gutte-mamma Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 det er jo et første steg på veien til å slutte. Har du begynt å trappe ned da?? Nærmer du deg slutten på svangerskapet??
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #5 Skrevet 16. juli 2006 å ja, har trappet ned veldig, men klarer det lixom ikke heeelt.. =( 3 uker til termin nå..
gutte-mamma Skrevet 16. juli 2006 #6 Skrevet 16. juli 2006 Det høres ut som om du har gjort en god innsats da, håper noen kan hjelpe deg med de siste...) Det blir ihvertfall viktig å holde røyken unna den lille når den kommer ut...men det vet du jo... Får du mange stygge blikk forresten?? Kan nesten tenke meg det for det er jo ikke så vanlig å se gravide røyke lenger.. Min mor røyket når hun gikk gravid med meg...men som hun sa....hun tenkte ikke over faren, ble ikke opplyst om noe slikt. Det gjelder nok mange av oss. Håper du ellers har hatt et fint svangerskap.
gutte-mamma Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 Nei, det er på tide å køye. Du får virkelig ha lykke til;))
Gjest Skrevet 17. juli 2006 #8 Skrevet 17. juli 2006 jeg røyker å,men veldig lite. røyka 20 om dagen før... nå røyker jeg kun to-tre røyk om dagen. jeg er i uke 40 nå. røyka ikke di tre-fire første mnd pga kvalme. jeg var veldig dum å begynte igjen...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #9 Skrevet 17. juli 2006 Det bli uten noen dager og med andre dager. Tør ikke å si til familien/venner at jeg blir så frista når de røyker i nærheten av meg at jeg egentlig vil at de ikke skal røyke foran meg. (jada, jeg er svak og lettpåvirkelig, men det lukter så goooodt.)
*heldigmamma* Skrevet 17. juli 2006 #10 Skrevet 17. juli 2006 Jeg har forståelse for de som røyker, selvom jeg ikke akkuart støtter det. Jeg sluttet å røyke når jeg fant ut at jeg var gravid (1måned på vei). Og jeg vet at den eneste grunnen min var den dårlige samvittigheten jeg fikk for at babyen min skulle få i seg nikotinen jeg trakk inn. Men jeg vet det er vanskelig, og jeg blir selv røyksugen når jeg lukter røyk el ser andre som røyker til tross for at det er 8 måneder siden sist gang jeg tok meg en selv. Det er ikke lett dessverre!
Togga 1409 Skrevet 17. juli 2006 #11 Skrevet 17. juli 2006 uff,ja.....holder på å lese røykesluttboka,håper den funker på meg
Brummeline3barnsmor Skrevet 17. juli 2006 #12 Skrevet 17. juli 2006 røyker jeg også...men trappet ned fra 20 om dagen til maks 3 om dagen etter jeg ble gravid..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #13 Skrevet 17. juli 2006 røyker jeg og ja.. har klart å kutte ned til fem for dagen
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #14 Skrevet 17. juli 2006 jeg røyker enda i uke 34, har gjort det i 2 svangerskap tidligere oxo, men dårlig samvittighet har jeg allikavel om det ikke er noe som helst galt med de to jeg har....
Nea_26.09.09 Skrevet 17. juli 2006 #15 Skrevet 17. juli 2006 Røyket jeg å under hele svangerskapet og er kjempe redd nå at det skal ha påvirket den lille nyfødte sønnen min. det virker ikke sånn enda heldigvis! Men det som er så rart er at etter at han kom til verden har jeg ikke røyket. Er bare 6 dager men likevel. Lykke til med å slutte å røyke alle sammen!!
2 søte Skrevet 17. juli 2006 #17 Skrevet 17. juli 2006 jeg røykte helt i begynnelsen, men slutta når jeg var ca 3mnd på vei.. men jaggu det er vanskelig å holde seg unna! har forståelse for dere som røyker. ikke bare bare og slutte.. jeg sitter veldig ofte med de som røyker, så jeg er blitt passiv røyker istede.. ikke så bra for ungen men bedre enn å røyke selv.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #18 Skrevet 17. juli 2006 Jeg røyka de 4 første mnd av svangerskapet, syntes det var helt for j... vanskelig å slutte, men slutta da. Har fortsatt lyst på røyk hver dag, mange ganger om dagen, men tenker at jeg må spare den lille babyen i magen for det og håper inderlig at alt er i orden med den lille og at ikke jeg har påført den noen skade. Det var jo det som fikk meg til å slutte- tanken på at jeg skadet babyen eller at babyen kunne bli født med skader. Men om jeg klarer å holde meg etter fødselen er en annen sak, jeg har fortsatt veeeldig lyst på røyk...ofte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå