Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Flutili

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet innlegg her og ei uke siden ca...der jeg skreiv om at kjæresten stakk etter at han fikk vite jeg var gravid.

Men nå er jeg blitt så usikker...

Ei stund var jeg fast bestemt på å beholde barnet, men så er det noen som råder noe om andre noe annet, jeg begynner å tenke og blir usikker.

Jeg har vært inne å søkt på abort, men der kom det bare opp ei fæl side, med film og bilder og hele pakka, da ble jeg litt redd igjen.

Jeg er så forferdelig usikker, men har bare 4 uker på å bestemme meg nå. På en måte så har jeg lyst til å beholde, men så er det og noe som holder igjen...

Dette er så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener. Har vært oppi akkurat det samme selv.

Men, jeg bestemte meg for å beholde.

De har så mange flotte ordninger for alenemødre, så det går helt fint!

Dessuten har du kanskje mange venner og familie som støtter deg?

Tar du abort, tror jeg du kommer til å angre resten av ditt liv...helt sant. Er ikke sikkert du tror meg nå da...

tror at du kommer til å bli ei kjempegod mor jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er så glad at jeg har støtte fra min partner og barnets far, greier nok desverre ikke å sette meg inn i alt d du må gå igjennom, men føler m deg og ønsker deg alt godt!

Skal ikke fortelle deg hva som er riktig å gjøre, men kan jo fortelle deg ei solskinnshistorie om en av mine aller beste venninner.

For flere år siden hadde hun en one-night-stand m en hun kjente litt fra før, etter en månedstid skjønte hun at hun var blitt gravid... Hun hadde ikke sett eller hørt fra denne mannen som hun hadde one-night-stand m, men d var ingen tvil om at han var faren. Hun bestemt seg for å ta abort, for hun viste at dette kom hun til å være alene om og d føltes som en alt for stor oppgave, men når hun satt å ventet på gangen for å gjennomføre den viste hun at d ble helt feil og at hun ville beholde barnet.

I dag er jenta hennes fire år, d har vært bare de to hele tiden, men m masse støtte fra familie og venner så klart, og de har d kjempe fint!

Hun har ikke angret et sekund på denne avgjørelsen selv om d sikkert til tider har vært tungt. Hun sier at jenta hennes er d beste som har hendt henne, og hun kunne ikke forestilt seg livet uten henne!

Dette ble riktig for henne, men d betyr ikke at d er selvsagt at d blir riktig for deg. Til syvende og siste er d bare du som må finne ut om hva som blir riktig for deg. Men du skal vite at du helt sikkert greier deg fint alene m barnet, hvis du bestemmer deg for d!

Men for guds skyld, ikke la noen andre ta valget for deg, for d er ditt alene!

Vet ikke om dette hjelper deg i hele tatt, men kan være greit m et positivt synspinkt på d og!:)

Uansett, lykke til og vit at d valget DU gjør ER d riktige for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har venner som støtter meg...jeg har ikke klart å fortelle det til foreldrene mine ennå, men tror de og vil støtte meg...

Jeg har bare så utrolig mange tanker oppi hodet mitt for tiden...

Hvorfor skal livet være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Alt hjelper, jeg tror jeg trenger litt oppmuntring til å beholde barnet, det var jo det jeg hadde lyst til i utgangspungtet, men så begynner jo tanmkene å vandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med valget ditt. Kjempetøff avgjørelse å ta alene. Tror det går kjempebra med deg hvis du velger å beholde barnet. Det er heldigvis bra støtteordninger for aleneforeldre her i landet. ( Skinner sikkert litt igjennom hva jeg ville ha gjort, men )

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at dersom du på noen måte er tvil om å ta abort, så syns jeg absolutt at du skal beholde barnet. Lykke til med den vanskelig valget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...