Gå til innhold

Barnehageplass Oslo

Anbefalte innlegg

Hei! Noen av dere med januarbarn her i Oslo som har fått ordnet barnehageplass? Jeg og mannen min sendte inn skjema på internett nå i kveld, så får vi se om det blir noen ledige plasser i løpet av vinteren, slik at gutten vår forhåpentligvis kan få barnehageplass til permisjonen vår går ut... He he, vet at det ikke er så veldig sannsynlig da, men vi får krysse fingrene. Må vel få på plass en backup-løsning også... Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5653898-barnehageplass-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forhåpentligvis vil h*n jo kunne få plass ved neste hovedopptak slik at det bare blir et drøyt halvår perm uten lønn, ikke et helt år. Men man kan jo ikke akkurat være sikker på det her i byen da...

Sånn økonomisk tror jeg vi burde kunne klare oss en periode på en lønn + barnetrygd/kontantstøtte. Vi har klart oss på min inntekt + litt i tillegg tidligere. (Og 80 % av min lønn, barnetrygd + min manns deltidsjobb nå i permisjonen). Så hvis min mann ikke har begynt i ny jobb, og vi ikke får barnehageplass fra januar har han sagt at han kunne tenke seg å bli hjemme med guttungen noen måneder. Evt at jeg blir hjemme noen måneder hvis min mann akkurat har begynt i ny fulltidsjobb.

Men selvfølgelig, det avhenger av de faste utgiftene man har da. Vil tro at banken kan være grei med å gi noen avdragsfrie måneder f.eks dersom man ellers er en god kunde.

He he, nei vi får vel krysse fingrene for at det går bra!

• 3 måneder senere...

Og nå har vi faktisk fått barnehageplass! Så det er håp selv i Oslo :-) Fikk plass i familiebarnehage like ved der vi bor, har vært en tur på besøk og dama som driver den har masse erfaring og virker veldig hyggelig :-) Så da er i hvert fall den bekymringa over.

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...