når vi liksom bare sitter her.... Men får satse på et nytt og bedre liv etter babyen har kommet.... da får jeg mer tid til å tenke over innkjøp og lage mer sunn mat... ikke minst koster sunn mat flesk og som studenter vokser ikke pengene på trær..... men men.....

Hun lille prinsessen min er akkurat ferdig med ferien sin i barnehagen men helgene blir litt tunge for tiden for min kjære er jo aldri hjemme lengre pga jobber og hun krever oppmerksomhet og bli underholdt døgnet rundt.... prøver liksom å få henne til å leke litt på egenhånd så jeg kan sette meg ned i 5 min men det er ikke så interesant... men overlever vell denne helgen også.... og alt blir jo bedre når det lille trollet i magen finner det beleilig å faktisk komme ut !! Føler at jeg sprekker snart... er blitt tungt å bøye seg... heheheheh

Huff ble litt langt dette her... får håpe du ikke sovner før du får lest det ferdig !! He he.... Hvilken barnehage har du tulla di i ? vi har vår i porsgrunn for vi bodde på herøya i porsgrunn når hun begynte i barnehage :)

Skrevet

i våres venne gjeng begynte de å få barn samtidig omtrent eller det vil si mine venniner har alle barn nesten, og hans kamerater begynner å få nå, det er litt rart det siden vi er seks år yngre min kjære er også 29.

men alle mine venniner er begynt å jobbe nå så det blir ikke mye tid vi får sammen.....

vi var veldig flinke til å gå ut å ha det gøy før, ble litt verre etter at vi fikk barn ja... men nå er jeg veldig klar for å finne på no snart,har bare ikke samvittighet til å spørre om noen vil være barnevakt enda siden jeg føler at han er så krevende han lille...

også er jeg faktisk glad i å trene selv om ikke det ser sånn ut, har faktisk satt igang nå var å trena kl 8 i dag tidlig, flink? har også lånt danse matta til mamma og dansa en time annenhver dag i en uke. det funker har gått ned to kilo på ei uke, men hva er vel to kilo når jeg skal ned mellom 30 og 40?

jeg veide også 75 en gang men det er seks år siden den gang vi ble sammen vil ned til det igjen har så eldig lyst å få på meg bunaden min.

vekta mi skyldes at jeg jobba et år på gatekjøkken det året gikk vi opp 20 kilo hver og etter det har det liksom bare kommet litt og litt hele tida... en positiv ting kom ut av den jobben da jeg klarer ikke sånn mat lenger brekker meg bare jeg kjenner frityr lukta..

egentlig føler ikke jeg at jeg har så veldig usunt kosthold heller er veldigglad i mat da, og veldig glad i sånt som er sunt som salater og fisk og sånn men er litt for glad i tilbehør som dressinger sauser rømme osv. er ikke så veldig på godterier bare et kick innimellom ...

vi har jenta vår i trollmyrabarnehage en privat, med uteavdeling har veldig lyst at hu skal få plass i den når hu blir fire, da er de ute hver dag fra 9-14 uansett de har bare en gapahauk og en utedo det trur jeg de har veldig godt av. vi var jo veldg flinke til å være ute i skogen på tur før jeg ble gravid men alt blir mye tyngre å vansklig da....

skjønner veldig godt at du ikke har så veldig mye tilfelles med skolevennene dine, jeg tok et friår fravidere gående å tilogme da følte jeg meg mye eldre og mere voksen da jeg begynte igjen med de som bare var et år yngre.

nå driver jeg å skriver innbydelser til barnedåp ble allerede 3 september så haster litt. jeg kan ikke fordra slike ting men pappan vant den diskusjonen om å døpe eller ikke sist så da må vi jo gjøre det nå også....

Skrevet

har forresten klart å få snuppa bleiefri i ferien det er utrolig deilig å bare ha en å skifte bleie på....

Skrevet

Jeg er også fra Skien :o)

Venter mitt første barn 15. august. Samboeren min har 2 barn fra før som han har alene-omsorgen for. Så på en måte blir jeg "trebarnsmor"...hehe

Skal bli deilig å få ut denne bolla så jeg kan begynne å jobbe med vekten min igjen.. Jeg var sååå flink for rundt 2 år siden, og klarte å gå ned helt til 69 kilo.. Så stabiliserte jeg meg på rundt 75 og lå fast der en god stund. Men når vi begynte å prøve å få barn skeia jeg litt ut, noe som resulterte i en startvekt på 85 kilo i denne graviditeten :/

Har til nå lagt på meg 16 kilo, så blir spennende å se hvor mange som raser av igjen etterpå ;)

Hei forresten c.a.m.i.l.la! Koselig med kjentfolk her inne :o)

*Klem*

Skrevet

Kontroll i dag, 7 dager før termin viser lite fostervann.... så skal møte i morgen tidlig kl 09 for å bli igangsatt.... legen mente at jeg var såpass moden at babyen kom til å komme rask...... Så i morgen er vi foreldre igjen :) Jenta vår var ca 2,9 kg....... JIPPI !!! Gruer meg litt også da.....Er litt stressa nå for er akkurat kommet inn døren og har et tonn av ting å ordne til i morgen....... Men gir en lyd om hvordan alt har gått etterhvert..... Klarte i tilegg og få andre grads forbrenning på halve kroppen i går etter en alt for lang tur på stranden... så har store hvite og lilla blemmer på skuldre og nedover hele ryggen så klarre ikke å sove eller noe så er ganske stresset nå...... men men.....

Skrevet

oioi så spennende!!! gleder meg til å høre hvordan det har gått!!!

Skrevet

hei hei og gratulerer så bilde av dere i avisa idag! håper alt står bra til me dere:

Skrevet

Hei på deg !

Jada alt står veldig bra til... er kommet hjem i dag... ble halveis tvunget til å bli med på det bildet da så er ikke særlig fornøyd... nesten to time etter fødselen er bildet tatt og var ikke helt høy i hatten da..... Men men..... lillemor har det veldig bra og det har jeg også... kom hjem i dag.. begynte å kjede meg så fælt oppe på det sykehuset.... hehehe.. er i veldig fin form og føler meg veldig sprek og har vært oppe og små løpt i gangene siden fødselen.... Fødselen gikk veldig bra og kjempe fort... de tok vannet og et par timer senere kom lille Linnea Sofie... Veldig moro... Men rakk ikke epidural som jeg ville ha men det gikk greit det for det gikk jo veldig fort.... Fikk akkupunktur og bitte litt lystgass.... deilig å være hjemme.... hun er veldig snill og gråter nesten ikke... men har ikke helt skjønt forskjell på dag og natt men men.....

Hvordan går det med din lille gutt da ?

Skrevet

to timer etter fødselen! da må jeg si du så utrolig bra ut trur ikke jeg så så sprek ut to timer etterpå...( nå tok også min fødsel 22 timer da)

Jeg syns dere har valgt et utrolig fint navn jeg ville også ha sofie hvis vi fikk jente, vi har bestemt oss for å bare ha navn på s. jeg syns det er litt morsomt også har mine søsken og jeg bare navn på c litt sånn tradisjon

det er driit kjedelig på sykehus ja... jeg syns også alt går så mye bedre når man kommer hjem også ,får liksom ikke helt ro på sykehuset, selv om det er mer å tenke på hjemme som rot og oppvask og sånn føler jeg at jeg ikke får slappet av nok på sykehuset så jeg også reiste kjapt hjem denne gang. hadde faktisk mareritt noen dager før fødselen om at jeg måtte være der like lenge som sist (9 dager)

det var moro og høre at hu er snill da... det med døgnrytmen går seg til etterhvert jeg syns veldig mange babyer er sånn jeg... han lille min har finni ut at han skal bæsje om natta nå han også er litt hard i magen om dagen så da bråker han veldig mens han holder på, og når han er ferdig er han kjempe fornøyd ligger bare å smiler, og blir kjempe sur når jeg slår av lyset....

det var litt festlig når jeg satt å leste avisa så sier jeg "å hu der kjenner jeg" også spør atle" hvem er det da hu har ikke jeg møtt" også blei det sånn:" eller egentlig så kjenner jeg a ikke har ikke snakke me a eller sett a men vi driver å skriver til hverandre på barn i magen" . Det blei liksom litt rart det der...

funker den lystgassen? jeg ble tilbudt den mange ganger men har liksom ikke helt trua på den jeg...

Skrevet

Hei Camilla....

Vi koser oss masse hjemme men lillemor er alltid sulten... har vært litt trøblete å holde melkeproduksjonen i gang fordi hun er bestandig sulten men må jo prøve å vente litt mellom hver gang jeg ammer henne så det får fyldt seg opp.... startet derfor med et par til tre små flasker med tilegg ved siden av ammingen sånn at jeg skal få fyldt meg opp... men da sovner jo lille Linnea Sofie for godt nesten... da sover hun jo i 3 - 4 timer i strekk selv om hun bare får 60 ml i flasken.... så vi driver å stiller oss inn og stresser veldig med dette... er drittlei av å amme og ha skikkelig såre brystvorter men må vell prøve litt til siden hun bare er 9 dager gammel..... Har du sluttet helt å amme ? hvordan ble dette motttat på helsestasjonen da ? Er jo litt delte meninger om det da men som jeg sa til hun helsesøsteren som ringte oss når vi hadde kommet hjem fra sykehuset : at jeg har ingen skrupler for å gi ungen min tilegg hvis hun ikke blir mett av den melken jeg kan tilby henne... og hva vi gir ungen vår er jo faktisk vår sak.. og andre datter fikk 6 - 7 flakser i døgnet fra hun var 5 uker fordi jeg hadde lite melk eller for lite næring i melken....... Men hun syns ikke noe om det men hun gav beskjed at det fikk vi gjøre som vi ville.... Og det gjør vi :)

Lystgassen fungerte egentlig overraskende bra... men problemet var bare det at jeg hadde klart å øa meg overtale til å ikke få epidural så da hadde jeg bare den.. men det som er litt trøblete med den er at en kan ikke bruke den hele tiden for en må " rense "! lungene med frisk luft for å ikke falle helt vekk... og på slutten gikk alt veldig fort... hun ble førdt bare en halv time etter at de vonde riene begynte.... så her gikk det unna... derfor måtte de ta fra meg lystgassen for jeg tviholdt på den og supte i meg som gal så ble jo mer og mer full...... heheheh... Men det gikk veldig bra altså! Hadde en fin fødsel med en veldig søt jordmor og alt gikk fort og greit... måtte bare sy 2 sting og var fullstendig leget etter 3 dager ! Deilig.....Så var nok veldig heldig med det !Fikk også akupunktur men det hadde ingen smertestillende effekt men det fikk liksom kroppen til å bli kjempe tung, sånn at en følte at noen stod over en og trykket en ned.....merkelig !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...