Gå til innhold

Hvor stor er sjansen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det aner jeg desverre ikke, men vil bare si at jeg fikk jenta mi i uke 27 og det går veldig bra med henne. Legen sa til meg at hun hadde 97% tjang til å overleve.

Vi måtte være lenge på sjukehuset, slik at hun skulle vokse seg stor og lære å spise selv.

Dem er noen små kjemper disse pitte små babyene.

Om det ikke feiler babyen noe ekstra ordinært, tror jeg nok det går helt fint :-)

Vi fikk en liten jente 3 mndr. før tiden for snart 3 år siden, hun var 650 gram og 33 cm lang. Det er ikke størrelsen det kommer an på, men antall uker babyen har vært i magen.

Det har gått kjempefint med henne; hun er som en hvilken som helst annen treåring både i motorikk og forståelse og språk, men hun er litt liten ift. sine jevnaldrende; ca. 10,5 kg og 90 cm lang.

Når man blir født ca. 3 mndr. før tiden er det i dag svært gode sjanser for at det skal gå bra. Norge er blant de aller fremste på både forskning og redning av for tidlig fødte barn, og man er derfor i de beste hender.

De vil sannsynligvis ha et langt sykehusopphold foran seg, vi var selv på sykehuset i ca. 10 uker før vi fikk komme hjem. Det er litt forskjellig hvordan man som nybakt mor tar det som skjer, det er jo som regel en uventet vending i svangerskapet, og det kommer også an på hvordan barnet har det de første dagene/ukene på nyfødtintensiv-avd.

Håper det går bra med både mor og barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...