Gå til innhold

Oktober: noen som vil føde i vann?


Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Anbefalte innlegg

jeg og min samboer har bestemt at vi gjerne vil prøve å føde i vann, men jeg lurer litt på hvordan dette helt fungerer. er det bare åpningsfasen som foregår i basseng, eller selve utdrivelsen? er det klor i vannet ( tror neppe det, men min kjære er allergisk)? sitter jordmor på bassengkanten? og hva er sånn ca størrelse på dette bassenget? bor forresten i bergen, vet ikke om det har noe å si ang. sykehuset. takk for alle svar

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tusen takk for linken, var innom i kveld og leste den. fikk litt mer innblikk i det, men skal snakke med jordmoren min om det neste gang jeg skal til henne. skal du ha gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter gutt, du da? Skal snakke litt mer med jordmor om det jeg også. Vi skal til fødselsamtale i august, så da får vi høre litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ønske å føde i vann....i allefall ha mulighet til å sitte i vann frem til fødselen, men vet ikke om alle sykehus tilbyr dette. Må nok høre med jordmor om dette på fredag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal også ha gutt! foreløpig heter han nikolai, men vi må jo se at han passer navnet først. hva skal din hete da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også lyst å føde i vann, hvis det ligger til rette for det. de har fått muligheten for det på storken i bergen :) har ikke sett bassenget men fikk det beskrevet av jordmor der oppe, det er rundt og endel større enn et vanlig badekar, vannet tror jeg går opp til livet omtrent.

 

jeg vet ikke så mye mer ennå om hvordan en slik fødsel foregår, men tenkte å søke litt på nettet og snakke med jordmor om det når det begynner å nærme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Jeg er en australske jordmor student, og i fjor jeg gjort en 'independent study' om vann fødsler. For meg er det viktig at sykehuset ha et spesial basseng bare for fødseler, det gå ikke ann å født i en vanlig badekar (veldig ubehagelig). De bruke bare ren og pen vann, vann temperatur må være mellom 36-37 grader (om det er over kan babyen og mor få 'dehydration', og om det er under kan babyen begynne å puste under vannet). Vannet må kom opp til min navle, så at det er ingen risiko av navlestreng 'breaking' (beklager om min norsk, jeg prøver men vet at det er forferdelig, er trøtt idag :), og det er best å ikke ligge i vannet før en er 4 cm åpen. Det er mer, om du ha lyst å vite mer bare spørre :) Jeg ha lest mye nye forskning, så er 'up to scratch' :) Det er mange gode ting med vann fødsler også, fødselen kan gå litt fortere (om du er over 4 cm nå du gå inni vannet), for mange vannet hjelper mott vondt, og at mamma'en bli mer av slappet (som er godt for babyen), plus mange andre ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen hambimor.

Har du vært hos jordmor å fått litt mer informasjon?

Nikolai var mitt førstevalg, men det ble nedstemt av min samboer, vi liker omtrent ikke et eneste likt navn, så her har det vært store diskusjoner, men det ser ut som om vi har havnet på Aleksander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...