Gå til innhold

LilleLulle/TussiLussi

Anbefalte innlegg

Jeg studerer fysioterapi. har to år igjen.. har hatt et lite pauseår dette året, og det kommer nok til å bli vanskelig å begynne igjen.. Er spent å se hvordan det blir å gå med studiene dersom jeg blir gravid, for jeg fikk så utrolig mye bekkenløsning i første svangerskap, og sist fikk jeg også det allerede i uke 7 :( kan muligens bli et problem..

Fortsetter under...

Bekkenløsning er no drit...

Har ei evnninnde som ikke kan jobbe fullt, som har masse hjelpemidler hjemme, som strever med smerter og unga hennes er 6 og 8 år nå !!!

Ei på jobben er uføretrygdet etter fødsel - 9 år siden...

tør ikke tenke på hvordan det må være for dem. er litt sånn ukjent folkesykdom.....ingen tenker så mye på det før man kommer borti noen som har vært skikkelig uheldig :-)

Håper vi slipper sånn dritt !!!

Du skal se at når du legger ting litt på is, så kan alt skje.....

Skal passe meg for ikke bli bedrevitende her... venting er kjedelig, basta....

men hvis du tenker på veslejenta di , var det 4 hun var ? så hadde det jo ikke spilt noen rolle om hun kome noen måneder før eller etter hun kom??? sånn i det store, mener jeg...hehe...

dårlig forsøk på oppmuntring :-)

Du rekker nok inn på 1. trimester før jeg forsvinner.

Har du vært der inne å lest????

Har du sett hvor ufine de er mot hverandre??????

Det som kommer her inne er bare barnematen......

Sukker oppgitt, jeg!!! At ikke folk kan finne noe annet å bruke tiden sin på.

På skravlesiden er det blannet ei Gulli.... Hørt på henne ?????? Hun er sykelig opptatt av vekt og skryter hele tiden av egen vekt og prater dritt om de som legger på seg...hehe....alle blir i fullt opprør og ingen blir enig om å bare la innleggene være slik at de forsvinner.....

ikke rart det er krig i verden :-)

idag hadde jeg en uventet tempøkning på 0,3 grader, så kanskje el var igår? Liker ikke disse dagene da det nærmer seg.. uansett om det er el eller ikm jeg venter på.. føler liksom jeg er inni mi ega lille boble og ikke klarer å relatere til omverdenen.. Igår leste jeg masse på nettet om GBS (streptokokker gruppe B) og sammenhengen mellom det og aborter. Utolig trist lesing.. Fikk jo påvist det ved SAen min og vet jeg kommer til å være bekymret for å miste eller smitte babyen dersom jeg blir gravid igjen.. fikk en sjikkelig knekk og sitter nå og er litt lei.. vet ikke om det er så lurt med denne prøvingen? Er så usikker.. hadde vært så mye enklere hvis jeg ikke hadde mistet i mai, eller hvis jeg ikke hadde blitt gravid igjen :( hadde akkurat forsonet meg med at vi ikke skulle få en til med det føste da jeg ble gravid, og jeg vet jeg kommer til å sørge lenge dersom vi ikke får en baby til snart.. Dette ble et ordentlig syteinlegg, men jeg måtte bare få ut litt tanker..

Annonse

Uff da vennen :-)

Ikke noe hyggelig å høre at du har en sånn dag :-)

Men tenk på alt du er forberedt på og tenker på når du prøver, som vi andre ikke kan beskytte oss mot fordi vi ikke vet...

Kunnskap kan være fælt, fordi man vet mer enn man greier å takle, men tror likevel det er bedre enn uvitenhet i det store og hele :-)

Håper du får en bedre dag i morra og kan glede deg over fortsatt god temping kanskje ???

Den lille boblen kjenner jeg igjen... hehe... se deg rundt ¨når du går på gata eller i butikken også prøver du å gjette hvor mange som er prøvere..... Det er ganske mange, så kanskje du ser en av dem.... vandrende rundt med bobla og med tankene på tempraturer og elslim..hehe....

Ha en ordentlig god kveld da, vennen !!!!

Jeg skal legge to overtrøtte, hypre unger før jeg får noen minutter kvalitets tid men mannen :-)

Klem,

takk for svar TussiLussi :) hjelper på det :) Nå sover min sjønne lille, etter et sjikkelig hysterianfall da jeg sa det var leggetid! Overtrøtt stakkar...

har sotte idag å analysert tidligere tempkurver, og det ser ut som jeg har hatt en liknenede tempstigning 4-6 dager før el før, så jeg forventer at tempen er lav igjen i morgen og at jeg får el til uken. Blir ikke skuffet om tempen er lav med andre ord. Selv om det hadde vær hærlig "å være ferdig med det" :)

Du har forsåvidt rett i at det kan være bra at jeg vet.. hadde sikkert ikke vist dersom jeg ikke hadde dratt på legevakta og blitt undersøkt den dagen jeg mista. Fikk jo antibiotika og, så da bør jo oppblomstringen ha roet seg. Skal i alle fall forlange å bli testet igjen dersom jeg er så heldig å få en positiv test :)

Kos deg med mannen ikveld :) Jeg er alene hele kvelden, og skulle ønske jeg hadde leid en film.. det er jo ingenting på tv! :(

Humøret ble bedre ut over kvelden igår, heldigvis :) Tempen sank igjen idag (som jeg egenglig forventet, CD12 er alt for tidlig for meg!) men jeg har elsmerter nå og det begynner å bli fart på el-slimet, så det kjennes ut som det nærmer seg. Begynte også å bli "el-kåt" igår, så da er det egentlig bare å humpe i vei :)

*hehe*

igår hadde jeg elslim som jeg kunne strekke minst 20 cm! Fatter ikke at det er mulig!! Synes det er litt imponerende hva kroppen klarer å produsere :) Tror ikke jeg trenger slimløsende hostesaft for å få mer elslim i alle fall... Har ellerhvert funnet ut at jeg må svare ja når legen min spør om jeg har mye utflod! har alltid savrt at det var umulig for meg å vite om jeg hadde mye..jeg visste jo ikke hva som var "normalt" er jo ikke akkurat vanlig å diskutere og sammenlikne mengde og konsistens (forutenom på BliGravid da :) ) Veldig lærerikt å bli stuck på denne siden og :)

Jøss.... ja, det er utrolig hva denne kroppen greier :-.)

I går var jeg på 40 års lag til min svoger...

VAr litt spent på om jeg greide å holdemeg alkofri uten å få kommentarer....

Var i grunn ikke så vanskelig, det :-) Tok to svelger velkomstdrink for å skåle og så tønte jeg over til min mann... slik at han skulle ha mer å skåle i, må vite....

Til middag syns jeg det er greit med brus, hadde ølflaska stående foran meg men ingen la merke til at naboen drakk den opp....

Etter middag blandet vi oss drinker og da blandet selvsagt jeg 100 % rent inne på kjøkkenet..... MEd mine ferdigheter på høyhælede sko, fikk jeg til og med spørsmål om jeg hadde fått i meg litt mye.... ute på trappa ..hehe....

Var litt slitsmt og litt kvalmende da folk tente en røyk rundt meg, men da fikk jeg dt plutselig travelt med å snakke med noen andre..hehe...

Var forresten ei anna som ble avslørt, ung jegte med bulk på magen og trang kjole..hmm....

Måtte jo bli spørsmål da hun virra rundt med ciderglasset...

Hun hadde termin 9,mars - så hun hadde vel ikke kommet så fryktelig langt, men det hørtes ut som de ikke syns det var så farlig å prate om det :-)

Koselig det da !!! Jeg strever enda med å ikke si noenting... :-)

Syn jeg hadde hørt oss venninner diskutere lengden på El slim andre steder en Bim forumet, ja..... hehe...

Nå skal jeg ha ei siste ferieuke, skal ha med unga i dyreparken og slikke siste rest av sol. Blir egentlig sjeldent brun - men i år har jeg fått på brukbar farge...hørt at det kan skyldes gravi.hormoner???

Vrl, du får kose deg vider på søndagen din :-)

Masse klemmer fra TussiLussi - 6 uker og 2 dager.....:-)

Annonse

Hei :-)

Ser at humøret ikke er helt på topp på morgenkvisten :-)

Vel, kroppen er vel ikke alltid like samarbeidsvillig...hehe.... du får bare overse alle motstridende tegn, og innstille deg på at her har det skjedd noe bra !!!!

Håper tegnene lover bedre enn de viser nå og at det klaffer for dere denne gangen :-)

Klem, TussiLussi

takk for oppmuntringen :) funker hver gang :)

Er litt "lei" sex akkurat nå og skulle ønske jeg visste om jeg var dpo, eller om vi "måtte" ikvell.. Generelt er jo det at lysten forsvinner bortimot helt, et tegn på at el har vært, men jeg vet ikke om jeg tørr stole helt på det og ta sjansen på å droppe sexen ikvell! Synes uansett charten ser lite bra ut hvis jeg er dpo.. ser ikke ut som er "gravidechart". Men kanskje det er positivt? :) Chartene mine pleier jo å se ganske bra ut, så kanskje denne dustecharten er et positivt tegn? Griper litt etter halmstå nå ja *hehe*

hvordan går det med deg? Her har jenta mi akkurat begynt i ny barnehage og hverdagen er begynt :) Litt tungt, spesielt om morgenen, men det ser ut til at hun trives der. Fikk feli på bilen min igår :( De tror både vannpumpa og viftereima er gåen, så det kan se ut til å bli dyrt :( Hjelper ikke akkurat på humøret det heller da!

Men for å være helt ærlig TussiLussi så er ikke humøret så ille :) Kjenner bare at jeg er litt lei disse bergogdalbane tempene mine... men etter å ha lekt litt med ff og satt diverse temper de neste dagene så kan det se ut som jeg hadde el enten på søndag eller igår :)

Oy! Da krysser vi fingre...

Har tilbragt ettermiddagen i senga. Har så sinnsyke luftsmerter i magen...husker hvordan det var fra sist gang. Trodde nesten jeg måtte slutte å spise i perioder...

Murrer og river her så jeg blir gal... samt at guttungen er i skikkelig masehumør i dag :-)

Ble så kvalm av vodtene at jeg spydde skikkelig....Jeg som var så stolt av at jeg ikke hadde spydd enda :-(

Vel, nå er matlysta tilbake, og kyllingvinger og hvitløksbrød snart klare i ovnen..... :-)

Hehe... spiser som en helt her, men jeg orker verken kaffe, kaker, godter, brus... så jeg koser meg med maten min jeg :-)

Skulle gjerne ha tatt meg en tur og valset opp med disse berg-og-dalbane tempene dine... men er litt svimmel - så jeg må nok stå over :-)

Du får ha en fortreffelig kveld - med eller uten sex !!!! :-)

så bra at du har det bedre :) Her river det ordentlig i magen! Har problemer med å reise meg opp og søker til fosterstillig :( Dette er ikke vanlig for meg ved el, men jeg hadde det sånn tidlig ved begge graviditetene. Helt jævlig!! Typisk hvis jeg nå skal begynne å få slike smerter ved hver el... :(

Får bearbeide han godt på forhånd så det ikke tar så lang tid før han kommer inni meg i kveld *hehe*

Hei Lurven :-(

Bedre med magen i dag ????

Var på shopping i dag - masse salg på Benetton og Babyverden... gejtt om jeg måtte ta meg sammen for ikke å kjøpe babyklær...

HAdde med ei venninne, så da ble det ingen utskjeielser på den fronten. Fikk kikket litt på babyvogner, da :-)

Åh.... gleder meg til denne hemmelighetstiden år over.......

Mannen er ikke akkurat superinteressert i å snakke graviditet ( venter nok på at 1. trimester skal bli ferdig) så da sitter jeg her og snakker med mine medsvorne søstre på nett, da....

Syns det er gravide mager overalt, jeg - kjenner nesten jeg begynner å slippe magen litt frem når jeg ser noen....hehe...jeg og vil være ordentlig gravid!!! Ja, sånn skryte av mage gravid !!!

Vi har alle våre problemer, skjønner du :-) Ingen blir fornøyd med det man har..... hehe....

Uff!!

I dag har det vært den store grinedagen....

Begyte å ule ved frokostborden og siden har det gått slag i slag.. sist var det bikkja som fikk skylda, fordi den var så vimsete og ikke ville drive dressurtrening med mor....

Eldstejenta sa til pappan sin ved frokostbordet " du pappa, hvorfor er mamma så sur???" Da sprakk jeg nesten..hehe :-)

Er det noe jeg ikke kan fordra så er det denne følsomheten som ingen andre enn meg selv kan forstå.... går ikke an å forklare seg heller... det blir bare hørendes så merkelig ut.....

Skal forresten bestille meg billetter til Elvira Nikolaisen konsert...hun synger bare så fint :-)

Håper du har en god kveld !!!!!

*hehe* morsomt med hormoner som er ute av kontroll! spesielt i begynnelsen når man ikke kan foklare hvorfor :)

Kom hjem fra årets siste festival igår :) Vi hadde det kjempeatrig, og jeg synes det er litt trist at det ikke er flere før til neste sommer... Har sett Elvira 2 ganger i år :) eller kanskje tre? Hun er i alle fall flink :)

Ellers forsvant all mage/el vonter på torsdagen, noe jeg var utrolig glad for siden jeg skulle bort! Charten min ser helt rar ut, og jeg har hele tiden vært usikker på om dette var en "el-fri" måned, men idag var tempen høy og fin, så det blir spennende å se om den er der oppe de neste dagene også :)

Spennende :-)

Krysser fingene for deg.

Har hatt en kvalm dag på jobb i dag, men ikke sånn at det hindrer meg i å gjøre ting... det var det sist gang.

Tips hvis tempen ikke holder seg slik du vil... hold den en stund under nattbordslampa.. hehe.... det var i allefall mitt triks når jeg ikke ville på skolen :-) Spørs om du blir noe mer gravid av den grunn , men...hehe...

Lurte på om jeg skulle dra på Dum Dum også, men det ble så dyrt....

Får bli med Elvira denne gangen :-)

He en god ettermiddag :-)

oyoyoy... du skal få noen laaaaaange dager fremover skjønner jeg....

Krysser alt vi har og spytter katta bak venstre skulder mens jeg banker tre ganger på mannen :-)

Her holder jeg på å lage kirsebærsaft... den er så sur den bæra at den duger ikke til annet :;-) Men det blir smellgodt til risengrynsgrøt :-)

LYKKE TIL I JAKTA !!!!!!

hehe... du får prøve å ikke miste helt konsentrasjonen, da...

Jeg fikk også masse halsbrann helt i starten... ikke for å vekke for store håp... men regner med at du greier det fint selv....hehe...

Kunne nesten ikke spise vanlig mat engang før jeg kjente det :-) La det være et godt tegn, da Lurv :-)

Nå har jeg satt på Disneykanalen her og servert kveldsmaten, så nå skal jeg snike meg en tur opp i badekaret :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...