Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #1 Del Skrevet 17. juli 2006 I fare for å bli upopulær...Bare et lite spm: Har du selv vært i en presset situasjon der du kanskje ville følt at abort var eneste utvei?? Føler du at du har de erfaringer som trengs for å komme med slike uttalelser som du gjør her inne på forumet? Jeg har, og var som deg tidligere motstander av abort og skulle hvertfall aldri gjennomføre en abort. Men jeg ble gravid, på pillen, pga en one night stand i fylla. (Forøvrig varte samleiet i sånn omtrent to sekunder, så det er utrolig at jeg i det hele tatt ble befruktet.) Jeg følte meg ikke klar for å bli mor på det tidspunktet, han som var barnefaren var heller ikke noe farsemne. Definitivt ikke. Valget mitt ble da abort. Dette var et nøye gjennomtenkt valg, og heller ikke noe enkelt og greit valg. Tvert i mot et særdeles vanskelig valg. Dette er et valg jeg aldri har angret på, men det forandret mitt synspunkt på mange måter. Jeg lærte at spørsmålet om abort ikke er en enkel utvei, og at før man har vært i den situasjonen selv aner man virkelig ikke hva man snakker om. Abort er for de fleste et vanskelig valg, og mange sliter i lang ettertid. Jeg vil hvertfall ikke påstå at det er enkelt. Så før dere vet hva dere snakker om, er ønsket mitt at dere skal være litt mer forsiktig i propagandaen deres. Synes det er bra at vi alle er forskjellige, og har forskjellige meninger, men vil bare minne dere på om at gravide kvinner som er kommet i den situasjonen at de vurderer abort er som oftest særdeles sårbare. De kvinnene som fortvilet skriver her inne at de lurer på hva de skal velge, fortjener å få saklige svar og kommentarer, som kanskje kan hjelpe dem med å veie for og i mot...eller? Signerer denne med anonym, da jeg ikke liker å utlevere meg personlig på denne måten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5654919-dere-abortmotstandere/
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #2 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg er HI: Ville bare legge til en ting slik at jeg ikke skal misforståes..Den one-night stand'en jeg hadde da jeg ble gravid var min første og siste... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5654919-dere-abortmotstandere/#findComment-5654923
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #3 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg støtter deg i ditt standpunkt, selv om jeg selv kansje aldri vil ta abort så vet man aldri om en kan komme i den situasjonen at det er eneste utvei. De som rakker ned på de som har kommet i den situasjonen at de ser ingen annen utvei enn abort trenger støtte og empati ikke nedtrykkelse og heksejakt som jeg synes alt for mange her inne bedriver. valgte å få barnet, velvitende om at jeg ble alenemor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5654919-dere-abortmotstandere/#findComment-5660127
Victorials Skrevet 17. juli 2006 #4 Del Skrevet 17. juli 2006 Ble gravid da jeg var 15 første gangen, med en gutt jeg hadde møtt 2 ganger... Var aldri så mye som snakk om abort en gang, og forstår da lite hvorfor noen vil ta abort på grunnlag av at de er for unge, mangler utdanning, o.l.... Beklager, jeg forstår det bare ikke... Det finnes mange utrolig bra grunner som jeg kan forstå veldig godt, men det er for det meste ganske uten om det normale ting... De som gjør det på ett grunnlag basert på at de egentlig ikke gidder ta ansvar for handlingene sine... Det imponerer ikke i det hele! Selv om det helt sikker var et vanskelig valg osv... Det er ikke risikofritt å ha sex, med eller uten prevansjon... Og det vet alle så utrolig godt!! (Bør hvertfall vite det) I 1 av 100 tilfeller svikter p-pillene (ta et prevansjonsmiddel til eksempel) Hvor mange bruker p-piller i Norge?? Si av 10 000 kvinner vil 100 av dem bli gravide til tross for den "sikre" prevansjonen... Det er HØYE tall når man tenker stort og ikke fra person til person... Jeg går aldri inn her å legger ut om at "dere dreper" osv, uansett hvor mye jeg skulle ønske at alle bare sluttet å ta abort!... det vet jeg jo selv hjelper ingenting, det sårer bare!! Men det har blitt så alt for alt for lett å ta abort.... Tror mye av grunnen til abortmotstandere hele tiden vil "si fra".. På til og med de helt utrolige måter, er for at de blir frustrerte!!! Frustrerte over at noen kan ta bort noe som for dem er så utrolig hellig!! Slik er det hvertfall for meg... En graviditet er det vakreste i verden, og at noen velger å si seg fra dette.... Det er egentlig litt ubeskrivelig fra mitt standpunkt... Tror kanskje dette var den "peneste" måten jeg egentlig klarte si hva jeg mener... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5654919-dere-abortmotstandere/#findComment-5660833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå